بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۲۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۱
نگاهی اجمالی به مهمترین مفاد صورت‌های مالی ۶ماهه؛

"وتوشه" و اعلام سودی که قیمت سهامش را توجیه نمی‌کند

بر اساس صورت‌های مالی ۶‌ماهه شرکت ارزش بازار سهام زیرمجموعه تا انتهای شهریور‌ماه سال جاری در حدود ۶۲.۲۰۶ میلیارد ریال بوده که با توجه به افت قابل توجه قیمت سهام در ماه‌های اخیر بی شک این ارزش دچار کاهشی جدی شده است.
کد خبر : ۲۳۴۲۸۴

نگاهی اجمالی به مهمترین مفاد صورت‌های مالی ۶ماهه


به گزارش گروه تحقیق و مطالعات بورس نیوز، اینکه آیا خرید سهام شرکت سرمایه‌گذاری پارس توشه در قیمت‌هایی بیش از ۲۷.۰۰۰ ریال توجیه منطقی و یا علمی دارد یا خیر سوالی است که شاید تنها سهامداران این روز‌های این شرکت قادر به پاسخگویی آن باشند.

نگاهی اجمالی به مهمترین مفاد صورت‌های مالی ۶ماهه

به نظر می‌رسد شناسایی درآمد تنها ۴۰‌تومانی ناشی از سود‌های تقسیمی زیرمجموعه و البته سود بیش از ۶۰ تومانی حاصل از فروش و درآمد‌های غیرعملیاتی این شرکت در ۶‌ماهه نخست سال به هیچ وجه نمی‌تواند قیمت‌های این روز‌های سهامش را توجیه کند. بد نیست به مهمترین موارد صورت‌های مالی ۶‌ماهه حسابرسی شده نگاهی بیندازیم تا چشم‌انداز روشنتری از عملکرد این شرکت در این مدت داشته باشیم.

۱. سود خالص محقق شده شرکت پارس توشه بر اساس گزارش حسابرسی شده این شرکت، مبلغ ۱.۴۹۹ میلیارد ریال بوده که رشد ۱۵۲ درصدی را نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن نشان می‌دهد.

۲. مبلغ سرمایه‌گذاری‌های ثبت شده شرکت که به صورت ۱۰۰ درصد در سرفصل سرمایه‌گذاری‌های بلندمدت شناسایی شده، ۵ هزار و ۸۴۹ میلیارد ریال شامل ۳ هزار و ۴۳۴ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری بلندمدت بانکی است.

۳. ارزش دفتری سرمایه‌گذاری در سهام شرکت‌ها، ۲.۵۱۷ میلیارد ریال بوده که شرکت‌های پارس خزر با ۸۸ درصد و پارس شهاب با ۸۸ درصد و شرکت شیمیایی سینا با ۴۰ درصد مالکیت، از زیرمجموعه‌های اصلی بورسی شرکت محسوب می‌شوند. در بخش سهام غیربورسی نیز، سرمایه‌گذاری‌های شرکت در حوزه لوازم خانگی و شرکت‌های مرتبط با این حوزه صورت گرفته است.

لازم به ذکر است، بر اساس صورت‌های مالی ۶‌ماهه شرکت ارزش بازار سهام زیرمجموعه تا انتهای شهریور‌ماه سال جاری در حدود ۶۲.۲۰۶ میلیارد ریال بوده که با توجه به افت قابل توجه قیمت سهام در ماه‌های اخیر بی شک این ارزش دچار کاهشی جدی شده است.

۴. از مجموع ۱.۵۴۰ میلیارد ریال جمع کل درآمد‌های ناخالص شرکت در صورت‌های مالی ۶ماهه حسابرسی شده، در حدود ۵۹۸ میلیارد ریال مربوط به سود سهام دریافتی شرکت‌های زیرمجموعه و سهام موجود در پرتفوی سرمایه‌گذاری بوده، ۴۶۳ میلیارد ریال سود حاصل از فروش سهام و ۴۷۸ میلیارد ریال سود حاصل از سپرده‌های بانکی بوده که به نظر نمی‌رسد شاهد تقسیم سود بالایی از این شرکت با توجه به ماهیت درآمدهایش باشیم.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
رضا
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۲۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۴
...............
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۲۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۰
بی سواد قیمت سهم چنده؟؟؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۲۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۳
27000 تومان ؟!