بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۰
ساعت پنج و نیم عصر؛

سیگنال سمیه به دلالان خودرو

گزارش پنج و نیم امروز نیم نگاهی دارد به گاو شیردهی که سرش را به زمین کوفتند و...
کد خبر : ۲۳۳۰۱۴

سیگنال سمیه به دلالان خودرو

به گزارش بورس نیوز، این روزها تالار شیشه ای شده شیشه عمر بعضی آقایان. هر جا کم بیاورند، بورس جورشان را می کشد ولی افسوس که راه محافظت از شیشه عمرشان را بلد نیستند و به جای آنکه کاری کنند که این بازار اثربخشی بیشتر داشته باشد، گمان می کنند که یک گاو شیرده بی صاحب یافته اند و باید تا می توانند شیره جانش را بکشند. مثلا به اسم عالیجناب عرضه می کنند و تا نزدیکی های عرش اعلا بالا می برند و وقتی خیال شان راحت شد که مردم دم به تله داده اند، چنان همان عالیجناب را بر زمین کوفتند که انگار گاو را به زمین کوفته اند و منتظر بریدن سرش هستند!

سیگنال سمیه به دلالان خودرو

اهالی جاده مخصوص این چند ماه خوب فروخته اند. البته فروش که نه، هر آنچه معلوم نیست تولید شود یا نه، پیش فروش کرده اند و مردم طوری روی هوا برده اند که کمپانی بنز دهانش باز مانده! سایت شان هم در رنکینگ سایت های وطنی تک رقمی شده. اما انگار این شرایط خیلی هم به مذاق اهالی سمیه خوش نیامده و بعد از سال ها به این نتیجه رسیده اند که شکست انحصار تنها راه سامان دادن به آشفته بازار خودرو خواهد بود. این تصمیم البته سیگنالی هم به دلالان محترم بود که آماده واردات خودرو باشند.

شکلات های گران قیمت بورسی

بازار سرمایه مدت های مدیدی است که چشم به راه ورود غول های استارت آپی است. چندی قبل اولین استارت آپ در بازار پذیرش شد و حالا خبر رسیده علاوه بر این شرکت حمل و نقل اینترنتی، یک استارت آپ دیگر هم امسال عرضه اولیه خواهد شد. البته با شرایط فعلی بازار باید دید اهالی ملاصدرا شیر فلکه عرضه های اولیه را باز می کنند یا نه. عرضه های اولیه چند ماه اخیر بازدهی مطلوبی برای سرمایه گذاران نداشته و تا دل تان بخواهد سهم به قیمت زمان عرضه اولیه در بازار هست و این نشان می دهد قیمت ها در زمان عرضه خیلی هم جذاب نبوده. به نظر می رسد اگر همچنان قصد دارند عرضه های اولیه برای سرمایه گذاران مانند یک بسته شکلات هدیه جذاب باشد و مردم را به این بازار بکشاند، باید در فرآیند ارزش گذاری سهم ها قبل از عرضه های اولیه تجدید نظر شود.

رشدِ نکرده و اختلاف ۵ درصدی 

رشد اقتصادی از آن حرف هایی است که فقط اسمش را شنیده ایم و شکل واقعی اش را ندیده ایم. اما خب، دوستان می گویند مال ما مثبت است و ما هم مجبوریم باور کنیم. ولی نکته اینجاست که بین آمارهای رشد اقتصادی مرکز آمار با آمارهای میرداماد یک اختلاف حداقل ۵ درصدی وجود دارد! مانده ایم مگر ما چقدر رشد اقتصادی داشته ایم که آمارشان ۵ درصد با هم اختلاف دارد!

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
ارسال نظر
نظرات بینندگان
کریم
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۴
دم شما گرم واقعا حقیقتو بیان کردید؛اینها همیشه سواستفاده کردندازحافظه ماهی مردم
ناشناس
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
يکشنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۹ - ۲۱:۱۵
درود بر شما
درد وبلات بخوره تو سر هرچی رسانه نمای فیک نیوزه
مقالات عالی بود عالی