بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۰۱ دی ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۲
سودی ناچیز سهم سهامداران در سال مالی گذشته؛

"فاراک" و لزوم استراتژی‌های جدید سهامداران

عمده سود‌های ناخالص شناسایی‌شده ماشین‌سازی اراک مربوط به شناسایی درآمد‌ها در پروژه‌های تجهیزات فاز ۱۴ پارس جنوبی، طرح ساماندهی بندر صادراتی ماهشهر، حمل و نصب و تست مخازن کروی است.
کد خبر : ۲۳۳۰۷۸

به گزارش گروه تحقیق و مطالعات بورس‌نیوز، در شرایطی که قیمت هر سهم فاراک در ماه گذشته روندی صعودی را به خود گرفت و رشدی بیش از ۳۰ درصدی را به ثبت رساند، فشار عرضه در روز‌های گذشته حاکی از اتخاذ استراتژی‌های جدید توسط سهامداران به دلیل شناسایی سودی ضعیف و نزدیک به صفر این شرکت دارد.

اینکه چگونه سهمی با سود خالص ناچیز ۴۵ ریالی به ازای هر سهم قیمت‌های بیش از ۲۲.۰۰۰ ریالی را به ثبت رسانده بود ازیک‌طرف و اینکه آیا هیچ بازارگردانی حاضر خواهد بود سهمی را با چنین سودی خریداری کند از طرف دیگر، رخدادی است که به‌نوعی ادامه روند نزولی این سهم را تضمین می‌کند.

اگرچه در صورت‌های مالی سال ۱۳۹۹ این شرکت خبری از شناسایی سود‌هایی غیرعملیاتی و بی‌کیفیتی نظیر فروش املاک به‌مانند سال مالی گذشته نبود، بااین‌وجود سود خالص این شرکت شاهد افتی ۶ درصدی در مقایسه با سال گذشته بود.

عمده سود‌های ناخالص شناسایی‌شده ماشین‌سازی اراک مربوط به شناسایی درآمد‌ها در پروژه‌های تجهیزات فاز ۱۴ پارس جنوبی، طرح ساماندهی بندر صادراتی ماهشهر، حمل و نصب و تست مخازن کروی است.

درنهایت حاشیه سود ناخالص ۱۹ درصدی این شرکت و افزایش‌های بیش از ۱۵ درصدی هزینه‌های فروش عمومی و اداری در سال مالی ۱۳۹۹ منجر به تحقق سود عملیاتی بیش از ۴۷۲ میلیارد ریالی گردیده است.

هزینه‌های مالی در حدود ۱۸۵ میلیارد ریالی شرکت و ثبت زیان انباشته‌ای بیش از ۵۱۳ میلیارد ریالی ازجمله مهم‌ترین موارد صورت‌های مالی منتشرشده این شرکت است.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
شرکت ماشین سازی اراک برگزار کرد؛

"فاراک" به مجمع رفت

به دنبال حضور شرکت ماشین‌سازی اراک در مناقصه؛

"فاراک" به سیستان و بلوچستان می‌رود

سودی که نزول قیمت سهم را تضمین می‌کند؛

آیا بازارگردان تمایلی به خرید "فاراک" دارد

کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز تاکیدکرد:

"فروش تعهدی" ابزاری برای تکمیل ویترین

ارسال نظر