بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
جمعه ۰۵ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۳
بورس‌نیوز بررسی کرد "۴۵کیلومتر تا صداقت"؛

بوی پشمک یا کباب ...

گزارشی که از سوی یک خبرگزاری از مجمع "شپلی" منتشر شده اصلا به ابهامات این شرکت هیچ اشاره‌ای نکرده و فقط عدم حضور برخی سهامداران در داخل سالن سرپوشیده را زیر ذره‌بین گذاشته است.
کد خبر : ۲۳۳۲۸۷

شپلی

به گزارش بورس نیوز، نوبت دوم مجمع عمومی شرکت پلی اکریل «در نوبت اول در روز ۱۹ آذرماه امسال به حدنصاب نرسید و برگزار نشد»، روز چهارشنبه سوم دی‌ماه در سالن اجتماعات این شرکت برگزار شد. اما عجیب‌تر از عدم تصویب صورت‌های مالی این شرکت، حواشی متعدد و اخباری بود که در خبرگزاری فارس منتشر شد و موجب تشویش خاطر سهامداران شد.

گزارش خبرگزاری فارس را اینجا بخوانید.

اگرچه این مجمع به‌صورت آنلاین پوشش داده شد و یک نگاه به گزارش تصویری آنلاین این مجمع نشان می‌دهد در صحت برخی مطالب ارائه‌شده در گزارش فارس باید تردید داشت اما؛ به سبب تماس‌های مکرر سهامداران "شپلی" و به‌منظور بررسی بیشتر صحت‌وسقم حواشی مطرح‌شده، خبرنگار بورس‌نیوز با برخی حاضران در این مجمع به گفت‌وگو پرداخته است.

توضیحات رئیس مجمع "شپلی"

رضا مناجاتی رئیس مجمع شرکت پلی اکریل در گفت‌وگو با بورس‌نیوز در خصوص مجمع این شرکت بیان کرد: برخلاف برخی شایعات، مجمع این شرکت با مجوز برگزار شد؛ همان‌طور که می‌دانید مجمع این شرکت چندی قبل طبق اطلاعیه تشکیل شد، اما به علت به حدنصاب نرسیدن این مجمع برگزار نشد. مجدداً جهت برگزاری نوبت دوم مجمع، اطلاعیه رسمی در موعد مقرر منتشر شد و سهامداران با شرایطی که در اطلاعیه قیدشده بود، امکان حضور در این مجمع را داشتند؛ ضمن اینکه پوشش آنلاین مجمع هم برقرار بود.

در زمان برگزاری مجمع هم تعدادی از سهامداران در سالن سرپوشیده مطابق مقررات ستاد مقابله با کرونا حضور یافتند و تعداد دیگری از سهامداران هم در محیط باز، مجمع را از طریق پوشش آنلاین و شنیدن صدای داخل سالن پیگیری می‌کردند و درنهایت هم به کلیه سهامدارانی که حق رأی داشتند، چه آنان که در داخل سالن حضور داشتند و چه آنان که در خارج از سالن در فضای باز اخبار مجمع را رصد می‌کردند، حق رأی داده شد و همه حاضرین رأی خود را به صندوق ریختند.

این مجمع کاملاً آرام و بدون حاشیه خاصی برگزار شد و مشکل خاصی درروند برگزاری مجمع وجود نداشت. ناظر فرابورس نیز در این مجمع حضور داشت و کلیه قوانین و مقررات قانون تجارت در این مجمع رعایت شد.

وی در رابطه با شایعاتی که در مورد عدم اجازه حضور رئیس هیئت‌مدیره شرکت در این مجمع مطرح‌شده گفت: اگر منظور از رئیس هیئت‌مدیره شرکت، رئیس هیئت‌مدیره جناب آقای لاجوردی باشد که ایشان در مجمع حضور داشتند و حتی در این مجمع سخنرانی هم کردند اما؛ ازآنجاکه در این مجمع، بحث انتخاب اعضای هیئت‌مدیره هم مطرح بود، ایشان قانونا نمی‌توانستند رئیس مجمع باشند و بنده به نمایندگی از سهامداران ریاست مجمع را به عهده داشتم.

وی افزود: مجمع روز چهارشنبه "شپلی" در حضور ناظر فرابورس برگزار شد و اگر اشکال و ایرادی درروند برگزاری مجمع وجود داشت، حتماً ناظر فرابورس از این مجمع ایراد می‌گرفت. ضمن اینکه برای آنکه شائبه و شایعه‌ای ایجاد نشود از ناظر فرابورس درخواست کردیم که رأی دادن تمامی سهامداران حتی آنان که در بیرون از سالن حضور داشتند را نیز با چشم رویت کنند.
همچنین چند هزار نفر به‌صورت آنلاین این مجمع را نظاره می‌کردند.

مناجاتی در ادامه اظهار کرد: نکته اینجاست که شرکت پلی اکریل ایران شرکت پر پتانسیلی است و احتمالاً عده‌ای به سبب منافع شخصی به دنبال بر هم زدن آرامش این مجمع بودند، ولی مجدداً تأکید می‌کنم که آنچه در مجمع شرکت پلی اکریل ایران رخ داد، برگزاری یک مجمع کاملاً آرام و مطابق کلیه قوانین و مقررات و ضوابط سازمان بورس و قانون تجارت بود.

وی تصریح کرد: حواشی ایجادشده پیرامون شرکت پلی اکریل ایران مربوط به امروز و دیروز نیست و مدت‌هاست که حواشی متعددی پیرامون این شرکت وجود دارد؛ مهم اینجاست که شرکت پلی اکریل ایران در این مقطع بیش از هر چیز به آرامش نیاز دارد و هدف هیئت‌مدیره جدید این شرکت هم ایجاد آرامش و ثبات درروند تولید و افزایش سودآوری این شرکت بوده است. تا قبل از برگزاری این مجمع نگرانی‌های زیادی برای کارگران وجود داشت، اما خوشبختانه بعد از برگزاری مجمع شرکت، کارگران به سبب خوش‌بینی به افزایش شفافیت این شرکت ابراز خوشحالی می‌کردند.

یکی از ابهامات این شرکت، آن است که نرخ فروش محصولات طبق
گزارش‌های ارائه‌شده با نرخ بازار تفاوت زیادی دارد و نرخ‌های بازار بالاتر از
نرخ فروشی بوده که این شرکت در گزارش‌های خود افشا کرده است.

مناجاتی افزود: مشکل اینجاست که در گزارش‌های مالی این شرکت، بند‌های حسابرسی متعددی وجود دارد و این بند‌ها نشان می‌دهد کسانی که قبلاً مدیریت این شرکت را بر عهده داشتند، متأسفانه وظایف خود را به‌درستی انجام نداده‌اند. امید می‌رود با حضور اعضای جدید هیئت‌مدیره این شرکت، به‌زودی خبر‌های خوبی از این شرکت بشنویم. قطعاً حواسمان به حواشی و شایعات مطرح‌شده هم هست و اگر گزارش‌های نادرستی منتشر شود که موجب تشویش خاطر سهامداران و پرسنل این مجموعه شود، حتماً پیگیری‌های قانونی و حقوقی لازم انجام خواهد شد.

ضمن اینکه صورت‌های مالی شرکت تصویب نشد و با توجه به بند‌های حسابرسی متعددی که به گزارش‌های مالی "شپلی" واردشده به هیئت‌مدیره جدید تکلیف کردیم حسابرسی مجدد انجام شود و گزارش حسابرسی جدید را قبل از برگزاری مجمع سال مالی جدید از طریق سامانه کدال افشا خواهیم کرد.

توضیحات ناظر هیات مدیره مجمع 

پویان مظفری ناظر مجمع شرکت پلی اکریل ایران در خصوص حواشی مطرح‌شده به خبرنگار بورس‌نیوز گفت: مجمع روز چهارشنبه "شپلی" با اخذ کلیه مجوز‌های قانونی برگزار شد و مجوز‌ها به رویت مراجع ذی‌صلاح رسیده است.

شرکت پلی اکریل ایران به‌رغم افزایش نرخ ارز، مدام با افزایش زیان مواجه بوده و وضعیت عملکرد این شرکت هم اصلاً شفاف نبوده است

وی تاکید کرد: اما؛ نکته اینجاست که برخی محدودیت‌ها برای حضور در سالن در این مجمع به دلیل مقررات ستاد مبارزه با کرونا بود و سایر سهام‌داران در فضای باز به‌صورت آنلاین مجمع را مشاهده کردند و البته هنگام رأی‌گیری برای هیئت‌مدیره افراد حاضر در محوطه باز نیز به‌نوبت در محل سالن اصلی حضور و رأی آن‌ها اخذ شد.

مظفری در ادامه اظهار کرد: خبرگزاری فارس در گزارشی که از این مجمع منتشر کرده، به ابهامات این شرکت هیچ اشاره‌ای نکرده و فقط عدم حضور برخی سهامداران در داخل سالن سرپوشیده را زیر ذره‌بین گذاشته است. شرکت پلی اکریل ایران به‌رغم افزایش نرخ ارز، مدام با افزایش زیان مواجه بوده و وضعیت عملکرد این شرکت هم اصلاً شفاف نبوده است. گزارش‌های شرکت با ۲۷بند حسابرسی همراه بوده و وجود ۲۷ بند حسابرسی، جز عدم شفافیت در صورت‌های مالی این شرکت، معنای دیگری ندارد. در سنوات گذشته در این شرکت همواره در مورد انتشار گزارش‌ها با تأخیر و تعلل عمل شده و سهامداران به خاطر همین عدم انتشار به‌موقع گزارش‌ها در سامانه کدال، بار‌ها با توقف‌های طولانی‌مدت نماد مواجه بوده‌اند. یکی از ابهاماتی که این شرکت این است که نرخ فروش محصولات طبق گزارش‌های ارائه‌شده با نرخ بازار تفاوت زیادی دارد و نرخ‌های بازار بالاتر از نرخ فروشی است که این شرکت در گزارش‌های خود افشا کرده است.

ناظر هیات مدیره مجمع خاطرنشان کرد: گزارش‌هایی که باید به سازمان حمایت از صنایع ارسال می‌شده، از سال ۹۵ تاکنون ارائه نشده است و این ابهامات، نکات مهمی است که در این مجمع مطرح شد و متأسفانه خبرگزاری فارس به‌جای پرداختن به این ابهامات و ایرادات، به حواشی کذبی پرداخته که صحت هم ندارد.

شپلی

وی اضافه کرد: به نظر می‌رسد شفاف شدن برخی ابهامات منافع بعضی مدیران قبلی این شرکت را به مخاطره خواهد انداخت و به همین سبب، دست به دامان خبرگزاری فارس شده‌اند تا شاید مانع افشای بعضی حقایق شوند.

توضیحات یکی از سهامداران خرد حاضر در مجمع

علی کیان سهامدار شرکت پلی اکریل هم که در مجمع شرکت حضورداشته و تصاویرش در فیلم خبرگزاری فارس به‌عنوان سهامداری که پشت دربسته مانده منتشرشده، (سهامداری که پتوی صورتی‌رنگ بر دوش دارد) در گفت‌وگو با بورس‌نیوز در خصوص این مجمع بیان کرد: این شرکت حواشی متعددی داشته و متأسفانه خبرگزاری فارس اصفهان هم مدتی است تریبونی برای مفسدان این شرکت شده است. قبل از شروع این مجمع، بنده و یکی دو نفر از سهامداران دیگر با خبرنگار فارس صحبت‌هایی داشتیم و در گفت‌وگو با ایشان تأکید کردیم که حقوق سهامداران خرد توسط عده‌ای در این سهم پایمال‌شده و سهامداران خرد "شپلی" بیش از دو سال است که گرفتار گروهی شده‌اند که هر نوع سوءاستفاده از حقوق و منافع این سهامداران کرده‌اند و... در همان ابتدای صبح در محل برگزاری مجمع، چندنفری حضور داشتند که مشخص بود برای بر هم زدن آرامش مجمع در آن مکان حضور یافته‌اند و خوشبختانه به هدفشان نرسیدند و مجمع در کمال آرامش برگزار شد.

