بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۲۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۲
آیا درآمدزایی این شرکت، می‌تواند به اوج بازگردد؛

کاهش ۲۴درصدی درآمدهای "حفاری"/ روند صعودی که به وقفه خورد!

بیشترین تمرکز درآمدهای شناسایی‌شده "حفاری" بر پروژه «دکل دریایی سحر ۱» بوده که توانسته با ۳۴۷.۲۳۲ میلیون ریال، سهم بسزایی در صورت‌های مالی شرکت داشته باشد.
کد خبر : ۲۳۳۹۴۲

به گزارش گروه تحقیق بورس نیوز، شرکت حفاری شمال در گزارش فعالیت ماهانه منتهی به پایان آذرماه سال جاری، میزان درآمد حاصل‌شده خود را برابر با مبلغ ۱.۷۹۳ میلیارد ریال به ثبت رساند.

همچنین میزان درآمد‌های گزارش‌شده این شرکت از ابتدای سال مالی تا پایان آبان ماه بالغ‌بر ۷.۱۶۲ میلیارد ریال بوده است.

میزان درآمد شناسایی شده شرکت "حفاری"

بر پایه این گزارش، با استناد به آمارهای افشاشده این شرکت در آذرماه می‌توان گفت که مجموع درآمد‌های به‌دست‌آمده "حفاری" نسبت به دوره مشابه سال گذشته نیز افزایش چشمگیر ۱۴۹درصدی را به ارمغان آورده است؛ طبق همین آمارها و در مقایسه‌ای طی دوره «ابتدای سال مالی تا پایان آذرماه» رشد ۶۲درصدی از دیگر نکات حائز اهمیت گزارش این شرکت بوده است.

همان‌طور که در نمودار فوق ملاحظه می‌شود، حفاری شمال روند صعودی میزان درآمد ثبت‌شده خود را از ابتدای تیرماه آغاز کرده و تا آبان ماه این روند را ادامه داده اما؛ در آذرماه با ۲۴درصد کاهش روبه‌رو شده است. 

میزان درآمد ۳ ماهه اخیر شرکت حفاری بالغ‌بر ۴.۶۰۵.۷۲۲ میلیون ریال گزارش‌شده که این میزان در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته ۱۳۶ درصد افزایش درآمد را به ثبت رسانده است.

بیشترین درآمد "حفاری" 

بر پایه این گزارش، شرکت در آمارهای منتشرشده آذرماه در بخش درآمدی، توانسته بیشترین درآمد را از «دکل دریایی سحر ۱» با ۳۴۷.۲۳۲ میلیون ریال کسب کند اما بااین‌حال، کاهش کمتر از یک‌درصدی در مقایسه با ماه گذشته نیز از نکاتی بوده که طی یک ماه نمی‌توان آن را فراموش کرد.

از سوی دیگر، «دکل دریایی سحر ۲» در رتبه بعدی بیشترین میزان درآمد شرکت بوده که مبلغی بالغ‌بر ۳۲۷.۳۴۴میلیون ریال را برای شرکت به دست آورده است.

همچنین باید اشاره کرد که رتبه‌های بعدی "بیشترین میزان درآمد حاصل‌شده " به بخش‌هایی همچون «درآمد حاصل از خدمات دکل حفاری ۱۵۵ خشکی» و «درآمد حاصل از خدمات دکل حفاری ۱۱۶ خشکی» به ترتیب با مبالغ ۱۴۹.۰۷۴ میلیون ریال و ۱۴۶.۵۴۲ میلیون ریال به خود اختصاص داده‌اند.

بیشتر بخوانید:

رشد ۱۲۷درصدی درآمد "حفاری"

اشتراک گذاری :
ارسال نظر