بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۰۶ دی ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۰
کارشناس بازار سرمایه در گفت‌گو با بورس نیوز:

گنجاندن عواقب قضایی در کنار دستورالعمل جدید بازارگردانی

کارشناس بازار سرمایه گفت: اگر قرار بر اصلاح دستورالعمل بازارگردانی است باید تخطی از این دستورالعمل عواقب قضایی و سندیت اجرایی داشته باشد.
کد خبر : ۲۳۳۳۰۴

عواقب قضایی در دستورالعمل جدید بازارگردانی گنجانده شود

روزبه شریعتی در گفت‌وگو با بورس نیوز درباره اصلاح دستورالعمل بازارگردانی اظهار کرد: دستورالعمل فعلی برای شرکت‌ها که حداقل مظنه را برای رفع تکلیف انجام دهند عملاً مشکلی از سهام برطرف نمی‌کند، حجم و اندازه بازار به‌اندازه‌ای بالا رفته نمی‌توان با یک دستورالعمل ثابت بازار را کنترل کرد.

کارشناس بازار سرمایه بابیان اینکه نمی‌توان به بازارگردان عنوان کرد فقط برای پنج روز بخرید یا بفروشید این دستورالعمل پویایی لازم را ندارد، افزود: بسیاری از سهم‌ها حداقل مظنه‌ای که برای آن‌ها تعیین‌شده در مقابل میانگین حجم معاملات صورت گرفته آن‌ها بسیار کمتر است.

وی گفت: حتی با توجه به این موضوع هم بسیاری از ناشر‌ها همین حداقل را هم به‌صورت کامل رعایت نکردند و حتی بسیاری از ناشر‌ها اصلاً این کار را انجام ندادند.

شریعتی بیان کرد: ناشرین مدعی هستند قانون تجارت برای ما ملاک است و سازمان بورس با این دستورالعمل نمی‌تواند ما را مجبور به اجرا کند.

کارشناس بازار سرمایه تصریح کرد: اگر قرار بر اصلاح دستورالعمل بازارگردانی است باید تخطی از این دستورالعمل عواقب قضایی داشته و سندیت اجرایی داشته باشد و به‌صرف دستور سازمان بورس به ناشرین سندیت اجرایی نخواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد: حتماً باید عواقب قضایی در دستورالعمل جدید گنجانده شود، علاوه بر آن سقف بازارگردانی از پنج روز افزایش و به‌طور مداوم صورت گیرد تا بازارگردان از سوی ناشر حمایت شود.

شریعتی بابیان اینکه در هفته گذشته صندوق بازنشستگی فولاد ۱۲۰ میلیون سهم سایپا که مورد رصد بازار و به‌عنوان لیدر شناخته می‌شود، عرضه کرد، افزود: علاوه بر اصلاح دستورالعمل بازارگردانی، باید جلوی این‌گونه حقوقی‌ها گرفته شود تا حقیقی‌ها به‌واسطه ترس از این نوع عرضه‌ها به سمت سهم‌های کوچک کم پتانسیل حرکت نکنند که تبدیل به معضلی شده است.

کارشناس بازار سرمایه تأکید کرد: سازمان بورس به‌عنوان نهاد ناظر در بحث نظارت فقط به سرمایه‌گذاران فشار وارد می‌کند، اما درباره ناشر‌ها و اعضای هیئت‌مدیره کمتر شاهد هستیم که موضوع قضایی برای آن‌ها به وجود بیاید.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
کارشناس بازارسرمایه در گفت‌وگو با بورس‌نیوز تاکید کرد:

