بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۳۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۶
تحریم‌ها، مشکلات صادرات و واردات، افت ارزش پول ملی، کرونا و... سبب رکود در اقتصاد کشور شده و در صورت تداوم این شرایط، حتی اگر مدیری از آسمان برای بازار سرمایه ما نازل شود، مشکلات این بازار مرتفع نخواهد شد.
کد خبر : ۲۳۴۵۶۲

مشکلات ریشه‌ای با استیضاح وزیر هم برطرف نمی‌شود/

بهنام مرادی کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس‌نیوز در خصوص استعفای رئیس سازمان بورس، اظهار کرد: درمجموع معتقدم اگرچه قالیباف اصل رئیس سازمان درشدت گرفتن مشکلات بی‌تقصیر نیستند اما؛ مشکلات بازار‌سرمایه چندان ارتباطی به عملکرد رئیس سازمان بورس نداشته و ریشه مشکلات بازار سرمایه را باید در اقتصاد کلان کشور جست.

وی ادامه داد: تحریم‌ها، مشکلات صادرات و واردات، افت ارزش پول ملی، کرونا و... سبب رکود در اقتصاد کشور شده و در صورت تداوم این شرایط، حتی اگر مدیری از آسمان برای بازار سرمایه ما نازل شود، مشکلات این بازار مرتفع نخواهد شد.

این کارشناس بازارسرمایه افزود: برخی سوء مدیریت‌ها و مداخله‌ها را علت مشکلات بازار سرمایه می‌دانند اما؛ شخصاً معتقدم نمی‌توان منکر سوء مدیریت‌ها و تبعات منفی آن‌هم شد؛ ولی مشکلات اقتصاد ما ریشه‌دارتر از این حرف‌هاست. در چنین وضعیتی حتی استیضاح وزیر اقتصاد هم چاره کار نیست.

وی افزود: کاهش نرخ ارز در کشور ما دوامی نخواهد داشت و اگر توافقی صورت نگیرد دلار مجدداً شیب صعودی به خود خواهد گرفت و این بازگشت نرخ ارز این بار بسیار مخرب‌تر از قبل خواهد بود. بحث تحریم‌ها باید جدی‌تر موردبررسی قرار بگیرد، در غیر این صورت بعد از بازار سرمایه باید منتظر باشیم تا مشکلات ریشه‌ای، گریبان گیر سایر بخش‌ها شود. تغییر رئیس سازمان بورس و استیضاح وزیر اقتصاد و...، کوه مشکلات اقتصاد ما را از بین نخواهد برد و باید برای رفع این مشکلات به توافق نگاه جدی‌تری داشت.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز:

رئیس سازمان مشکل بازار سرمایه نیست

دبیر کل انجمن اقتصاددانان در گفت‌وگو با بورس‌نیوز تأکید کرد:

صورت‌مسئله را پاک نکنیم/ آیا استعفا، تضمین رشد شاخص است

ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۳۰ دی ۱۳۹۹ - ۲۲:۵۵
اسمون ریسمون برای بورس نباف تمام اهالیه بازار متحد درد بورس را در حذف دامنه نوسان و تغییر حجم مبنا می دونن ولی حضرات برای اینکه مشکل بورس از قیمتهای دستوری و صف و غیره حل نشه صغرا کبری بافتن چون می دون بیشتر مشکل بورس از دامنه نوسان و حجم مبنا ست و ادرس اشتباه مثل شما میدن ارز و امریکا و استراحت و اصلاح و تازه واردان این بهانه دیگر برای همه قدیمی و مزدورانه شده فقط باید بورس از درون اصلاح شود که مهم ترین ان حذف یا افزایش دامنه نوسان و حجم منبا اس