بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
جمعه ۰۵ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۹
گزارش هفتگی صندوق‌های سرمایه‌گذاری با درآمد ثابت؛

ارزش صندوق‌ها از مرز ۲۷۲هزار میلیارد تومان گذشت

در هفته گذشته شاهد جذب بیش از ۲۶هزار و ۶۶۵میلیارد ریال منابع مالی جدید در قالب صدور واحد‌های سرمایه‌گذاری در صندوق‌های با درآمد ثابت بوده‌ایم.
کد خبر : ۲۳۳۲۹۸

ارزش صندوق‌ها از مرز ۲۷۲هزار میلیارد تومان گذشت

به گزارش گروه تحقیق و مطالعات بورس‌نیوز، در این گزارش به بررسی نوسانات ارزش و بازدهی صندوق‌های سرمایه‌گذاری با درآمد ثابت پرداخته‌شده است.

ازجمله عناصر اصلی جدول زیر می‌توان به آخرین ارزش صندوق‌ها، بازدهی ماهیانه و بازدهی یک‌ساله آن‌ها اشاره کرد.

ارزش کل صندوق‌های با درآمد ثابت در پایان روز سه‌شنبه ۲دی‌ماه سال جاری به ۲۷۲هزار و ۲۸۸میلیارد تومان رسیده است.

در هفته گذشته شاهد جذب بیش از ۲۶هزار و ۶۶۵میلیارد ریال منابع مالی جدید در قالب صدور واحد‌های سرمایه‌گذاری در صندوق‌های با درآمد ثابت بوده‌ایم.

پس از ارائه جدول زیر که بر اساس میزان بازدهی سالیانه صندوق‌های درآمد ثابت ارائه‌شده، موارد اصلی به‌صورت جداگانه توضیح داده‌شده است:

ارزش صندوق‌ها از مرز ۲۷۲هزار میلیارد تومان گذشتارزش صندوق‌ها از مرز ۲۷۲هزار میلیارد تومان گذشتارزش صندوق‌ها از مرز ۲۷۲هزار میلیارد تومان گذشت

ارزش کل صندوق‌های با درآمد ثابت در هفته منتهی به ۲ دی‌ماه سال جاری به ۲۷۲ هزار و ۲۸۸ میلیارد تومان رسید. همچنان سه صندوق گنجینه زرین‌شهر، لوتوس پارسیان و ره‌آورد آباد مسکن به ترتیب با ۳۰.۰۰۰، ۲۳.۶۰۰ و ۱۵.۰۰۰ میلیارد تومان بیشترین ارزش صندوق‌های درآمد ثابت را به خود اختصاص داده‌اند. این صندوق‌ها بیش از ۲۵ درصد از ارزش کل صندوق‌های با درآمد ثابت را به خود اختصاص داده‌اند.

متوسط بازدهی ماهیانه صندوق‌های درآمد ثابت و در ۷۴ صندوق موردبررسی به ۱.۹ درصد رسیده است. بیشترین بازدهی ماهیانه مربوط به صندوق‌های مشترک صبای هدف، پیشگامان سرمایه نوآفرین و توسعه سرمایه نیکی به ترتیب با ۵.۵، ۵.۲ و ۳.۸ درصد بازدهی بوده است. ضعیف‌ترین عملکرد ماهیانه نیز مربوط به ۳ صندوق پارند پایدار سپهر، قابل معامله کیان و ارزش‌آفرین گلرنگ به ترتیب با ۱، ۱.۲ و ۱.۲ درصد بازدهی است.

متوسط بازدهی سه‌ماهه و سالیانه صندوق‌های درآمد ثابت نیز به ترتیب معادل ۴.۶ و ۳۱.۶ درصد بوده است.

بیشترین بازدهی سالیانه مربوط به صندوق‌های گنجینه الماس بیمه دی، گنجینه الماس پایدار و توسعه سرمایه نیکی به ترتیب با ۷۴.۸، ۶۲.۶ و ۶۰.۱ درصد بازدهی است. ضعیف‌ترین عملکرد سالیانه نیز مربوط به صندوق‌های امین انصار، امین ملت و گنجینه زرین‌شهر به ترتیب با ۱۸.۹، ۱۹ و ۱۹.۱ درصد بازدهی است.

در هفته قبل شاهد جذب ۲۶ هزار و ۶۶۵ میلیارد ریال منابع مالی جدید در قالب صدور واحد‌های سرمایه‌گذاری در صندوق‌های با درآمد ثابت بودیم. بیشترین جذب منابع مالی در سه صندوق اندوخته پایدار سپهر، ثابت حامی و بانک گردشگری با ۱۰.۷۵۹، ۷.۴۳۵ و ۵.۰۷۳ میلیارد ریال صورت گرفته است. بیشترین خروج منابع مالی نیز در صندوق‌های گنجینه زرین‌شهر، صندوق اوج ملت و صندوق قابل معامله اعتمادآفرین پارسیان به ترتیب با ۵.۳۲۶، ۱.۷۸۵ و ۱.۴۰۰ میلیارد ریال صورت گرفته است.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر