بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۰۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۰
افزایش درآمد ۱۴۸درصدی برای این سیمان‌فروش بورسی ثبت شد؛

تمرکز صادراتی "سخاش" فروش داخلی را بالا برد!/ پاکت‌های سیمان از آبان سنگین شد

بیشترین میزان فروش آذرماه در بخش «بازار داخلی»، در اختیار محصول «سیمان پاکتی پوزولانی داخلی» با ۳۹.۰۱۶ تن بوده که ۱۳درصد افزایش فروش نسبت به ماه گذشته همراه بوده درحالی که تمرکز این شرکت، فروش بر پایه صادرات است.
کد خبر : ۲۳۴۴۶۲

درآمداهای

به گزارش گروه تحقیق بورس نیوز، سیمان خاش در گزارش فعالیت ماهانه منتهی به آذرماه سال جاری، مجموع درآمد‌های شناسایی شده خود را طی این دوره بالغ بر ۵۳۱.۶۲۱ میلیون ریال ارائه کرده که این درآمد‌های حاصل شده از ۲ بخش «فروش‌های داخلی» و «فروش‌های صادراتی» تشکیل شده، از ابتدای سال مالی تا پایان آذرماه نیز "سخاش" مجموع درآمد‌های به ثبت رسیده خود را بالغ بر ۲.۰۴۳ میلیارد ریال گزارش کرده است.

با توجه به صادرات محور بودن شرکت همچنان صادرات جز اهم برنامه‌های آتی شرکت خواهدبود بنابراین نرخ ارز برای این سیمان‌ساز حائز اھمیت بوده افزایش تورم قیمت‌ها نیز تاثیرات عمده در بخش درآمدی و ھزینه‌ای شرکت خواھد گذاشت.

از سوی دیگر، سیاست شرکت برنامه‌ریزی درکاھش ھزینه‌ھا و بھای تمام شده و حفظ بازار داخلی و خارجی خواهد بود.

عملکرد سیمان خاش

"سخاش" طی دوره یک ماهه منتهی به آذرماه بیشترین میزان درآمد حاصل شده را بخش «فروش صادراتی» با ۲۷۴.۲۹۷ میلیون ریال به خود اختصاص داده و «فروش داخلی» نیز در این دوره بالغ بر ۲۵۷.۳۲۴ میلیون ریال درآمد را شناسایی کرده است.

درآمد شناسایی شده "سخاش" از ابتدای سال مالی

میزان درآمد به ثبت رسیده "سخاش" در آذرماه سال جاری، نسبت به ماه گذشته ۱۴۸ درصد افزایش درآمد را شناسایی کرده، همچنین درآمد‌های ارائه شده سیمان خاش از ابتدای سال مالی تا پایان آذرماه نیز در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته با رشد ۹۷ درصدی روبه‌رو شده است.

درآمدهای شناسایی شده

همانطور که نمودار فوق ملاحظه می‌کنید، سیمان خاش در سال مالی ۹۹ با افزایش درآمد ۹۷ درصدی نسبت به دوره مشابه سال گذشته مواجه بوده است.

فروش محصولات "سخاش" از ابتدای سال مالی

سیمان خاش در آذرماه سال جاری، میزان فروش محصولات خود را طی این دوره برابر با ۱۴۷.۴۰۱ تن بوده، این مقدار فروش از ۲ بخش «داخلی» و «صادراتی» تشکیل شده که بیشترین میزان فروش طی این دوره در اختیار بخش «بازار داخلی» با ۹۳.۸۲۱ تن بوده است.

مجموع فروش‌های سیمان خاش در مقایسه با آبان‌ماه، افزایش فروش ۸۵ درصدی را طی این دوره گزارش کرده است.

مجموع فروش های داخلی و صادراتی

بیشترین میزان فروش آذرماه در بخش «بازار داخلی»، در اختیار محصول «سیمان پاکتی پوزولانی داخلی» با ۳۹.۰۱۶ تن بوده که ۱۳ درصد افزایش فروش را نسبت به ماه گذشته به همراه داشته، بیشترین محصول فروش رفته در بخش «فروش صادراتی» نیز در اختیار «کلینکر فله صادراتی» با ۱.۰۷۱ تن بوده است.

آیا افزایش نرخی را شاهد خواهیم بود

بر پایه این گزارش، دوره ۳ ماهه منتهي به ۱۳۹۹/۱۲/۳۰ ، افزایش نرخ‌های فروش محصولات تولیدی ناشی از ابلاغیه انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان بوده و تا پایان سال مالی جاری افزایش نرخ دیگری متصور نخواھد بود .

از سوی دیگر، نرخ خريد مواد اوليه در دوره ۳ ماهه منتهي به ۱۳۹۹/۱۲/۳۰ نیز با توجه به انعقاد قراردادھای تامین مواداولیه با نظر‌گیری افزایش سالیانه و ھمچنین ھزینه‌ھای حمل افزایش نرخی تا پایان سال جاری متصور نخواھد بود .


بیشتر بخوانید:

فروش ۶ ماهه به کام سهامداران این سیمان ساز

اشتراک گذاری :
ارسال نظر