بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۰۳ دی ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۸
بانک دی طرح توجیهی افزایش سرمایه و مستندات مربوطه را پس از اخذ تائیدیه از حسابرس و بازرس قانونی برای نهاد‌های ذیربط ارسال کرده و در حال حاضر گزارشات و اطلاعات ارسالی در دست بررسی است و اخبار مرتبط با این موضوع به محض حصول نتیجه از طریق کانال‌های رسمی به اطلاع سهامداران محترم خواهد رسید.
کد خبر : ۲۳۳۲۱۶

بررسی افزایش سرمایه بانک دی در نهاد‌های ذیربط / سهام بانک دی تابع روند بازار سرمایه است

به گزارش بورس نیوز، عسکری، معاون سرمایه گذاری گروه مالی و سخنگوی سهام بانک دی در خصوص فرآیند افزایش سرمایه بانک دی گفت: همانطور که مطلع هستید بانک‌های پذیرفته شده در بازار سرمایه تحت نظارت دو نهاد بانک مرکزی و سازمان بورس و اوراق بهادارهستند که برای اجرای فرآیند افزایش سرمایه باید تائیدیه و مجوز‌های مورد نظر از نهاد‌های مزبور را اخذ کنند.

وی افزود: بانک دی طرح توجیهی افزایش سرمایه و مستندات مربوطه را پس از اخذ تائیدیه از حسابرس و بازرس قانونی برای نهاد‌های ذیربط ارسال کرده و در حال حاضر گزارشات و اطلاعات ارسالی در حال بررسی است و اخبار مرتبط با این موضوع به محض حصول نتیجه از طریق کانال‌های رسمی به اطلاع سهامداران محترم خواهد رسید.

عسکری تاکید کرد: بدیهی است در صورت اخذ تاییدیه و مجوز از نهاد‌های ذیربط، برای ادامه فرآیند اجرایی افزایش سرمایه، بانک برای دعوت از سهامداران برای برگزاری مجمع عمومی فوق العاده به منظور تصویب طرح افزایش سرمایه اقدام خواهد کرد.

سخنگوی سهام بانک دی در ادامه افزود: در خصوص وضعیت سهام بانک در بازار سرمایه، بررسی شاخص‌هایی مانند قدرت نقدشوندگی، حجم و ارزش معاملات و بازدهی سهام از ابتدای سال جاری تاکنون نشان دهنده وضعیت مناسب بانک دی در مقایسه با سایر بانک‌ها است. قیمت سهام بانک دی در بازار و توسط مکانیزم عرضه و تقاضا تعیین می‌شود. همچنین دلیل اصلی بررسی سهام بانک دی توسط سرمایه گذاران، تحلیلگران و فعالان بازار سرمایه، بهبود عملکرد بانک در حوزه‌های مختلف عملیاتی است.

وی افزود: تحولات بنیادین در شاخص‌های کلیدی عملکرد بانک با حضور هیئت مدیره جدید آغاز شد و همچنان با سرعت و دقت استمرار دارد. در همین راستا می‌توان به برخی از دستاورد‌ها و اقدامات اساسی بانک از جمله کاهش چشمگیر زیان انباشته، کاهش بهای تمام شده پول، بهبود نسبت NPL، به صفر رسیدن اضافه برداشت از بانک مرکزی و افزایش سودناشی از فروش اموال و املاک مازاد بانک اشاره کرد.

عسکری در ادامه با اشاره به شرایط بازار سرمایه تاکید کرد: در حال حاضر معاملات بازار سرمایه به دلیل کاهش هیجانات و افزایش عمق بازار به سمت منطقی‌تر شدن حرکت کرده است و سرمایه گذاران و تحلیلگران با نگاهی بنیادی و بلند مدت نسبت به شناسایی سهام شرکت‌هایی با عملکرد مناسب و دارای برنامه‌های توسعه‌ای اقدام کرده و بازار به تملک سهام این شرکت‌ها تمایل پیدا کرده است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: به سهامداران بانک دی توصیه می‌شود برای تصمیم گیری در خصوص خرید و فروش سهام بانک دی، ضمن بهره گیری از تحلیل کارشناسی و در نظر گرفتن عملکرد بنیادی بانک، وضعیت عمومی بازار سرمایه را نیز مورد توجه قرار دهند، چرا که سهام بانک دی نیز تابع روند بازار است.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر