بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۵
پیش‌بینی که بلای جان بازار شد؛

دلار آتش بیار معرکه بورس

در حالی که بازار سرمایه روز‌های خوبی را پشت سر نمی‌گذارد که کارشناسان معتقدند یکی از دلایل ریزش بازار پیش بینی‌ها درباره کاهش قیمت دلار است.
کد خبر : ۲۳۴۴۳۸

دلار سرمایه بورسی را سوزاند + بورس نیوز

به گزارش بورس نیوز، بازار سرمایه هیچ دوره‌ای را به یاد ندارد که سرمایه‌گذاران به این حد از روند بورس ناراضی و ناامید شده باشند درحالی‌که متوسط بازدهی ماهانه شاخص کل در سال جاری، حدود ۱۴ درصد بوده است.

بررسی عملکرد چندساله بازار سرمایه حاکی است بازدهی شاخص سال گذشته ۱۸۰ درصد، سال ۹۷ حدود ۲۴ و در سال ۹۶، ۷ درصد منفی بوده است.

ریزش بازار که این روز‌ها به‌صورت متوالی ادامه دارد تمام پیش‌بینی کارشناسان را تحت شعاع قرار داده و به‌نوعی بازار کاملاً غیرقابل‌پیش‌بینی شده است.

درحالی‌که کارشناسان معتقدند به دلیل شرایط اقتصادی هیچ دلیل منطقی برای ریزش شاخص با این شدت وجود ندارد، اما بازار بدون توجه به این اظهارنظر‌ها مسیر خود را طی می‌کند.

یکی از دلایل اصلی که این روز‌ها بازار را تحت تأثیر قرار داده نرخ ارز است که به دلیل مشخص نبودن قیمت نهایی آن به دلایل مسائل سیاسی است.

پیش‌خور شدن کاهش نرخ ارز

حضور بایدن در کاخ سفید به‌صورت رسمی که طی ۴۸ ساعت آینده اتفاق خواهد افتاد پیش‌بینی‌هایی از نرخ ارز را در ذهن سرمایه‌گذاران بازار سرمایه متبادر کرده که نرخ دلار به زیر ۲۰ هزار تومان خواهد رسید البته بازار سرمایه برای این پیش‌بینی خود دلایلی ازجمله بازگشت آمریکا به برجام، کاهش تنش میان دو کشور و کم شدن محدودیت‌های که به‌واسطه تحریم ایجاد شد دارند.

دلار آتش بیار بازارسرمایه + بورس نیوز

ترس از کاهش نرخ ارز موجب شده تا سهامداران بازار سرمایه برای اُفت نکردن قیمت سهام خود اقدام به فروش کنند تا مجدداً در قیمت‌های پایین‌تر بتوانند وارد صف خرید شود، البته برخی از کارشناسان با اشتباه توصیف کردن پیش‌بینی بازار درباره نرخ ارز نظر دیگری دراین‌باره دارند.

حساسیت بیش از اندازه روی نرخ ارز

محسن عباسلو کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز درباره نرخ دلار اظهار کرد: هرچند احتمال کاهش نرخ ارز وجود دارد، اما مگر شرکت‌ها با دلار ۲۵ هزارتومانی ارزیابی شدند، شرکت‌ها با دلار ۱۷ هزارتومانی در حال عرضه محصول هستند و کاهش نرخ دلار به ۲۱ هزار تومان هم مشکلی ایجاد نمی‌کند و حساسیت روی این موضوع بیش‌ازاندازه است.

واکنش به نرخ دلار احساسی است

محمود گودرزی دیگر کارشناس بازار سرمایه نیز دراین‌باره در گفت‌وگو با بورس نیوز اظهار کرد: پیش‌بینی بر ریزش دلار وجود دارد و بازار به همین دلیل این نوع اخبار را پیش‌خور می‌کند، اما برخی در این پیش‌بینی‌ها کاهش قیمت دلار را بیش‌ازاندازه ریزشی تصور می‌کنند که با توجه به شرایط امکان‌پذیر نیست.

گودرزی افزود: حتی اگر آمریکا به برجام برگردد قاعدتاً وضعیت شرکت‌ها با توجه به کاهش محدودیت‌ها بهتر خواهد شد و فعالیت شرکت‌ها افت دلار را پوشش خواهد داد.

کارشناس بازار سرمایه تأکید کرد: اگر بازار بخواهد بیش‌ازاندازه به ریزش دلار واکنش نشان دهند احساسی خواهد بود و بازخواهد گشت.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز:

دولت منابع مالی را به بازار برگرداند

کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز:

جسارت در تصمیم‌گیری حلقه مفقوده بازار

ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۶
چرا همش دروغ تحویل مردم میدید مردم میدانند
که چند ماه پیش هم که دلار صعودی بود بورس بازم
قرمز پوش بود
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۸
دعوت صریح و آشکارمردم توسط دولت برای سرمایه گذاری دربورس و حالا نابودی تا شصت هفتاد درصد سرمایه آنها نامش اگر چپاول و غارت و... نیست پس چیست ؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۲
مگر قیمت ارز فقط روی بازار سرمایه و بورس تاثیر منفی گذاشته؟ پس چرا ریزش قیمت دلار بر روی قیمت مسکن و خودرو و دیگر کالاهایی که در اختیار دلالان و طرفدارانشون هست تاثیر منفی نداره؟
ناشناس
Singapore
دوشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۶
خودتان هم میدانید این حجم صف فیک است ترسانند ی عده سهامداران خرد فلک زده که ازهر دری درمانده،شده اند گرفتار ی مشت کفتار شده اند که با ی زوزه فرار می‌کنند......
اقدس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۰
دلار را همتی 32هزار تومان برد بالا . حالا زبانش رفته در سوراخ مار
مصطفی
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۹
بازار بورس نه به خاطر دلار نه به خاطر هیچ چیز دیگه ای قرمز نیست بازار بورس صرفا واسه خاطر اینکه دستور اینه قرمزه .. ما ملت قربانی های این سیستم هستیم متاسفانه تویه این مملکت تنها چیزی که مهم نیست مردم و زندگی آنهاست .. وگرنه کاملا به عینه همه می بینیم حقوقی های بازار به محض اینکه اراده بکنن می تونن یک سهم رو از صف فروش به صف خرید تبدیل کنن .. همیشه شعارمون اینه که تحریم روی ما اثری نداره ولی به چه قیمتی ؟ هزینه های تحریم رو از جیب ملت بدبخت اونم قشر ضعیف و متوسط جامعه تامین کنید ؟؟؟ جالبه زورشون به قشر پولدارم نمی رسه .. به قول یه بنده خدایی میگفت اگر بخوای از کسی یه سکه بدزدی از کی می دزدی از اونی که تنها همون یک سکه رو داره یا کسی که هزار سکه داره .. طرف گفت از اونی که یک سکه داره .. گفتن چرا ..؟ گفت اونی که هزار سکه داره دستش به خیلی جاها وصله و یقه منو میگیره و پیگیرم میشه ولی اونی که یک سکه داره هیچ پشت و پناهی نداره و هیچ کاری ازش بر نمیاد . اینم شده حکایت مملکت ما .. یه روز گفتن مردم سواد بورس ندارن .. یه روز گفتن مردم هیجانی شدن .. یه روز گفتن مردم بیان صندوق ETF بخرن .. الانم ک شده به خاطر دلار .. هوا آلوده اس چون مردم رعایت نمیکنن .. کرونا زیاد شده چون مردم رعایت نمیکنن .. بورس صف فروشه چون مردم هیجانی عمل میکنن .. من موندم همه چیز که تقصیره مردمه آیا هیچ کس تویه این مملکت کاری نباید برای همین مردم بکنه ؟
ناشناس
دوشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۵
احسنت حرف دل همه رو یجا زدی دم گرم خانه از پای بست ............ است
اقدس
دوشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۱
دلار را همتی 32 هزارتومن کرد نه مردم بیچاره
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۹
یعنی این عادلانه هس..پول امثال ماهابه خوردشمابرع ..
کجاست عدالت خداااتوخودت جواب ماروبده..زندگیمون رفت ماروواداربه چ کارایی ک نکردین خدانگذره ازتون
