بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
جمعه ۱۲ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۲
کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز:

"بازدهی بیشتر" عامل چرخش استراتژی به سهم‌های کوچک

کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه ریزش بورس هیچ توجیهی ندارد، گفت: با توجه به شرایط موجود پیش بینی وضعیت بازار کار بسیار سختی است.
کد خبر : ۲۳۳۶۳۶

دلیلی برای ریزش شاخص وجود ندارد

به گزارش بورس نیوز، در هفته‌ای که گذشت پس از چند هفته سرانجام مقاومت یک میلیون و ۴۰۰ هزار واحدی شاخص شکسته شد و در چهارشنبه‌ای که گذشت به رقم یک میلیون و ۳۹۷ هزار واحد رسید و شکست این مقاومت علی رغم تمام پیش بینی‌ها صورت گرفت.

این ریزش در حالی صورت گرفت که کارشناسان و فعالان بازار سرمایه متفق القول بر مثبت بودن روند بازار تاکید و عنوان کرده بودند که چالش خاصی برای تهدید بازار وجود ندارد.

محمد کفاش کارشناس بازار سرمایه در این باره در گفت‌وگو با بورس نیوز اظهار کرد: با توجه به اینکه اتفاق خاصی در وضعیت اقتصاد صورت نگرفته هیچ دلیلی را نمی‌توان عنوان کرد و ریزش‌ها هیچ توجیهی ندارد.

کارشناس بازار سرمایه افزود: علی رغم مناسب بودن وضعیت بازار‌های جهانی، گزارش‌های مثبت شرکت ها، اما بازار منفی است.

وی درباره وضعیت بازار در هفته آینده گفت: با توجه به شرایط موجود پیش بینی وضعیت بازار کار بسیار سختی است و نمی‌توان هیچگونه پیش بینی از بازار انجام داد، اما امیدوارم بازار شرایط مناسبی داشته باشد.

کفاش درباره چرخش سهامداران از سهام بزرگ به سمت سهام کوچک تصریح کرد: به دلیل فشار فروشی که در سهام بزرگ وجود دارد، سهامداران برای گرفتن بازدهی بهتر اقدام به خرید سهام کوچک‌تر می‌کنند تا راحت‌تر بتوانند در آن مانور دهند هر چند از نظر فاندامنتال سهام بزرگ بازدهی بهتری دارند.

کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه مشخص نیست این روند تا چه زمانی ادامه داشته باشد، خاطرنشان کرد: طی هفته‌های اخیر حقوقی‌ها عرضه‌های زیادی در بازار داشتند که به دنبال آن حقیقی‌ها نیز شروع به عرضه کردند.

وی درباره پیش بینی هفته آینده بازار تاکید کرد: روند بازار به گونه‌ای شده که هیچ گونه پیش بینی نمی‌توان درباره آن انجام داد، علی رغم تمام پیش بینی‌های صورت گرفته برای مثبت بودن وضعیت بازار شاهد ریزش بازار هستیم.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز:

مقصران به بی‌اعتمادی به بورس پاسخگو باشند

کارشناس بازارسرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز:

پیشنهاداتی برای بهبود بازارگردانی

مدیرعامل کارگزاری راهبرد سرمایه گذاری ایران سهام در گفت‌و‌گو با بورس‌نیوز مطرح کرد:

سهم‌هایی که ردّی از بازارگردان ندارند!

ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
جمعه ۱۲ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۸
ریز معاملات بازارگردانها رو منتشر کنید تا معلوم بشه دقیقا چه اتفاقی داره میفته. اگه راست میگید و ریگی به کفشتون نیست نباید اینقدر از انتشار ریز معاملات وحشت میکردید. چرا از شفافیت میترسید ؟؟؟
مگه چکار کردید به اسم بازارگردانی با اینهمه منتی که بر سر سهامدار خرد گذاشتید ؟ منتشر کنید اگر راست میگید تا سیه روی شود هر که درو غش باشد.
محرم
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۱۳ دی ۱۳۹۹ - ۰۰:۴۱
همه ی دست اندرکاران سازمان بورس عنوان می‌کنند که کار بازار گردانها ایجاد نقدشوندگی درسهام هست یعنی اگر سهامدار حقیقی خواست سهمش را بفروشد با عدم خرید مواجه نشود .اما درعمل کار بازارگردانها شده منبع درآمدی بزرگ برای حقوقی ها ازطریق نوسانگیری ودریافت کارمزد درصورتیکه بهتربود بازارگردانها حق نوسانگیری ودریافت کارمزد را نمیذاشتند
طاهری سرمور
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۱۳ دی ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۱
بادرود.آقایان مسئول وحقوقی وبازارگردن هوابیرون سرداست برویدیک تکه یخ پیداکنیدوکمی روی یخ بنشینیدتاخنک شویدهرچندملت ته ضررهستندولی ازکثیف کاری ومنافع طلبی سماهابیزاراست وحاضراست آتش به مالس بگذاردولی این وضع رانبیند.ازهمه گذشته دوتانمادکوچک داشتندروندخودرامی رفتندوداشتندبه قیمت سربه سرمی رسیدندآنقدرگتری کارشناسی کردیدتاآنهاهم منفی شدندودوباره برگشتن روی خانه اولسان.با سپاس