بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۰۲ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۸
مدیرعامل "غشاذر" در گفت‌وگو با بورس نیوز خبر داد:

"غشاذر" در فکر افزایش سرمایه ۱۰۵ درصدی

مدیر عامل شرکت شیرپاستوریزه پگاه آذربایجان غربی گفت: پیشنهاد هیأت مدیره افزایش سرمایه از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی‌ها از طبقه زمین به میزان ۱۰۵ درصد است که گزارش توجیهی افزایش سرمایه به حسابرس و بازرس قانونی ارائه شده است.
کد خبر : ۲۳۳۱۷۰

به گزارش بورس نیوز، شرکت شیرپاستوریزه پگاه آذربایجان غربی یکی از شرکت‌های با سابقه صنعت لبنیات به شمار می‌رود که سنگ بنای آن در سال ۱۳۵۳ نهاده شد و در حال حاضر یکی از مجهزترین کارخانه‌های لبنی به شمار می‌رود.

این شرکت در سال ۱۳۸۳ به عنوان سیصد وهشتادوهفتمین شرکت درگروه " ساخت محصولات غذایی وانواع آشامیدنی" سازمان بورس اوراق بهادار تهران پذیرفته شده و در حال حاضر سهام شرکت در تالار اصلی بورس تهران عرضه می‌شود.

برای اطلاع از آخرین وضعیت این شرکت باسابقه گفتگویی با "سید فضل اله قریشی" مدیرعامل این مجموعه انجام دادیم که در ادامه می‌خوانید.


مزایده فروش محل قدیم کارخانه شرکت و زمین روبروی شرکت چه نتیجه‌ای در پی داشت؟

قریشی: در تاریخ ۳۱/۰۶/۹۹ مزایده فروش اموال ودارایی‌های مازاد (کارخانه قدیم و زمین روبرو) برگزار گردید که با توجه به عدم ارائه پیشنهاد در مهلت مقرر، کمیسیون معاملات شرکت، مقرر کرد مزایده مذکور تجدید شود که در مورخ ۲۳/۰۷/۱۳۹۹ مزایده برگزار و نتایج آن پس از بازگشایی پاکت‌ها در مورخ ۱۸/۰۸/۹۹ مشخص شد.
مزایده فروش اموال ودارایی‌های مازاد (کارخانه قدیم و زمین روبرو) طی دو مرحله برگزار شد و با توجه به عدم ارائه پیشنهاد در مهلت مقرر، مراتب جهت تصمیم گیری به جلسه آتی هیئت پگاه آذربایجان غربی موکول گردید.

دلیل کاهش میزان فروش آبمیوه و دسر در شش ماهه نخست سال جاری نسبت به شش ماهه سال قبل چیست؟

قریشی: کاهش میزان فروش آبمیوه در شش ماهه سال ۹۹ به دلیل کاهش درخواست مناطق بازارگستر و دپوی بالای آبمیوه متاثر از کاهش میزان اشانتیون پرداختی و افزایش قیمت نامتعارف در شش ماهه اول سال ۱۳۹۸ است که موجب شد در سه ماهه اول سال ۱۳۹۹ با کاهش فروش آبمیوه روبرو شویم که با پیگیری‌های انجام گرفته در سه ماهه دوم سال ۱۳۹۹ وضعیت فروش به حالت عادی بازگشت ودر حال حاضر فروش آبمیوه مطابق بودجه صورت می‌گیرد، همچنین به دلیل کاهش میزان تقاضا تولید دسر متوقف گردید.

افزایش سرمایه پیشنهادی هیات مدیره از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی‌ها در چه مرحله‌ای است و کدام طبقات دارایی را شامل می‌شود؟

قریشی: پیشنهاد هیأت مدیره افزایش سرمایه از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی‌ها از طبقه زمین به میزان ۱۰۵ درصد است که گزارش توجیهی افزایش سرمایه جهت اظهار نظر به حسابرس و بازرس قانونی ارائه شده و در صورت تأیید حسابرس و بازرس قانونی در سامانه کدال افشا می‌شود.

طرح‌های توسعه‌ای شرکت مربوط به تولید سرشیر، پنیر کوزه و شیرخشک در چه مرحله‌ای هستند و چه زمانی به بهره برداری می‌رسند؟

قریشی: پروژه سرشیر در مرحله تست آزمایشی به بازار ارائه و با اقبال خوبی مواجه شد لذا با توجه به اقبال بازار توسعه تجهیزات لازم برای تولید سرشیر در برنامه کاری قرارگرفت.

همچنین میزان ظرفیت تولید و فروش پنیر کوزه از روزانه ۷۰۰ کیلو گرم در سال ۱۳۹۸ به حدود روزانه ۲ تن در شش ماهه اول سال ۹۹ افزایش یافته و با سرمایه گذاری بیش از ۱۰۰۰۰ میلیون ریال و خرید تجهیزاتی دستگاه نیتروژن ساز و دستگاه بسته بندی جدید پنیر کوزه و افزایش تجهیزات لازم و همچنین افزایش ظرفیت سردخانه رایپنینگ، در حال نزدیک شدن به تولید روزانه بیش از ۳ تن هستیم.

برای پروژه احداث کارخانه شیر خشک، نتیجه دو مرحله مناقصه برگزار شده که به علت به حد نصاب نرسیدن شرکت کنندگان، هیأت مدیره موافت کرد نسبت به ترک تشریفات از طریق مناقصه محدود و طی مراحل قانونی و اخذ نظر مشاور طرح و با هماهنگی معاونت فنی و مهندسی شرکت صنایع شیر ایران اقدام لازم صورت گیرد همچنین پیش بینی شد تا پایان شش ماهه اول سال ۱۴۰۰، کارخانه شیر خشک به بهره برداری برسد.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
شرکت شیر پاستوریزه پگاه آذربایجان غربی برای بار دوم برگزار می کند؛

تجدید مناقصه خرید مواد اولیه و بسته بندی "غشاذر"

با اعلام برگزاری مزایده شرکت شیر پاستوریزه پگاه آذربایجان غربی؛

کارخانه قدیم "غشاذر" فقط یک مشتری داشت

جشنواره یلدای سلامت پگاه با شعار طعم خوش سلامتی برگزار شد؛

تقدیر پگاه از ۱۰۱۵ پرستار بخش‌های کرونایی

عدم حصول نتیجه از برگزاری شرکت شیر پاستوریزه پگاه آذربایجان غربی؛

شرکت‌کنندگان مزایده "غشاذر" به حدنصاب نرسید

ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۰۳ دی ۱۳۹۹ - ۰۱:۵۵
حقوقی سهام این شرکت جزو بدترین حقوقیهای بورس است از من میشنوید سراغ سهامش نرین ارزش نداره