بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۰۲ دی ۱۳۹۹ - ۲۱:۱۱
در اولین روز بعد از بازگشایی نماد محقق شد؛

رکورد ۲۲ درصد مثبت در معاملات سهام پتروشیمی امیرکبیر

تاثیر قرارداد ۱۰ ساله گاز اتان بر جذابیت سهم شکبیر باعث رشدی شد تا سهامداران از معاملات امروز، خوشحال باشند.
کد خبر : ۲۳۳۲۰۴

به گزارش بورس‌نیوز، پتروشیمی امیرکبیر با نماد شکبیر در پایان معاملات امروز رکورد ۲۲/۸۷ درصد مثبت را از آن خود کرد. سهام پتروشیمی امیرکبیر که از ابتدای آذر ماه روند رو به رشدی را تجربه کرده؛ بعد از افشای اطلاعات با اهمیت در خصوص انعقاد قرارداد ده ساله خرید گاز اتان از پالایشگاه بیدبلند؛امروز در اولین بازگشایی و در پایان معاملات ۲۲ درصد مثبت را ثبت کرد.

این رشد قابل توجه در حجم معاملات یعنی ۱۲۵۹۵ میلیون به ارزش۱/۰۰۵/۶۳۵میلیون ریال؛در شرایطی که بازار سرمایه روزهای خوبی را سپری نمی کند،نتیجه تغییر سیاست های مدیریت جدید پتروشیمی امیرکبیر در حل بزرگترین مشکل این مجتمع تولیدی یعنی تامین خوراک گازی اتان صورت گرفته است‌.

پهلوانی،مدیرعامل پتروشیمی امیرکبیر بعد از مذاکرات فشرده توانست قرارداد تامین گاز اتان از پالایشگاه گاز بیدبلند را از سه سال به ده سال افزایش دهد. اطلاع رسانی این قرارداد در کدال؛بلافاصله با استقبال سهامداران روبرو شد و نتیجه آن خود را در پایان معاملات امروز نشان داد.

پیش بینی میشود تحقق تامین پایدار خوراک گازی اتان و اطمینان از تولید با صرفه اقتصادی؛ سهام ‌پتروشیمی امیرکبیر را به سهمی جذاب برای سهامداران بازار سرمایه تبدیل کند.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر