بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
جمعه ۱۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۷
مدیریت "تامین سرمایه بانک ملت" بررسی شد؛

بازدهی ۳۱.۶ درصدی صندوق "سرمایه‌گذاری اوج ملت"

سپرده‌های بانکی این صندوق که عمدتا با نرخ ۲۰ درصد سپرده گذاری شده اند، در بانک‌های رفاه، تجارت، اقتصاد نوین و ملی سرمایه‌گذاری شده اند.
کد خبر : ۲۳۳۹۹۷

نگاهی به عملکرد صندوق سرمایه‌گذاری اوج ملت

به گزارش گروه تحقیق و مطالعات بورس نیوز، صندوق سرمایه‌گذاری اوج ملت که از صندوق‌های بادرآمد ثابت بازار سرمایه محسوب می‌شود، در پایان سه‌شنبه ۱۶ دی‌ماه سال جاری با جذب بیش از ۳۲ میلیارد تومان منابع مالی جدید به ارزش ۷‌هزار و ۱۳۷ میلیارد تومانی رسیده است.
مدیر صندوق: نگاهی به عملکرد صندوق سرمایه‌گذاری اوج ملت

بازدهی محقق شده این صندوق در ماه، فصل و سال گذشته در جدول زیر ارائه شده است.

بازدهی سالیانه این صندوق به بیش از ۳۱.۶ درصد رسیده که تقریبا معادل بازدهی کسب شده صندوق‌های درآمد ثابت در یک سال گذشته است.

لازم به ذکر است، متوسط بازدهی صندوق‌های بادرآمد ثابت در یک سال منتهی به پایان ۱۶ دی‌ماه سال جاری به ۳۱.۸ درصد رسیده است.

نگاهی به عملکرد صندوق سرمایه‌گذاری اوج ملت

ترکیب دارایی‌های صندوق بر اساس آخرین اطلاعات مندرج در وب سایت این صندوق شامل ۵۳ درصد اوراق مشارکت، ۳۸.۶ درصد سپرده‌های بانکی، ۶.۶ درصد سهام و حق تقدم شرکت‌ها و همچنین ۱.۸ درصد سایر دارایی‌ها است.

در بخش سهام و حق تقدم شرکت ها، سهام اصلی تحت سرمایه‌گذاری این صندوق شامل بانک ملت، فولاد مبارکه اصفهان، فولاد خوزستان و پتروشیمی پارس است.

سپرده‌های بانکی این صندوق که عمدتا با نرخ ۲۰ درصد سپرده گذاری شده اند، در بانک‌های رفاه، تجارت، اقتصاد نوین و ملی سرمایه‌گذاری شده اند.

در بخش اوراق بدهی، اوراق سلف موازی استاندارد نفت و سمیعا با ۳۵.۳ درصد سهم از کل دارایی‌های این صندوق، مهم‌ترین اوراق مشارکت مورد سرمایه‌گذاری توسط این صندوق محسوب می‌شوند.

پس از این اوراق، اوراق منفعت دولتی با شرایط خاص و اوراق مشارکت شهرداری شیراز به ترتیب با ۶.۷ و ۴.۱ درصد سهم از کل دارایی‌های صندوق قرار دارند. نرخ سود دو اوراق ذکر شده نیز ۱۸ درصد در سال است.

بیشتر بخوانید:

تمرکز سرمایه‌گذاری " آوای سهام کیان" در صنایع بنیادی

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
رکورد فروش ماهیانه
افزایش محسوس نرخ اتان و پروپان در دی‌ماه؛

رکورد فروش ماهیانه "پارس" شکست

کاهش ناچیز نرخ‌های پایه در بورس‌کالا؛

شمش فولاد خوزستان معامله نشد

گزارش هفتگی صندوق‌های سرمایه‌گذاری با درآمد ثابت؛

بازدهی‌ها به کمترین حد از ابتدای سال رسید

ارسال نظر