بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۱۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۰
گزارش پنج و نیم عصر امروز نیم نگاهی دارد به حمله‌های اتمی و رد و بدل کردن اسرای جنگی تا بُن‌های تخفیف طلایی که از جیب فولادسازان به نفع از ما بهتران، صادر می‌شود.
کد خبر : ۲۳۳۷۱۰

۵.۵

به گزارش بورس نیوز، سِت سرخ کریسمس که امروز تابلوی بورس تهران بن تن کرد، بیشتر شبیه حاجی‌فیروز صورت سیاه‌شده خودمان بود تا بابانوئل‌هایی که کادو به همراه دارند.

سخنگوی راه‌پله‌ها علت سرخی بازار را در برخی از کانال‌های مجازی، دومین عملیات برون‌مرزی ایران و آمریکا در خلیج‌فارس و دریای عمان می‌دانند و حتی در برخی گروه و کانال‌های دیگر، اسرای جنگی با نرخ دلار "صرافی ملی" بین دو کشور مبادله شدند. 

از سوی دیگر، آنهایی که نصفه‌شب بیدار نبودند نیز برای این سرخی، بهانه داشتند؛ جنگ بهارستان‌نشینان و اهالی خیابان سمیه آنقدر الو گرفته که باید دید، دمای کوره‌های فولادسازان سرخ می‌ماند یا آب سرد بر گدازه فولادی‌ها ریخته خواهد شد.

اما نتیجه هر چه که باشد، تا به امروز سد سازی بر افزایش نرخ‌ها فقط به سود دلالان بوده و تولیدکننده و سهامداران شرکت‌ها هیچ؛ ای کاش رفقای بهارستان‌نشین اجازه افزایش نرخ و تاکید بر کاهش نرخ‌ها را بر خودرویی‌ها اجرایی کنند.

ننه سرما و سهم‌های عرضه‌اولیه‌ای

از سوی دیگر، سخنگوی راه‌پله‌ها قصه‌ای به نقل از پدربزرگ‌شان در شب یلدا روایت می‌کرد که ای فرزندان، تحلیل و آموزش ندیدید، حداقل عرضه‌اولیه بخرید! اما؛ عرضه‌های اولیه این‌روزها نه‌تنها سودی ندارند بلکه ارثیه پدربزرگ را هم با زغال‌های زیر کرسی سوزانده است.

حال نمی‌دانیم «شما اینطور بخوانید» که مشکل ریزش نرخ سهم‌ها از قیمت‌گذاری‌ها بود یا جبر تابلوی بورس و رفقای پشت تابلو بوده که سهم‌های عرضه‌اولیه‌ای به پیشواز بهار رفته و هر روز آب می‌روند!

اتوبان‌های فرعی بیمه شدند اما خیابان اصلی، نه

سخنگوی ما اینبار از یک شگفتی خبر آورده که شرکت زیرمجموعه یک هلدینگ، اتوبان فرعی خود را سه‌بانده کرده و عوارضی می‌گیرد اما؛ هلدینگ هنوز در خیابان یک‌طرفه خود باقی مانده است!
البته شاید هم شرکت زیرمجموعه، شیطنت می‌کند.

بورس، هدیه را باز نکرده پس فرستاد

هنوز جای ۲ هدیه‌ای که از سوی اهالی پاستور به بازارسرمایه پیش‌کش شده بود، درد می‌کند و هر روز بر روی این زخم، نمک خالص دریایی ریخته می‌شود تا فشارخون سهامدار مانند ارزش این هدیه‌ها بی‌افتد ولی نکته انگشت به‌دهان ما آنجاست که از دالان باب‌همایون می‌گویند، صبر ایوب کنید که بازار بلندمدت است.
روزی روزگاری، هوای بهاری بر این هدیه‌ها نیز سایه می‌اندازد!

آب‌ترس بازار باید بریزد!

یک اصطلاحی بود که "برید دم خانه خودتان بازی کنید"؛ بورسی‌ها یا سهامداران با این جمله کاملا ناآشنا هستند یا در زمین بچه‌های شر کوچه پشتی بازی می‌کنند!
صدای تیر و ترقه‌ای که این بچه‌های شر در بازار به‌پا کردند فقط تابلوی بورس را زهره‌ترک کرد! سهامدارن عزیز، رفقای گل مگر بازار دلار، ،خودرو، سکه، مسکن و ... نزولی شده که زمین بازی خود را رها کردید؟
به نقل خودشان، خودرو و مسکن را تخفیف نجومی دهند یا حتی با نرخ بُز بفروشند، خریدار ندارد اما؛ شما چرا ترسیدید.
آتش به مال نزنید ... 

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس‌نیوز تاکید کرد:

شایعه‌ای که به ترس بازار دامن زد...

کارشناس بازار سرمایه در گفت و گو با بورس نیوز تاکید کرد:

کف حمایتی دلار و بودجه بورسی

ساعت پنج و نیم عصر؛

دیوار برلین در بورس تهران

ارسال نظر