بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۲۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۱
ساعت پنج و نیم عصر؛

"سمیه" برو ...

گزارش پنج و نیم امروز نیم نگاهی دارد به اجناسی که هر روز با موج تورم بالا می‌رود اما؛ وزیر فقط از تورم می‌خواهد که به‌جای گیتار، فولادمو با خودت نبر.
کد خبر : ۲۳۴۱۰۳

۵.۵

به گزارش بورس نیوز، سخنگوی راه‌پله‌ها خبر آورده که ۲۵۰۰میلیارد تومان از صندوق توسعه ملی به حساب بورس واریز می‌شود تا شاید شوک دوم این صندوق بتواند گره‌ای از مشکلات بازار باز کند اما؛ گره کوری که بعضی‌ها با خروج سرمایه از اواسط مردادماه به بازار زدند، حالا حالاها بازشدنی نیست و این گره کور، نیازمند بازگشایی واقعی و رفع ابهامات فراوانی از بازارسرمایه است درغیراینصورت، شاید بازار کانال یک‌میلیون را هم به نقدیونی که بار خود را بستند، اعطا کند.

امروز بورس بار دیگر به کانال ۱.۲۰۰میلیون واحدی سقوط کرد و اهالی پاستور هم که تک‌خال بر بورس شده بودند، به‌ظاهر از این منفی‌ها کلافه شده و جلسه‌ای تشکیل داده‌اند تا عملکرد حقوقی‌ها را بررسی کنند و البته کاری به عملکرد خودی‌ها نخواهند داشت.
البته گویا لغو قیمت‌گذاری دستوری فولاد هم در این جلسه که با مدیریت معاون پاستور برگزار شود و شاید هم اتفاق‌های نگویی رخ دهد اما؛ فعلا در هیچ راه‌رویی، خبری نیست الی موزهای زرد...

سمیه برو

از چندی پیش باب شده بود که می‌گفتند سمیه نروووووو اگه بری، فلانی تنها میشه‌هاآآآآآآآآ اما سمیه‌نشینان ما برای مداخله‌هایی که انجام میدن در بازار آن‌هم کالاهایی که در بورس پذیرش شده و طبق عقل، باید نرخ‌گذاری‌ها بر اساس عرضه‌وتقاضا تعیین شود را بگوییم که سمیه برو.
سمیه برو چون اگه نری قیمت میلگرد آنقدر بالا میره که نرخ نان، تخم‌مرغ و شیر، برنج، روغن و ... اصلا به چشم نمی‌یاد.
سمیه برو چون اگه نری بعدها نمی‌تونیم سلطان داشته باشیم که کل‌کل کنیم و اجناس خرد آنقدر بالا می‌رود که سلطان‌دونمان از داخل می‌ترکد.
سمیه از پریشب تا حالا که بحث وجود یک میلگرد در هر خانه به میان آمده، شکر در بازار افزایش ۱۷درصدی نرخ داشت! سمیه یک میلگرد بر هر درد بی درمان دواست، سمیه برو ...

بیت‌کوین و لخت گشتن مسئول بی‌سواد

سخنگوی راه‌پله‌ها خبر آورده که استخراج بیت‌کوین برای ایرانی بد است! چطور در اتاق خواب لخت بگردیم و خبر بخوانیم که در بسیاری از مناطق آزاد و شهرک‌های صنعتی که دوستان چشم‌قشنگ خاوردور آغاز به فعالیت کردند، برق را برای بیت‌کوین و استخراج گذاشته‌اند ؛ مومن ما اگر در اتاق لخت می‌گردیم که شمای مسئول را با چنین حرکت‌هایی لخت کرده‌اند.  

جیب گشاد ماینربازها

وقتی بحث استخراج ارزهای دیجیتال مطرح شد، خیلی ها از آن بعنوان فرصت یاد کردند؛ ولی کمی که گذشت دیدیم خبری نشد و این بحث هم کمرنگ شد. حالا خبر رسیده استخراج بیت کوین فقط برای عوام اخ است و به آقایان که برسد، تبدیل به "به به" می شود‌. همان وقتی که شما صورت های مالی نیروگاه ها را زیر و رو می کردید تا شاید نقطه قوتی بیابید و هر روز دوره وصول مطالبات شان طولانی تر می شد، برخی از ما بهتران استخراج ماینر می کردند و پول به جیب می زدند. قرار است جیب شان پر شد، بروند؛ اما انگار جیب شان از انتظار ما و شما خیلی گشادتر است.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
یک حقوقدان بازار سرمایه در گفت‌و‌گو با بورس نیوز تاکید کرد:

راهکار قانونی لغو دستورالعمل تحمیلی به بورس

ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۳
............... اقتصادی که اکثریت مسئولان مملکتی رو شامل میشه.
ناشناس
يکشنبه ۲۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۶
مفسد شاید تو جای خالی مناسب باشه.