بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۰۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۳
رئیس مرکز ملی درباره شایعات درباره آزادسازی قیمت برخی از خودرو‌ها گفت: به هیچ عنوان آزادسازی قیمت نداریم بلکه برای برخی از خودرو‌ها دستورالعمل جدید پیش بینی شده است.
کد خبر : ۲۳۳۵۱۹

آزادسازی قیمت نداریم

به گزارش بورس نیوز، رضا شیوا در نشست خبری اظهار کرد: وظیفه شورا این است که در کالا‌هایی که انحصار وجود دارد موانع ورود تولیدکنندگان در بخش تولید را از بین ببرد مگر در انحصار‌هایی که به دلیل محدودیت وجود دارد.

رییس مرکز ملی درباره شایعات درباره آزادسازی قیمت برخی از خودرو‌ها افزود: به هیچ عنوان آزادسازی قیمت نداریم بلکه برای برخی از خودرو‌ها دستورالعمل جدید پیش بینی شده است.

وی با بیان اینکه در دسته بندی جدید خودرو‌ها به دو دسته تقسیم می‌شوند، گفت: خودرو‌هایی که در گذشته پایه قیمتی داشتند و دسته دوم خودرو‌های جدیدی که برای آن‌ها پایه قیمتی در نظر گرفته شد.

آزادسازی قیمت نداریم/ پیش‌بینی دستورالعمل جدید برای برخی خودروها

شیوا بیان کرد: بر این اساس ۵۵ درصد ظرفیت تولید به خودرو‌های اقتصادی و پرمصرف اختصاص می‌یابد و برای آن‌ها دستورالعمل قدیمی اعمال می‌شود همچنین قیمت برای خودرو‌های جدید که ویژه‌تر هستند بالاتر خواهد بود.

لیست خودروهایی که مشمول قیمت گذاری با فرمول جدید می‌شود

آزادسازی قیمت نداریم/ پیش‌بینی دستورالعمل جدید برای برخی خودروها

وی تاکید کرد: تا زمانی که فرمول جدید اطلاع رسانی نشده همان فرمول قدیم پابرجاست و تا ۱۰دی ماه افرادی که خودرو ثبت نام کردند از فرمول قدیم برای آنها استفاده می شود.

رئیس شورای رقابت با بیان اینکه بازار وضع خوبی دارد و قیمت‌ها رو به کاهش است و با افزایش تولید، قیمت خودرو درب کارخانه به قیمت بازار نزدیک خواهد شود تصریح کرد: این موضوع اکنون شامل بسیاری از خودرو‌ها شده است.

شیوا خاطرنشان کرد: نهاد‌های نظارتی روی فرآیند قرعه کشی نظارت دارند و موردی گزارش نشده است که کسی بگوید فسادی در قرعه کشی صورت گرفته است، در حال حاضر تا روش جایگزین در این باره پیدا نکردیم، روش قرعه کشی را ادامه خواهیم داد.

رئیس شورای رقابت گفت: تمام کسانی که در قرعه کشی شرکت می‌کنند دلال و واسطه گر نیستند و بخشی نیز متقاضی واقعی هستند.

وی با بیان اینکه با توجه به وضعیتی که در کشور وجود دارد به دنبال افزایش تولید هستیم، گفت: آزادسازی واردات خودرو دست شورای رقابت نیست و به پیشنهاد‌هایی در این باره به هیئت دولت ارائه شده، اما فکر نمی‌کنم برنامه‌ای برای واردات وجود داشته باشند.

رئیس شورای رقابت با بیان اینکه فرمول جدید قیمت گذاری تاثیری بر بازار نخواهد گذاشت و هنوز مشخص نیست افزایش قیمت با این فرمول بیش از تورم بخشی باشد، افزود: خودروسازان به دنبال آزادسازی قیمت بودند بنابراین با فرمول جدید خوشحال نخواهند شد.

 

بیشتر بخوانید:

وقتی نام "دولت" دود در چشم خودروسازان می‌شود

اشتراک گذاری :
ارسال نظر