بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۰۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۷
فروش‌ محصولات "جم پیلن" در مقایسه با آبان‌ماه ۲ درصد افزایش فروش را در پی داشته و همچنین از ابتدای سال مالی تا پایان آذرماه نیز مجموع فروش محصولات این شرکت برابر با ۲۰۳.۹۲۸ تن بوده است.
کد خبر : ۲۳۴۲۶۱

یکه تازی فروش محصولات

به گزارش گروه تحقیق بورس نیوز،  شرکت پلی پروپیلن جم در برنامه‌های آتی شرکت برای دوره ۳ماهه منتهي به ۱۳۹۹/۱۲/۳۰، برنامه‌ریزی‌هایی از قبیل «تولید گرید خاص برای تامین نیاز پزشکی کشور در شرایط تداوم شیوع کرونا»، «تولید گرید‌های جدید با ارزش افزوده بالا»، «دستیابی به تولید ۳۰۰ هزار تن سالیانه از طریق تامین خوراک از سایر منابع پالایشگاهی»، «تولید گرید لوله»، «تولید کامپاند با روش تولید بدون کارخانه و با استفاده از ظرفیت‌های سایر شرکت‌ها با برند جم پیلن» را انجام داده است؛ البته باید اشاره داشت که این شرکت برای برنامه‌های ذکر شده نیازمند تامین‌مالی جدید نیست.

از سوی دیگر باید اشاره داشت که شرکت پلی پروپیلن جم به دلیل منابع نقدینگی خود، نیازی به منابع تأمین مالی از سایر منایع در ۹ماهه سال ۱۳۹۹ نداشته و درصورت تعریف و تصویب طرح‌های توسعه‌ای جدید، امکان دریافت منابع مالی از نظام بانکی کشور، باتوجه به اعتبار شرکت، وجود دارد.

در ادامه باید گزارش کرد که این شرکت قصد بررسی برای امکان سرمایه‌گذاری در سهام سایر شرکت‌های مرتبط با عملیات پتروشیمی و با کسب کرسی هیأت مدیره در جهت استفاده بهینه از منابع نقدینگی شرکت را دارد.

همچنین ادامه پیگیری قرارداد با شرکت‌های خارجی جهت تولید کامپاند و سایر مشارکت ها برای ورود به بازارهای صنایع پایین دستی نیز از دیگر نکاتی است که در صورت تحقق، می‌تواند در صورت‌های مالی آتی شرکت خودنمایی بسزایی را داشته باشد.

دیگر بخشی که اغلب شرکت‌ها برای کاهش هزینه‌ها می‌توانند انجام دهند، خدوکفایی در بسته‌بندی بوده که "جم‌پیلن" بررسی برای امکان سرمایه‌گذاری در خرید شرکت‌های تولیدکننده صنایع بسته بندی مانند فیلم و شرینک در جهت خودکفایی در زنجیره کامل تولید و بسته بندی محصولات شرکت را در دستور کار قرار داده است.

گزارش آذرماه شرکت

با نگاهی به گزارش فعالیت ماهانه شرکت پلی پروپیلن جم در آذرماه سال جاری، مجموع درآمد‌های خود را طی این دوره یک ماهه برابر با ۶.۵۷۲ میلیارد ریال شناسایی کرده که از بخش‌های «فروش داخلی» و «فروش صادراتی» تشکیل شده، از ابتدای سال مالی تا پایان آذرماه نیز مبلغ درآمد‌های حاصل شده را ۴۱.۱۲۳ میلیارد ریال به ثبت رسانده است.

درآمد شناسایی شده

مجموع درآمد‌های به ثبت رسیده "جم پیلن"

درآمد‌های شناسایی شده پلی پروپیلن جم در آذرماه، با افزایش درآمد ۱۵ درصدی نسبت به ماه گذشته مواجه بوده، در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته نیز درآمد‌های این شرکت ۹۸ درصد افزایش درآمد را به دست آورده و همچنین درآمد‌های "جم پیلن" از ابتدای سال مالی تا پایان آذرماه رشد ۷۶ درصدی را به ثبت رسانده است.

روند درآمد های حاصل شده

بر اساس نمودار فوق، شرکت درآمد‌های حاصل شده "جم پیلن" در سال مالی جاری نسبت به سال گذشته افزایش قابل قبولی را به ثبت رسانده، بیشترین میزان تفاوت درآمد را شهریورماه در اختیار داشته که ۲۱۲ درصد افزایش درآمد را به دنبال داشته است.

درآمد‌های شرکت "جم پیلن" در دوره ۳ ماهه گذشته بالغ بر ۱۷.۶۸۵ میلیارد ریال گزارش شده که در مقایسه با سال گذشته ۱۱۷ درصد افزایش را در پی داشته است.

فروش محصولات از ابتدای سال مالی

پلی پروپلین جم در آذرماه سال جاری، مجموع فروش محصولات خود را طی این دوره برابر با ۲۰.۶۵۸ تن ارائه کرده و این مقدار را در تنها از بخش «فروش داخلی» به دست آورده و فروش صادراتی نداشته است.

فروش محصولات


فروش‌های "جم پیلن" در مقایسه با ماه گذشته ۲ درصد افزایش را در پی داشته و همچنین از ابتدای سال مالی تا پایان آذرماه نیز مجموع فروش محصولات این شرکت برابر با ۲۰۳.۹۲۸ تن بوده که نسبت به سال گذشته ۳ درصد افزایش فروش را ثبت کرده است.

بیشتر بخوانید:

افزایش سود پایه در ازای هر سهم "جم پیلن"

اشتراک گذاری :
ارسال نظر