افشای ریز معاملات بازارگردان‌ها، آری یا نه

کارشناس بازارسرمایه در گفت‌وگو با بورس‌نیوز؛

سایه رکود بر قیمت سهم‌های بزرگ

ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
شنبه ۰۶ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۵
سهم های کوچک پر پتانسیل >> اصلاح بفرمایید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۰۶ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۸
خدا باعث و بانیان بیچاره کردن سهامداران خرد را نابود کند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۰۶ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۲
نمی خواد با این داستان ها سهام داران را سر کاربزارید کدوم قضایی مگر بورس خلاف کرده که قضایی شه؟ شما برای این کار حجم مبنا و دامنه نوسان و حذف کنید نه حکم قضایی میخواد نه دیگه این داستاها تکرار میشه چون دیگه دست بازار گرادان و حقوقی بسته میشه انقدر مزخرف نگید به ساده گی مشکل قابل حل است ولی شما اینکاره نیستن و خودتون عاجز نشون میدن برای ادامه اینکه از وضع بورس بیشتر منافع گیرشون میاد راست میگین حذف کنید دامنه نوسان را چه اتفاقی می افته دیگه نمی تونین قیمت را دستکاری کنید دیگه نمی تونین صف تشکیل بدین قیمتها شفاف میشه ایا شما خوشتون میاد از وضع و شفافیت ؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۰۶ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۵
حجم مبنا و دامنه نوسان را بردار تا صحبش میشه همه میرن تو سوراخ موش قایم میشن اینقدر .................... نگو کارشناس
ناشناس
شنبه ۰۶ دی ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۳
قرار نشد باسوادانه ما سهام داران خواسته داشته باشیم و ایراد های کلیدی بورس و گوشزد کنیم چون انوقت کارشناسان جایی برای سر کار گذاشتن و خوردن و بردن و بهانه گیری ندارن در اینده
معمولی
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۰۶ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۲
وجدانن تا کی قراره اینجوری سفته بازی ودزدی ونوسانگیری باشه‌..یعنی تا کی قراره سهمی مثل فولاد که پول دوماه جلوتر میریزند ب حسابش‌یعنی تولیدش پیش فروش میشه ومثل خودرو باسفته بازی وپارتی بازی وهزار دوزوکلک ب دست مصرفکننده میرسه‌....وجدانن تاکی قراره منفی بخوره ویا درجا بزنه‌..پول اینقدر عزیزه که اینهمه ناسزا خوردن ونفرین پشت سر آدم باشه‌..واقعآ کمی فکر کنید‌..وجدان که نیست یکم ایمان هم نیست؟
جعفر
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۰۶ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۴
مقامات سیاس واقتصادی مردم را به امدن به بورس تشویق مکنند وبعد زیر پایشان را خالی می کنند ایا مقام سیاسی چنین حقی دارد وایا قانون همچین اجازه ای بهش می دهد که مردم نابود نماید
مال باخته
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۰۶ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۱
اگر به این روال پیش بره بورس نابود خواهد شد...هیج جای دنیا بازار سرمایشون عین ایران نیست..حیف که این همه سرمایه مردم درست مدیریت نمیشه..بابا حجم مبنا و دامنه نوسان را حذف کنید..این ثروت عظیم مردم موتور محرک اقتصاد مملکت را راه می اندازه..یه دلسوز پیدا نمیشه..
ناشناس
شنبه ۰۶ دی ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۶
حجم مبنا و دامنه نوسان و بردارن بعد کی قیمتها رو دستکاری کنه و صف درست کنه اون وقت کی جیب سهامدار خرد و بزنه ? اینها نون دونیشون تو حذف نکردن این قانون من دراوردی نهفته است حاضرا هر بهانه ایی و هر گربه ای برقصونن ولی این کار و نکنن قران خدا اشتباه میشه ما یه بازار مون درست حسابی کارشو انجام بده مگه داریم
اقدس
United States of America
شنبه ۰۶ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۲
خدا باعث و بانیان بیچاره کردن سهامداران خرد را نابود کند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۰۶ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۵
بزرگترین مشکل مملکت قضاوت هست اول شخص مملکت گفت ازبازارحمایت کنید۰۰۰ الباقی اموال مردمو نابود کردند امروز همه انهایی که میگفتند از بازار حمایت کنید مرده اند دین واسلام دردوران شاه بهتر بود تاامروز اسلام ابزار شده
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۰۶ دی ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۴
این همه اهالیه بازار فریاد میزنن حجم مبنا و دامنه نوسان را حدف کنید واسه این روز هاس که بهانه نداشته باشید فقط جواب میاد باید رسیدگی شود یه گوش در و یه گوش میشه دراوزاه تا کی این مسخره بازی ادامه دار باشه ?
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۰۶ دی ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۴
این همه اهالیه بازار فریاد میزنن حجم مبنا و دامنه نوسان را حدف کنید واسه این روز هاس که بهانه نداشته باشید فقط جواب میاد باید رسیدگی شود یه گوش در و یه گوش میشه دراوزاه تا کی این مسخره بازی ادامه دار باشه ?
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۰۶ دی ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۶
تا کی ما سهام داران باید چوب و تاوان این دامنه نوسان و حجم مبنا را بدهیم ؟چه گیری کردیم ما ملت از دست اینها خدایا
سهامدار حقیقی
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۰۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۵
بیشتر ناظرین یا با سازمان بورس بده وبستان دارند ویا از سازمان بورس واهمه ای ندارند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۱۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۱
تا بازارگردان از بدنه شرکت نباشددلش به حال سهامداران وشرکت نخواهد سوخت وکارش را درست انجام نخواهد داد مشکل اینه که بازارگردان در این اوضاع آشفته بفکر نوسان گیری از سهامدار خرد هست وقتی بازارگردان از خودشرکت واعضائ آن باشد هیچ موقع اینطور نمیشود
محسن
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۱۴ دی ۱۳۹۹ - ۲۰:۵۹
هعیییی......
ما که سوختیم....بد هم سوختیم.....هر چی زجر و ناله هم کنیم میدونم شماها بییی. وجدان تر از اونید که حتی کک تون هم بگزه. شش ماه دیگ میاایید تو صدا و سیما و اینطرف و اونطرف هییییی. میگید ملت غیور و فلان ایران بیایید حماسه آفرینی و این حرفا. نه عزیز من من دیگه خر ررررر. نمیشم. زندگی م نابود شد دزدیدی باید تاوانشو بدی. بله.
با این کارتون پایه های خودتونو ریختید بهم. نشون دادید ملت واقعا براتون بی ارزشه.