بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۰۶ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۰
مدیر مالی این شرکت شیرفروش در گفت‌و‌گو با بورس‌نیوز تاکیدکرد:

راهکار "غشان" برای جبران کاهش تقاضای لبنیات

فروش این شرکت خوب بوده و حتما گزارش ۹ ماهه بهتر از گزارش ۶ ماهه خواهد بود و سود مناسبی شناسایی خواهد شد.
کد خبر : ۲۳۳۳۴۴

راهکار

به گزارش بورس نیوز، یکی از نمادهایی که امروز مورد اقبال بازار قرار گرفت و با صف خرید به کار خود پایان داد، "غشان" بود.
این شرکت که گزارش ۶ ماهه را با رشد ۹۲ درصدی سود خالص ارائه کرده، در فصل پاییز هم عملکرد خوبی داشته است. شرکت شیر پاستوریزه پگاه خراسان در ۹ ماهه حدود ۲۹۰ میلیارد تومان فروش داشته که ۵۰ درصد بیشتر از فروش مدت مشابه سال قبل بوده است. این در حالی است که برخی فعالان صنعت لبنی از کاهش ۲۰ درصدی مصرف لبنیات در کشور تحت تاثیر افزایش قیمت های چند ماه گذشته صحبت می کنند.

حمید غفوریان مدیر مالی شرکت شیر پاستوریزه پگاه خراسان در گفت و گو با بورس نیوز در این خصوص بیان کرد: اخبار مربوط به افت تقاضای لبنیات و کاهش سرانه مصرف لبنیات صحیح است؛ ولی رشد درآمد فروش در گزارش های شرکت به سبب افزایش نرخ محصولات بوده و در واقع صورت های مالی، رشد درآمد فروش را نشان می دهند و ارتباطی با رشد حجم فروش ندارند. همانطور که در سامانه کدال هم افشا شده، بعد از افزایش نرخ شیر خام، قیمت محصولات لبنی هم افزایش یافت.

وی افزود: حجم فروش محصولات لبنی افزایش نداشته است. همزمان با کاهش تقاضای ناشی از افزایش قیمت ها، تلاش کردیم با اعمال تغییراتی در ترکیب محصولات، کاهش تقاضا را پوشش دهیم و به نوعی، با تغییر در ترکیب محصولات و افزایش نرخ محصولات، کاهش تقاضای محصولات را پوشش دادیم.

مدیر مالی "غشان" در رابطه با گزارش ۹ ماهه اظهار کرد: گزارش ۹ ماهه هنوز تکمیل نشده؛ ولی با وجود کاهش مصرف لبنیات، وضعیت فروش این شرکت خوب بوده و حتما گزارش ۹ ماهه بهتر از گزارش ۶ ماهه خواهد بود و سود مناسبی شناسایی خواهد شد.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
ارسال نظر