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۲
همه چیز برای بورس باید اتفاق بیوفته.مگه دلار وقتی میرفت بالا بورس بالا میرفت.به نظر من بهتره اصلا در مورد بورس هیچ اظهار نظری نشه واگه هم شد جراید از این گوش بشنوند واز اون گوش در کنند چون همش چرته .این بازی وزیر صمت واحادی آن در بورس در صنایع در قالب حقوقی که بازار را به این روز بکشنونه حتی تو بورس هم آدم دارند .اگه ابلهی بخاطر رانتش حرفی زد شما ارباب جراید هم این حرف زشت را کلام به کلام نکنید.کشوری که بورسش به این شکل هست یعنی اقتصاد به این صورت هست.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۴
گول مردم زدند گفتند وارد بورس شوید وتشویق میکردندحالا سهامداران خصوصا دارایکم وپالایشی را رها کردن به نظر من همان بلایی که بهرام گور بر سر وزیر اورد باید اجرا شود تا کشور روی آرامش به خود بگیرد..
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۳
بورس نیست..صندوق حمایت از...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۹
این پولهایی که از مردم ضعیف با حیله و حرفهای دروغ به تاراج بردید خوردن نداره ، شاید هم تونستید بخورید ولی روز سوال و جوابی هم در راه است ، هرچند بعید میدانم با این پولهای حرامی که خورده اید متوجه منظورم از روز حساب بشوید .
ناشناس
دوشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۶
شما اگه به روز حساب اعتقاد داشتی،سرمایتون رو توی قمارخانه .... نمی بردین
ورشکسته بورسی
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۰
عجب دزدان بی رحمی... انشالله مثل خودمان خیر نبینید.
مالباخته
دوشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۵
زین پس به جای واژه بورس ایران بفرمائید سرگردنه دزدان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۲
یه مشت بیسواد همه کاره چطور یه مشت سواد داره بیکاره رو سر کار میزان و کاری نمیشه کرد حرفهای گوش ازار باید گوش بدیم این درد اور تره و اینها رو کجای دلمون بزاریم که حتی تحلیل هاشون ارزش جواب هم ندارن فقط یه فوش مشتی از ته دل بفرست به روحشون وووو
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۷
این نیز بگذرد
رضا
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۲
كوره پول سوزي واقعي صد رحمت به ..
ناشناس
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
دوشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۲
دلار جهانگیری که خیری برای ملت نداشت حالا ببینیم دلار حسن کلید با مملکت چه میکنه ؟
ضمنا مسئولین چرب کنن برای بایدن چون خیلی خیلی بدتر از ترامپ خواهد بود .بورس نیوز سانسور نکن
ناشناس
سه‌شنبه ۳۰ دی ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۲
آفرین به دهنت...ولی ما مردم بدبخت۸ ساله چرب شدیم با کره
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۸
مردک داری دروغ میگی آخه یکی نیست به تو بفهمونه الان ۶ ماهه که بورس نزولی هست سه هفته هست که دلار کم کم داره میاد پایین پس چرا آنموقع که دلار تاچ رو شکوند بورس منفی بود زیاد بلغور می کنی چی می زنی که نفهم شدی
ناشناس
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
دوشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۲
انشالله هرچی زودترگورشونوگم کنن دزدای بی همه چیز
هادی
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۲
ببینین گرگهای ............ حقوقیها رو تو رو به خدا کوچکترین حمایتی نکردن
خدا لعنتتون کنه وزیر اقتصاد دولت بی خاصیت حقوقی کثیف سازمان بورس ملعون و نمایندگان بیخاصیت کم کار که به موقع به داد نمیرسین و...
ناشناس
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
دوشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۵
روحانی پاسخگو باش تو این آتش را راه انداختی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۱
امروز سهامداران معترض پرچم بورس را پایین کشیدند، ..............................
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۴
صبر صبر صبر،با پایین کشیدند امروز پرچم بورس ................ هم .........
صادی
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۶
جناب مدیر و مسعول بورس نیوز انصاف داشته باش واقییت
را بنویس نظرات ناکارشناش را بخورد مردم ندهیدلطفا
میدانم دولت کمر به تاراج سرمایه مردم بسته.
وحتما درآینده نزدیک باید تاوان فریب مردم را بدهند.
کامران
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۰
اینا چندین ساله داد میزنن مشکل اقتصاد نقدنینگی هست که تو دست مردمه اگه بیاد تو چرخه اقتصادی همه چی گل وبلبل میشه .بالاخره نشستن ونقشه کشیدن خوب نفت که نمیتونیم بفروشیم پول ها هم که کلا بلوکه میشه بیایم دوباره سراغ مردم بیچاره چون این مردم کلا حافظه تاریخیشون تعطیه یادشون رفته که قرار بود آب و برق و... مجانی بشه آخرش چی شدالانم تو باد برگشت میلیاردها دلار پول بلوکه شده نفت خوابیدن مردم رو مثل همیشه یادشون رفت. البته بازم میان سراغ مردم واین داستان همچنان ادامه دارد
مال باخته
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۴
الکی حرف دروغ کارشناسی نزنید. پولمون نابود شد. چرا زودتر اسم دلار ۱۵ هزار تومانی نیاوردید. حقوقی بخواد چند ثانیه کل صفا رو جمع مبکنه.فقط ما باید ضرر کنیم. همتوت بفروشید تا این بورس سیاه بشه هچکی دیگه سمتش نره.همه فروش بزنید تا کسی نتونه جمعش کنه همه با هم ضرر کنیم نه یه عده ضرر کنن یه عده سود.کاری کنید دیگه بازار بورس بهم بریزه بچه هامون گول ما رو نخورن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۱
هیچ چیزی به انداره اون صندوق کثیف پالایش آدمو نمیسوزونه ک وقیحانه جیب مردم خالی کردین
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۵
.....به دهن حقوقی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۱
سلام سیاست و اقتصاد یک علم است .... باید جوابگوی مردم باشید
فاصمه
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۵
کمی صبور باشید انشالله همه چیز درست میشه تنها راه اینه که متحد بشید سهامتون رو نفروشید
صبر صبر صبر این توصیه به نفع همه امونه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۳
من سرمایه ام تو بورس نصف شد اما حاضرم دلار بیاد پایین تر بورس هم فدای سر .... همیشه دزد
داریوش
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۸
با سلام واقعا من نمیدونم باز چه سیاستی پشت این ریزش قیمتهای بورس خوابیده ولی بخدا مردمی که پولاشونو گذاشتند تو بورس ب امید اینکه ی سودی ازش در بیاد چون مردمی که اخیرا اومدند توی بورس خیلی ها ماشین و خونه و طلا و زمین و غیره هاشونو فروختند و جیب پولدارا رو پرتر کردند حداقل ب احترام این مردمی که بدبخت بودند و بدبختر شدند ی فکری بحال این اوضاع و احوال بکنید چون ی وقت میشید چوپان دروغگو و دیگه کسی ب حرفتون گوش نمیده حالا که داره اقتصاد ما میفته توی سر پایینی ب این بازار آشفته هم توجه کنید بزارید بیاد ب اون نقطه ای که عادی بشه و رونق بگیره بفکر پر شدن جیب خودتون و خالی شدن جیب دیگران نباشید خیلی ها سرمایه های حداقلیشونو که پشتوانشون بود ریختند توی بورس و حالا نامید از همه چی چشمشون بدست شماهاس که ی کاری براشون کنید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۰
آهای دزداکسی نیست صدای ما را بشنوه پدرتون لعنت ......
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۰
ماکه ماشین فروختیم 70 ملیون به امیدی بشه زیاد بلکه خونه ایی بخربم الان شده 35 ..9 تومن خودم داشتم شده 4 تومن ..خدا رو خوش میاد .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۲
دولتی ارزی ندارد و در حقوق و عیدی کارمندانش مانده است. صندوق های بازنشستگی پول ندارند. دولت به عمد نرخ ارز را با ترس پایین آورده است تا ارز و سکه مردم را جمع کند.
دولت طبق محاسبات کسری بودجه 300 هزارمیلیارد تومانی دارد و همه اینها نقشه است تا ارز و سکه ها را از بازار جمع کند.
کره جنوبی به ایران پول نمی دهد و گفته کیت کرونا و آمبولانس داریم. بایدن حاضر به مذاکره با ایران تا شهریور 1400 نیست.
دولت 12 میلیارد دلار بدهی به صندوق توسعه دارد و تا پایان سال باید سررسید شود.
هیچ اتفاق بنیادی نیفتاده که دلار 15 شود و مطمین باشید که دلار زیر 19 فقط فرصت خرید سکه و دلار است.
روحانی اگر حزبش رای بیاورد دلار به 100 هزارتومان طی 8 سال هم خواهد رسید.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۶
قیمت سهم ها شاید به لنگ .برسد، هر چند عرضه اولیه ها به لنگ .رسید و در حال .....هستند. ولی نرخ ارز به لنگ ......نخواهد رسید. بازار ارز و سکه هوشمند است و بازارگردان های قلدری دارد که نهنگ هستند.
ایرانی
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۸
به نظرم ازاین به بعدبه جای قصه چوپان دروغگوتوکتاب درسیا قصه دولت دروغگوروبنویسندبهترحداقل دیگران عبرت میگیرندوپاشونوتو این بورس که چه عرض کنم شده قمارخونه نذارند
علیرضا
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۵
دیگه خواشٱ بیشتراز این به شعور این مردم توهین نکنید همش دست خود پدر سوختون است و نمی دونم آیا برای شما هم قیامتی هست یا نه قوه قضائیه هم در این مسئله به خواب زمستانی رفته است وهمچنین مجلس محترم (به استلاح نمایندگان مردم بی نوا البته از کسانی که با سفر های رنگارنگ وخرج پول‌های آنچنانی رای جمع کرده‌است بیشتر از این انتظار نمی‌رود).
به تو ربطی نداره
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۹ - ۲۱:۱۲
دره این گاوداری رو ببندید وخسارت مردمو جبران کنید تامام
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۹ - ۲۱:۱۴
بالاخره نوبت مردم میشه .انتخابات .جنگ رسوایی سیاسی دولتمردان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۹ - ۲۱:۴۶
توراخدادربورس راپلمپ کنید. حساب میکنیم پول مونوصدقه دادیم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۹ - ۲۲:۱۲
خفه شدید ........ها زر فقط میزنید
رئوف
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۹ - ۲۲:۲۱
هر روز یکی میاد یه داستان جدید میگه که دردی رو از خیل 50ملیونی ملت درگیر در بورس کم نمیکنه......
مسئولان، کارگزاریها، کارشناسان و .... سهامداران جزء اصلا کاری به این چیزا ندارن اونا 2 تا خواسته بحق دارن که به هیچ استدلالی نیاز نیست:
اول اینکه چرا صندوق پالایشی دولت که با وعده سود فروخته شده بعد از 5ماه باید به نصف قیمت برسه و 50درصد ضرر بزسونه
دومی، قیمت سهام شرکتهایی که بعنوان عرضه اولیه فروختن ولی قیمت الانشون کمتر از قیمت پذیره نویسیه
محسن
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۹ - ۲۳:۵۳
مردم احمق نیستن میدونن که تعدادی منفعت طلب و دزد در دولت و بورس و کارگزاری ها باعث سقوط بورس و ضرر و زیان مردم شدن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۳۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۸
شخصا فروردین و اردیبهشت تو همین سایت و خیلی از سایتهای اقتصادی و سیاسی دیگر نوشتم: با طناب روحانی به ته چاه نروید کی گوش داد؟ حقتونه ملت مفت خور منفعت طلب که برای یک غذای نذری از سر و کول هم بالا میروید