وی افزود: بنده شخصاً در مجمع حضور داشتم و ابتدا در محوطه باز و سپس به داخل سالن سرپوشیده هم رفتم. البته تعدادی از سهامداران با توجه به اینکه طبق دستور قضایی مجوزی برای ورود به مجمع نداشتن پشت درماندند، اما در بیرون سالن و در داخل محوطه، امکان تماشای مجمع به‌صورت آنلاین برای این افراد فراهم بود و در پایان هم تمام سهامداران رأی دادند. از منظر بنده به‌عنوان یک سهامدار خرد این مجمع کاملاً شفاف برگزار شد و مشکل خاصی درروند برگزاری مجمع وجود نداشت.

فایل PDF گزارش ابهامات در گزارش تولید و فروش "شپلی"

تصاویری از مجمع "شپلی"

شپلی

شپلی

مجموعه بورس نیوز آماده انتشار کلیه نظرات در مورد این مجمع و حواشی مطرح شده، است.

از سوی دیگر، سهامداران "شپلی" با ارسال انتقادهای خود به آن خبرگزاری، اسکرین‌های خود را از این انتقاد برای بورس‌نیوز ارسال کردند.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
امین
Iran (Islamic Republic of)
جمعه ۰۵ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۲
از فعالین محترم بورس تقاضادارم به سود سالیانه شرکتها توجه داشته باشند برای بعضی از شرکتهای حبابی متاسفم مثال مثل شرکتهای حبابی کوچک یا شرکتهای بزرگ زیان ده فرقشان این هست اگر خدای نکرده شرکتی که زیان ده میباشد به مدت طولانی بسته شود پول سهامدار سوخت خواهد شد ولی اگر شرکت سود ده به هر دلیل بسته شود پول سهامدار سوخت نمی شود سالیانه سود خواهد گرفت ودر عرض چند سال پول سهامدار بر می گردد وتعداد سهامش در جای خود محفوظ می باشد بهترین راه سهامداری سرمایه گذاری روی شرکتهای سرمایه گذاری هست چون زیر مجموعه گونا گون دارد به ندرت طولانی مدت بسته می شود واکثر سود ده هستند مثال شستا در شش ماهه با شاید بالای 200 تومان سود به بورس بفرستد بنده حساب کردم حدود 8هزار 500 میلیارد سود فروش سرمایه گذاری حدود 6هزارو 100 میلیارد از تاپیکو دریافت کرده حدود4 هزار میلیارد از صبا گرفته واز سایرین نیز سود دریافت کرده شاید 6 ماهه 250 تومان سود به کدال بفرستد
سهامدار 10 ساله.
Iran (Islamic Republic of)
جمعه ۰۵ دی ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۵
تشکر از خبر حمایت شما از هزاران سهامدار وکارگر این شرکت
خواهش میکنم ازین شرکت حمایت ویژه به عمل آورید تا خسارتی که سالها با ارزان فروشی از طرف هیئت اجرایی و هیئت مدیره قبلی (طبق اسنادی که در کدال بیان شد )به شرکت وارد شده جبران شود و روزی برسد که این اموال به سرقت برده شده به شرکت بازگشته و موجب رشد و شکوفایی این صنعت عظیم شود.

به گفته جناب لاجوری این شرکت چند میلیارد دلاری قادر به تولید و پوشش درصد بزرگی از نیاز نخ کشور است. این شرکت غول پیکر قابل مقایسه با شرکت های بزرگ کشور چه از نظر تولید ، مساحت و چه از نظر سودآوری است و قادر است با کنترل بازار نساجی کشور تولید محصولات نساجی از جمله پوشاک و فرش و چادر مشکی را برای تولید کنندگان به صرفه اقتصادی برساند و موجب قطع واردات این محصولات شود.
متاسفانه اعضای مدیریت قبلی با توجه به بدهی های گروه العقیلی اجازه سودسازی به شرکت نداده اند و گروه های مافیایی برای واردات نخ ، برای چرخه تولید خسارت به بار آورده اند.

به امید خداوند رحمان، به همت هیئت مدیره و سهامداران عزیز و کارگران پرتلاش ، دولت محترم اقدام به واگذاری شرکت به هیئت مدیره کند و شاهد شکوفایی و به حداکثر رسیدین تولید باشیم.