بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۰۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۹
ماهنامه ره‌آورد ۳۶۵ قرار است هر ماه اطلاعات دقیق و جامعی از صنایع و نماد‌های مختلف حاضر در بازار سرمایه در اختیار مخاطبین خود بگذارد.
کد خبر : ۲۳۳۵۱۸

انتشار اولین شماره ماهنامه تخصصی بازار سرمایه

سایت ره‌آورد ۳۶۵ اولین ماهنامه گزارش بازار سرمایه مربوط به آذر ماه ۱۳۹۹ را منتشر کرده است. این ماهنامه قرار است از این پس به‌صورت منظم منتشر شود و در اختیار فعالین بازار سرمایه قرار گیرد. ماهنامه آذرماه ۱۳۹۹ به‌غیر از اطلاعات کلی بازار در این ماه، به سراغ صنعت پالایشی رفته و به‌شکل مفصلی به تحلیل چند نماد مهم و شاخص‌ساز این صنعت از جمله "شپنا"، "شتران" و "شبندر" پرداخته است.

ماهنامه ره‌آورد ۳۶۵ قرار است هر ماه اطلاعات دقیق و جامعی از صنایع و نماد‌های مختلف حاضر در بازار سرمایه در اختیار مخاطبین خود بگذارد.

این ماهنامه در شماره آذر‌ماه خود با یک تحلیل از روند کلی بازار در ماه آذر مطالب خود را آغاز می‌کند. مطالبی که در این قسمت جالب‌توجه بوده، بیشترین ورود و خروج سرمایه حقیقی‌ها و همچنین لیستی از پربازده‌ترین و کم‌بازده‌ترین نماد‌ها را شامل می‌شود.

در ادامه، این گزارش به‌صورت بسیار کاملی به تحلیل صنعت پالایشی در بازار سرمایه ایران می‌پردازد و اطلاعات کاملی از این صنعت و سه نماد مهم آن را در اختیار خوانندگانش قرار می‌دهد.

نماد‌های پالایشی که همیشه جزو نماد‌های مهم و شاخص‌ساز بازار بوده‌اند، روز‌های چندان پرفروغی را تجربه نمی‌کنند. به‌تبع این موضوع روند قیمت صندوق پالایشی یکم هم که در ۱۱ آذرماه امسال، در بورس بازگشایی شد، در بیشتر روز‌ها منفی بوده است.
این گزارش ابتدا با معرفی این صنعت یک دید کلی در اختیار مخاطب قرار می‌دهد و سپس با تحلیل تکنیکال و بنیادی و بررسی پارامتر‌های مختلف، در مورد آینده آن تحلیل‌هایی را ارائه می‌دهد. می‌توان به قاطعیت ادعا کرد که اطلاعاتی تا این حد کامل که هم مبتنی بر تحلیل‌های بنیادی و تکنیکال باشد و هم کل صنعت را بررسی کند، در هیچ جای دیگری قابل دسترسی نیست.
از بخش‌های جالب این قسمت گزارش می‌توان به تحلیل تکنیکال قیمت جهانی نفت اشاره کرد که قطعاً روی قیمت سهام نماد‌های پالایشی هم تاثیر قابل‌توجهی خواهد داشت.

در گزارش آذرماه ۱۳۹۹ بازار سرمایه کارشناسان ره‌آورد ۳۶۵ به سراغ سه نماد مهم پالایشی رفته‌اند و هریک را به‌صورت جداگانه بررسی کرده‌اند. این سه نماد عبارتند از "شپنا"، "شتران" و "شبندر".
گزارش هریک از این نماد‌ها را به‌صورت مجزا و در قالب بخش‌های مختلفی بررسی کرده که از سرفصل‌های مهم مورد بررسی در هر کدام از این نماد‌ها می‌توان به ترکیب سهامداران، صورت‌های مالی، ریسک‌های شرکت، ارزش‌گذاری و تحلیل تکنیکال آن‌ها اشاره کرد. به‌جرأت می‌توان گت که چنین مجموعه‌ای از اطلاعات درباره یک نماد در هیچ مرجع دیگری به‌صورت یکپارچه وجود ندارد.

ماهنامه آذر‌ماه ۱۳۹۹ در قسمت بولتن وبسایت ره‌آورد ۳۶۵ در دسترس است. این وبسایت هر ماه چنین گزارشی را به‌صورت ماهنامه منتشر خواهد کرد که می‌تواند کمک بزرگی برای فعالین بازار سرمایه باشد.

بیشتر بخوانید:

به‌روزرسانیِ مهمترین مرجع اطلاعات و تحلیل بازار بورس

اشتراک گذاری :
ارسال نظر