بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۰۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۵
گزارش پنج و نیم امروز نیم نگاهی دارد به ظنی که فقط برای کوچکترها عود می‌کند و...
کد خبر : ۲۳۳۴۱۸

زرشک طلایی بی نظم ترین شرکت می رسد به...

به گزارش بورس نیوز، "ظن دستکاری قیمت" مهم‌ترین دلیل لرزش امروز سهامداران بود. اما نکته عجیب اینجاست که چرا حالا که نوبت حرکت سهم های کوچک بازار یا به قولی سهم های ملت رسیده، آقایان یاد ظن و دستکاری افتاده اند؟ چرا در روزهایی که نمادهایی شاخص ساز بالا میرفت و با این بالا رفتن ها هر روز فوج فوج مردم وارد بازار می شدند، کسی ظن نداشت؟ البته از ظن شان عجیب تر هم رفتار ناظر است. دوستان هی پیام می دهند و هی پاک می کنند! مثلا ما هم نمی‌بینیم! بزرگواران خدا قوت، فقط یادتان باشد که یک اختراعی هست بنام "اسکرین شات". حذف نکنید که مضحکه تان نکنند.

ورود خاله خان باجی ها به بورس ممنوع

بعضی ها تا دیروز مثلا خبرنگار سیاسی بودند، ولی در باطن با انگ زدن به دیگران فالوئر جذب می کردند تا خودنمایی کنند. حالا که انگار کسی نمانده به پر و پایش بپیچند، پست گذاشته اند که در بورس تخلف زیاد هست و این دلسوزان می‌خواهند وارد شوند! بورس در چند ماه گذشته به خاطر مداخله آقایون به اندازه کافی مصیبت داشته، لطفا خاله خان باجی ها همان عرصه سیاست را شخم بزنند و کاری به بورس نداشته باشند که این بازار به قدر کفایت، تحلیلگر و ناظر و صاحب نظر دارد.

تخلف برخی مدیران از حد گذشت 

بعضی مدیران شرکت ها انگار علاقه ای به شفافیت ندارند‌. محصول شان را نصف قیمت می فروشند و بخشی از مواد اولیه را هم غیب می کنند و... وقتی هم صدای تخلفاتشان دربیاید، چند گردن کلفت اجیر می کنند که مجمع را به هم بزنند و خبرنگار می خرند تا دروغ بنویسد! وقتی هم به آقایان بگوئید چرا رسیدگی نمی کنید می گویند آنقدر اوضاع این شرکت خراب شده که کار از رسیدگی گذشته! از ما گنده تر باید کاری کند. با این وضعیت احتمالا به زودی پای بعضی مدیران نه چندان محترم که با یک حساب سرانگشتی حداقل ۳۶۰ میلیارد تومان خورده اند، به دادگاه باز خواهد شد.

نوسان از گرده سهامداران عدالت

تا چند وقت پیش هر وقت سهم بزرگی می خواست سبز شود، بعضی دوستان عرضه می کردند تا بالا نرود! دلیلش هم نوسانی بود که از معاملات سهام عدالت می گرفتند. بعد که معامله سهام عدالت متوقف شد، قیمت سهم های بزرگ بازار منفی شد و همین آقایان دست روی دست گذاشتند تا پایین تر بیاید. حالا برخی تحلیلگران گفته اند نگران نباشید که پشت عدم حمایت از سهم های بزرگ بازار هم دلیلی نهفته است. همان آقایان این بار سهم های اصلی را خراب کرده اند تا سهام عدالت ارزان برای صندوق هایشان بخرند!

وای به روزی که بگندد نمک 

و اما زرشک طلایی بی نظم ترین شرکت هم رسید به خود مبصر! همه گزارش ماهانه دادند جز شما، افزایش سرمایه تان هم که هنوز ثبت نشده، به نمک گندیده چه بزنیم؟

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۰۷ دی ۱۳۹۹ - ۲۱:۲۲
من نمیدونم که کی این صحفه رو مینویسه ولی تورو خدا چند هزار میلیارد تومن سهام عدالت مردم مفت میخرن. چرا فکر میکنن دولت قیم مردمه. چرا نمیزاره مردم خودشون سهامشون بفروشن. اگه رو شاخص ۹۰۰ هزار گه مرحله اول ازاد شد مردم که میخواستن بفروشن فروخته بودن بازار عمق میکرد. چه فرقی بین سهام عدالت با باقی سهام که تو پرتفو داریم. یعنی مردم عقلشون نمیرسه که کی بفروشن باید حتما بدن به کارگزاری اون هر موقع خواست بفروشه. این توهین نیست. بعدشم به اسم سهام عدالت ۳۲ تا شرکت استانی راه بندازن و نزدیک ۳۰۰ تا عضو هیات مدیره بزارن سرکار.