بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
جمعه ۱۹ دی ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۵
گزارش هفتگی صندوق‌های سرمایه‌گذار در سهام؛

دومین هفته پیاپی با کسب بازدهی‌های منفی

میانگین بازدهی هفتگی صندوق‌های سهامی در هفته منتهی به ۱۶ دی‌ماه سال جاری معادل ۴ درصد منفی بود تا به این ترتیب دومین هفته پیاپی با بازدهی منفی در صندوق‌های سهامی ثبت شود.
کد خبر : ۲۳۴۰۰۳

دومین هفته پیاپی با کسب بازدهی منفی در صندوق‌های سهامی

به گزارش گروه تحقیق و مطالعات بورس نیوز، در این گزارش به بررسی نوسانات ارزش و بازدهی صندوق‌های سرمایه در سهام پرداخته شده است. اقلام اصلی مربوط به صندوق‌ها را در جدول زیر مشاهده می‌نمایید.

ارزش کل صندوق‌های سرمایه‌گذار در سهام تا پایان روز سه شنبه شانزدهم دی‌ماه به بیش از ۳۵۹ هزار و ۵۷۳ میلیارد ریال رسید.

همچنین در هفته گذشته شاهد خروج ۷۲۹ میلیارد ریال منابع مالی از این صندوق‌ها در قالب ابطال واحد‌های سرمایه‌گذار بودیم.

پس از ارائه جدول مربوط به بازدهی کسب شده صندوق‌های سهامی و همچنین ارزش این صندوق ها، سایر موارد مربوط تشریح شده است.

بازدهی هفتگی صندوق‌های سهامی، ۴ درصد منفی شد

بازدهی هفتگی صندوق‌های سهامی، ۴ درصد منفی شد

بازدهی هفتگی صندوق‌های سهامی، ۴ درصد منفی شد

بازدهی هفتگی صندوق‌های سهامی، ۴ درصد منفی شد

خروج ۷۲۸ میلیارد ریال منابع مالی از صندوق‌های سهامی

ارزش خالص دارایی‌های صندوق‌های سرمایه‌گذار در سهام در پایان روز سه شنبه شانزدهم دی‌ماه سال جاری به ۳۵۹ هزار و ۵۷۳ میلیارد ریال رسیده است. در این هفته و همان گونه که در ابتدای گزارش ذکر شد شاهد خروج ۷۲۸ میلیارد ریال منابع مالی از صندوق‌های سهامی در طول هفته گذشته بودیم.

میانگین بازدهی هفتگی صندوق‌های سهامی در هفته منتهی به ۱۶ دی‌ماه سال جاری معادل ۴ درصد منفی بود تا به این ترتیب دومین هفته پیاپی با بازدهی منفی در صندوق‌های سهامی ثبت شود.

ضعیف‌ترین عملکرد هفتگی را سه صندوق قابل معامله معیار، قابل معامله آتیه درخشان مس و مدیر ثروت صندوق بازنشستگی به ترتیب با ۹.۷، ۷ و ۶.۷ درصد بازدهی منفی داشتند.

همچنین در هفته گذشته که از ۶۸ صندوق مورد بررسی ۶۵ صندوق بازدهی منفی محقق کردنئ سه صندوق سهم آشنا، مشترک آسمان یکم و فیروزه موفقیت به ترتیب با ۱.۸، ۰.۵ و ۰.۴ درصد بازدهی مثبت، بهترین عملکرد را داشتند.

بازدهی منفی ۸ درصدی بازدهی ماهیانه

میانگین بازدهی ماهیانه صندوق‌های سهامی نیز در ماه منتهی به ۱۶ دی‌ماه سال جاری به ۸ درصد منفی رسید. ضعیف‌ترین عملکرد ماهیانه متعلق به صندوق یکم سامان با بازدهی ۱۶.۹ درصد منفی بود. همچنین بهترین عملکرد ماهیانه را صندوق یکم اکسیر فارابی با ۲.۵ درصد بازدهی مثبت از آن خود کرد.

 همچنین در فصل گذشته، میانگین بازدهی صندوق‌های سهامی معادل ۷.۱ درصد بازدهی منفی بوده است. بهترین عملکرد سه ماه گذشته را صندوق سهم آشنا با ۱۹.۵ درصد داشته است. همچنین بدترین عملکرد سه‌ماهه را صندوق مبین سرمایه با ۱۸.۹ درصد بازدهی منفی از آن خود کرده است.

در یک سال منتهی به ۱۶ دی‌ماه سال جاری میانگین بازدهی سالیانه صندوق‌های سهامی ۲۶۷ درصد بوده است. در بازار سرمایه و بر اساس دو معیار اصلی بازدهی بازار یعنی شاخص کل و شاخص کل هم وزن بازدهی ۲۶۹ و ۳۱۱ درصدی را محقق کرده اند.

سه صندوق قابل معامله سروسودمند مدبران، سهام بزرگ کاردان و آسمان آرمانی سهام به ترتیب با ۳۹۹، ۳۶۹ و ۳۵۵ درصد بازدهی بهترین عملکرد سالیانه را داشته اند. ضعیف‌ترین عملکرد سالیانه نیز مربوط به ۳ صندوق بوده که بازدهی آن‌ها در میان صندوق‌های سهامی کمتر از ۲۰۰ درصد بوده است. صندوق سینا با ۱۸۰ درصد بازدهی ضعیف‌ترین عملکرد سالیانه را داشته و پس از آن دو صندوق مشترک سبحان و یکم سامان به ترتیب با ۱۹۲ و ۱۹۸ درصد بازدهی قرار دارند.

بیشترین ورود منابع مالی در هفته گذشته مربوط به صندوق امید توسعه با ۱.۳۲۳ میلیارد ریال بود. پس از آن دو صندوق مشترک بانک خاورمیانه و سهم آشنا با ۹۶۴ و ۱۱۳ میلیارد ریال قرار دارند. همچنین سه صندوق ثروت آفرین تمدن، ارزش کاوان آینده و توسعه اندوخته آینده به ترتیب با ۵۶۰، ۲۲۸ و ۲۲۶ میلیارد ریال خروج منابع مالی، بیشترین خروج منابع مالی را در قالب ابطال واحد‌های سرمایه‌گذار در هفته گذشته داشته اند.

بیشتر بخوانید:

سرمایه گذاری ریسکی صندوق در سهام غیربنیادی

اشتراک گذاری :
ارسال نظر