بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۲۳ دی ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۰
کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس‌نیوز تاکید کرد:

نگرانی بی‌مورد بازار بابت P/E های فوروارد

امسال نرخ میانگین دلار حدود ۲۰ هزار تومان بوده و بعید است که در سال ۱۴۰۰ میانگین نرخ دلار کمتر از ۲۰ هزار تومان باشد؛ اما میانگین قیمت های جهانی در سال ۱۴۰۰ حتما بالاتر از سال جاری خواهد بود و با این نگاه، بسیاری از شرکت ها پتانسیل رشد سودآوری خواهند داشت.
کد خبر : ۲۳۴۲۲۷

نگرانی بی‌مورد بازار بابت P/E های فوروارد

به گزارش بورس نیوز، باوجود وعده حمایت از بازار سرمایه و تزریق منابع از سوی صندوق توسعه ملی و ... بورس تهران اما ناخوش‌احوال است و رمقی برای حرکت ندارد.

این شرایط خیلی از سهامداران خرد را که در این چند ماه متحمل ضرر و زیان سنگینی هم شده‌اند، کلافه کرده ضمن اینکه نگرانی‌هایی در مورد کاهش سودآوری شرکت‌ها تحت تأثیر کاهش احتمالی نرخ ارز بر سر این بازار سایه افکنده است.

سعید درخشانی کارشناس بازارسرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز در خصوص وضعیت بازارسرمایه بیان کرد: این وضعیت احتمالاً در بازار دوام ندارد و ظرف روزهای آینده شاهد روند مثبت بازار خواهیم بود؛ البته منفی‌های بازار را نمی‌توان فقط ناشی از تصمیمات اخیر وزارت "صمت" دانست اما؛ معتقدم قیمت سهم‌ها اصلاح خوبی داشته و وقت آن رسیده که بازار مجدداً استارت حرکت بزند.

درخشانی در رابطه با نگرانی‌های برخی از فعالان بازارسرمایه در مورد احتمال عدم تکرار سودهای سال جاری شرکت‌ها در سال ۱۴۰۰ گفت: این نگرانی بعضی سهامداران در مورد P بر E فوروارد سهم‌ها به نظرم منطقی نیست. شرکت‌ها در سال ۱۴۰۰ نه‌تنها پتانسیل تکرار سودهای امسال را دارند، بلکه حتی امکان تحقق سودهای بالاتر هم وجود دارد. چراکه امسال نرخ میانگین دلار حدود ۲۰ هزار تومان بوده و بعید است که در سال ۱۴۰۰ میانگین نرخ دلار کمتر از ۲۰ هزار تومان باشد؛ اما میانگین قیمت‌های جهانی در سال ۱۴۰۰ حتماً بالاتر از سال جاری خواهد بود و با این نگاه، بسیاری از شرکت‌ها پتانسیل رشد سودآوری خواهند داشت.

وی در معرفی گزینه‌های مناسب برای سرمایه‌گذاری اظهار کرد: سهم‌های صنعت پتروشیمی و فلزات اساسی اعم از مس و فولاد و... برای سرمایه‌گذاری ۶ الی ۱۲ ماهه جذاب‌تر از سایر گروه‌های بازار هستند.

 

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
مدیرعامل کارگزاری بهین پویا در گفت‌وگو با بورس‌نیوز تأکید کرد:

اظهارنظرهایی که پوست از بورس کَند...

رئیس هیات مدیره شرکت سبدگردان هدف در گفت‌و‌گو با بورس‌نیوز تاکید کرد:

ارائه گزارش EPS بانک‌ها مشروط به یک اتفاق

کارشناس بازار سرمایه در گفت‌و‌گو با بورس نیوز تاکید کرد:

دم خروس و قسم حضرت عباس مسئولان

نایب رئیس کمیسیون بازار پول‌و‌سرمایه اتاق‌بازرگانی در گفت‌وگو با بورس‌نیوز تاکید کرد:

زیر پا گذاشتن قانون رفع موانع تولید با یک واگذاری

ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۲۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۶
بابا دلتون خوشه. P/e چیه من دیگه خودمم به شک افتادم هرروز چند بار میرم صورتای مالی رو میخونم میگم مگه میشه شرکت با سود ۹ ماهش p/e زیر ۴ باشه بعد هر روز صف فروش. خوب کلا اگه کل سودشم بدن من ۲۵ درصد برگرده بهم. تازه اونم باز از قیمت سهم کم میشه. الان من دیگه به صورتای مالی هم شک دارم . مگه آکنتور نبود. آخرش مردمو بدبخت کرد. اگه صورتای مالی دروغ باشن کی گردن میگیره. مگه این همه دورغ حمایت الکی نبود. کی گردن گرفت.
فرهاد
شنبه ۲۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۴
تمام صئورتهای مالی ساختگی است
احسان
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۲۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۱
درود خدمت دوستان

ببخشین یک سوال دارم..


وسط کارخانه این سهام های پالایشی و نفتی مگه بمب خورده که تا این حد قیمت هاشون پایین اومده و مفت شده!!


سوریه اینهمه سال جنگ هستش انقدر سهامشون پایین نیومده ..!!

اینجا اگه ترقه بزنند فکر کنم بابت هر سهم ی چیزی هم بهت دستی بدن تا بگیری ببری.. نه ..؟؟؟

من از بورس نیوز عزیز خواهسمیکنم یک پیگیری اساسی در این مورد انجام بدهند..

باتشکر..
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۲۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۱
فقط ............
علی
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۲۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۸
ژونالیست ها احتمال داره قسم نامه ای خورده باشند. بعنوان یک ایرانی به شما میگم وجدان کاری نباید فراموش بشه . شما امین مردم هستید. در مورد بازار سرمایه حیانت زیادی شد به مردم. لطفا بگید . ولی میبینم با کار شناس هایی که گفتگو می کنید. فقط وقت میخرید .برای کسانی که با زندگی و سرمایه مردم بازی کردن.
بازنشسته ن امید
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۲۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۳
خدا این دولتو نیستو نابود کنه که تمام چندغاز دارایی مردم را دزدید.صد رحمت به دشمن خارجی که دیگه نمیاد جیب مردمو خالی کنه ولی این دولت بی همه چیز جیب همرو خالی کرد.خدا نابودشون کنه انشاله.
محمود
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۲۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۹
درد و بلای سهامدارا تو سر دولت ضعیف حسن کلید دار و مافیای اقتصادی مال مردم خور در ضمن وقتی در داخل کشور بانک مسکن وام اوراق مردم را به بهانه پیشرفت فیزیکی بی منطق تحریم و پرداخت نمی کند در حالیکه پول اوراق بانک و سند در رهن بانک را گروگان گرفته به کره جنوبی حق بدهید با بهانه واهی پول ایران را بلوکه کند آه ملت ؟!چوب خدا بی صدا است چجوری ملت در صحنه ایران تحت تحریم بورس و بانک باشند اونوقت انتظار دارید دشمنان ملت پول ایران را پس دهد شما ظالم تر تشریف دارید چون با ملت خود دارید ظلم می کنید...
غلامرضا
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۲۳ دی ۱۳۹۹ - ۲۱:۱۹
ظلمتان و دروغهایتان باعث ......................................... خواهدشد ظلم پایدارنیست دروغ هم بی اعتمادی میاره دزدی هم همینطور ..............روجدا ازخودکرده اید ودرآخرتقابل ............و ............ یکی برای ............ ویکی برای ...............خوددانید
بهرام
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۲۴ دی ۱۳۹۹ - ۰۰:۳۵
پی بر ای پترول 2/5هست ولی سهم رشد نمیکنه این هم از سودآوری