بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۲۲ دی ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۵
کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز:

قوانین خلق‌الساعه و آشفتگی بازار

کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه بزرگترین رکن بازار سرمایه باید اعتماد باشد، گفت: با توجه به شرایط موجود بازار طی روزهای آینده روند مثبت خود را ادامه خواهد داد و نگرانی از این بابت وجود ندارد.
کد خبر : ۲۳۴۱۵۷

ادامه روند مثبت بازار طی روزهای آینده

محمود گودرزی در گفت‌وگو با بورس نیوز، درباره وضعیت بازار اظهار کرد: قوانین و مقررات خلق‌الساعه موجب آشفتگی بازار می‌شود و اینکه ناگهان وزیر صمت تصمیم به نرخ‌گذاری فولاد بگیرد و با ایجاد رانت، پول از جیب سهامداران خارج شود اقدام جالبی نیست.

کارشناس بازار سرمایه افزود: این نوع تصمیمات ریسک بزرگی برای بازار محسوب می‌شود و اگر این تصمیم اجرایی می‌شد چه‌بسا در سایر صنایع نیز ممکن است این اتفاق صورت بگیرد.

وی بابیان اینکه بزرگ‌ترین رکن بازار سرمایه باید اعتماد باشد، گفت: اگر اعتماد در بازار سرمایه خدشه‌دار شود وضعیت به هم خواهد ریخت که ریزش بازار شاهدی بر این مدعی است و بلافاصله پس از مخابره شدن خبر درباره ملغی شدن این دستورالعمل، بازار واکنش مثبت نشان داد.

گودرزی خاطرنشان کرد: با تعیین تکلیف شدن ریاست جمهوری آمریکا، گزارش مثبت شرکت‌ها و کم شدن دخالت‌های دولتی، بازار ظرفیت رشد و بالا رفتن را دارد.

کارشناس بازار سرمایه تصریح کرد: با اقدامات حقوقی‌ها، اعتماد بازار به سهم‌های بزرگ از بین رفته و سهامداران به سمت سهام کوچک متمرکز شدند و به همین دلیل طی روز‌های اخیر شاخص کل منفی و شاخص هم‌وزن مثبت بود.

وی درباره تأثیرگذاری نرخ دلار نیز گفت: پیش‌بینی بر ریزش دلار وجود دارد و بازار به همین دلیل این نوع اخبار را پیش‌خور می‌کند، اما برخی در این پیش‌بینی‌ها کاهش قیمت دلار را بیش‌ازاندازه ریزشی تصور می‌کنند که با توجه به شرایط امکان‌پذیر نیست.

گودرزی افزود: حتی اگر آمریکا به برجام برگردد قاعدتاً وضعیت شرکت‌ها با توجه به کاهش محدودیت‌ها بهتر خواهد شد و فعالیت شرکت‌ها افت دلار را پوشش خواهد داد.

کارشناس بازار سرمایه تأکید کرد: اگر بازار بخواهد بیش‌ازاندازه به ریزش دلار واکنش نشان دهند احساسی خواهد بود و بازخواهد گشت.

وی گفت: با توجه به شرایط موجود بازار طی روزهای آینده روند مثبت خود را ادامه خواهد داد و نگرانی از این بابت وجود ندارد.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
کارشناس بازارسرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز:

دود رشد نیمه نخست سال در چشم بازار

کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز:

اثرگذاری مثبت لغو قیمت گذاری دستوری بر بازار امروز

کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز:

نقش وزیر صمت در عمیق شدن ریزش بازار

ارسال نظر
نظرات بینندگان
شمس یاوری ساوجی
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۲۲ دی ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۴
برای اقتصاد آشفته و رانتی ما بسیار مفید و بجا خواهد بود اگر وزیر صمت در چندین برنامه زنده سیمای شبکه اول با حضور چند کارشناس بیطرف بازار آزاد حضور یافته وعلل تصمیم خود دال برکاهش قیمت فولاد برای مردم توضیح داده ومورد پژوهش وبررسی قرار گیرد.نتیجه بهتری نیز از پخش سریالها ی تاریخ گذشته برای جلب مخاطب برای سیما خواهد داشت .
مجید
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۲۳ دی ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۶
دولت به طور علنی با سهم پالایش در قیمت زیر 7000 تومان با اخذ 10000 تومان از مردم اعلام ورشکستگی کرده است، دولتی که حیثیت دفاع از حقوق حقه مردم را ندارد چگونه می تواند کشوری را اداره کند؟ سازمان بورس باید سهم پالایشگاهی را به علت رانت خواری علنی و زیان رساندن به حقوق مردم مسدود کند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۲۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۷
روند مثبت خود را ادامه خواهد داد ؟؟؟؟ دو هفته است هر روز منفی است انهم چه منفی کدام مثبت نکنه این 006/ درصد مثبت 22/10 را می گویید؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۲۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۴
خدا این دولتو نیستو نابود کنه که تمام چندغاز دارایی مردم را دزدید.صد رحمت به دشمن خارجی که دیگه نمیاد جیب مردمو خالی کنه ولی این دولت بی همه چیز جیب همرو خالی کرد.خدا نابودشون کنه انشاله.
علی
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۲۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۹
مشکلی نیست کل پولا رو بخورین اما دیگه سازمان و ببندین کسی وارد نشه خاهشا
بدبخت بورس
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۲۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۱
اینها همه نتیجه کاغذ پاره ای بنام دکتری است که از کشورهای مختلف برای مسئولین خرید و فروش میشه.نتیچه دکتری پولی میشه پولسوزی.
اسی
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۲۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۶
ملتو فقط برای جنگ و راهپیمایی و رائ دادن میخواهند ...هیج جای دنیا آین کارو با ملتش نمیکنند که اینها انجام میدند..
ب توچه
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۲۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۴
چرت میگن اینا همه شریک دزدن رفیق قافله
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۲۴ دی ۱۳۹۹ - ۰۳:۴۲
خدا لعنت تون کنہ