بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۰۶ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۰
مدیرعامل شرکت بیمه کوثر؛

"کوثر" مالک یک درصد سهام "اپال" است

مدیرعامل شرکت بیمه کوثر گفت: شرکت بیمه کوثر به طور مستقیم مالک حدود یک درصد از سهام شرکت اپال پارسیان سنگان است.
کد خبر : ۲۳۳۳۳۶

به گزارش بورس نیوز، مجید مشعلچی فیروزآبادی، مدیرعامل شرکت بیمه کوثر در خصوص برنامه‌های آتی شرکت در دوحوزه سرمایه گذاری و عملیات بیمه گری اظهار کرد: استراتژی سرمایه گذاری شرکت کماکان طبق روند گذشته بررسی وضعیت بنیادی و سودآوری شرکت‌های بورسی و غیربورسی و سایر موقعیت‌های اقتصادی مناسب به منظور انجام سرمایه گذاری کوتاه و بلندمدت با توجه به منابع موجود و همچنین رعایت حدنصاب‌های آیین نامه ۹۷ بیمه مرکزی ج. ا. ا است.

وی افزود: برنامه‌های آتی شرکت در حوزه عملیات بیمه گری، ایجاد تنوع در پرتفوی بیمه‌ای و کاهش وزن رشته‌های با ضریب خسارت بالا در پرتفوی بیمه‌ای و توجه بیشتر به بازار رشته‌های با ضریب خسارت پایین به منظور دستیابی به میانگین حاشیه سود صنعت بیمه در عملیات بیمه گری و گسترش فعالیت در حوزه بین المللی است.

مدیرعامل شرکت بیمه کوثر با اشاره به سرمایه گذاری انجام شده در شرکت اپال ادامه داد: سرمایه گذاری در شرکت اپال در راستای واگذاری سهام شرکت‌های اپال پارسیان سنگان (معادل ۶.۴ درصد) و صنعتی فولاد اسفراین (معادل ۴۰ درصد) به شرکت سرمایه گذاری آپادانا ایساتیس بر مبنای مصوبه هیات دولت بوده و باتوجه به سهم ۱۵ درصدی بیمه کوثر در شرکت آپادانا ایساتیس، شرکت بیمه کوثر به طور مستقیم مالک حدود یک درصد از سهام شرکت اپال پارسیان سنگان است.

فیروزآبادی خاطرنشان کرد: درصورتی که دولت در راستای برنامه همسان سازی حقوق بازنشستگان دارایی‌های دیگری را به شرکت آپادانا ایساتیس تخصیص دهد شرکت بیمه کوثر نیز به تبع سهامداری در شرکت آپادانا ایساتیس منتفع خواهد شد.

وی درباره ارزیابی چشم انداز سود و زیان سرمایه گذاری‌ها بیان کرد: باتوجه به وضعیت متغیر‌های اقتصادی کلان و وضعیت موردانتظار بازار سرمایه ارزیابی از درآمد سرمایه گذاری‌ها با توجه به ترکیب پرتفوی بورسی شرکت، چشم انداز پیش بینی شده مطلوب است.

مدیرعامل شرکت بیمه کوثر درخصوص افزایش سرمایه مجدد گفت: باتوجه به سود حاصل از سرمایه گذاری در سال ۱۳۹۹ و سیاست تقسیم سود مبتنی بر عدم تقسیم بخش عمده سود حاصل از خرید و فروش سهام، به منظور عدم خروج نقدینگی و سرمایه گذاری مجدد منابع بابت افزایش سودآوری شرکت در سال‌های آتی بوده که استراتژی راهبردی شرکت؛ انجام افزایش سرمایه از محل سودانباشته در سال آتی است.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر