بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۰۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۵
افزایش ۱۲۹درصدی سرمایه‌گذاری‌ها در بخش خودرو و ساخت "خبهمن" احتمالا با تولید انبوه ۲محصول جدید تا پایان خرداد۱۴۰۰، پاسخ مثبت سودسازی را خواهد گرفت.
کد خبر : ۲۳۴۵۶۴

افزایش ۴۴۰ درصدی سود خالص

به گزارش گروه تحقیق بورس نیوز، گروه بهمن با رونمایی از ۲محصولی که در آینده‌ای نزدیک به بازار عرضه خواهد کرد، سهامداران خود را برای پس از دوران رکود تحمیلی به "بورس" آماده کرد.

با نگاهی به آمارهای افشا شده این شرکت، می‌توان برای دوره ۳ماهه منتهی به ۱۳۹۹/۱۲/۳۰، افزایش سرمایه ازمحل تجدید ارزیابی دارایی‌ھا را مشاهده کرد ولی از سوی دیگر نمی‌توان از عرضه محصول سواری جدید "دیگنیتی" به بازار تا پایان امسال، گذشت.

شرکت قصد دارد تا تا با برنامه‌ریزی برای افزایش درصد داخلی‌سازی در تمامی محصولات اعم از سواری، وانت و تجاری نیز گام‌های روبه‌جلویی را بردارد.

برپایه این گزارش، باید اشاره داشت که برای فصل بهار سال ۱۴۰۰ نیز گروه بهمن شاهد رونمایی از دیگر خودرویی به نام "فیدلیتی" خواهیم بود که از سال آینده به بازار عرضه خواهد شد.

از سوی دیگر نباید از این نکته گذشت که این شرکت تا دوره ۳ ماهه منتهی به ۱۴۰۰/۰۳/۳۱، ھیچ‌گونه برنامه‌ای جھت اخذ تسھیلات از بانک‌ھا نخواهد داشت.

داشبورد "دی‌ماه" این خودرویی بررسی شد

گروه بهمن در گزارش فعالیت ماهانه خود منتهی به دی‌ماه سال جاری، مجموع سرمایه‌گذاری‌های خود را طی این دوره بالغ‌بر ۱۵.۵۶۶ میلیارد ریال به ثبت رسانده که در مقایسه با سال گذشته ۴۷ درصد افزایش بهای تمام‌شده بابت سرمایه‌گذاری به همراه داشته است.

سرمایه‌گذاری‌های "خبهمن" از ۲ بخش «پذیرفته‌شده در بورس» با بهای تمام‌شده ۵.۵۴۰ میلیارد ریال و «خارج از بورس» با بهای تمام‌شده ۵.۰۲۶ میلیارد ریال تشکیل‌شده بود.

بیشترین میزان بهای تمام‌شده سرمایه‌گذاری «پذیرفته‌شده در بورس» در دی‌ماه، در اختصاص بخش «خودرو و ساخت قطعات» با بهای تمام‌شده ۲.۳۳۵ میلیارد ریال بوده که نسبت به سال گذشته ۱۲۹ درصد رشد را شاهد بوده، همچنین در بخش «خارج از بورس» نیز بیشترین میزان سرمایه‌گذاری را همچون بخش پذیرفت شده «خودرو و ساخت قطعات» با بهای تمام‌شده ۲.۵۰۰ میلیارد ریال در اختیار داشته است.

ذره‌بینی بر عملکرده ۹ماهه شرکت

در گزارش اطلاعات و صورت‌های مالی میاندوره‌ای ۹ ماهه منتهی به آذرماه سال جاری، مجموع سود فروش سرمایه گذاری‌های خود را ۹.۸۶۷ میلیارد ریال گزارش کرده که نسبت به سال گذشته ۵۰۹ درصد را افزایش را تجربه کرده، سود خالص ارائه شده طی این دوره برابر با ۱۰.۲۸۹ میلیارد ریال به ثبت رسیده که رشد ۴۴۰ درصدی را شاهد بوده، همچنین "خبهمن" میزان سود خالص (در ازای هر سهم) خود را ۱.۰۲۹ ریال ثبت کرده است.

صورت سور و زیان

بر پایه این گزارش، "خبهمن" در گزارش صورت وضعیت مالی میاندوره‌ای ۹ ماهه منتهی به آذرماه ماه سال جاری، مجموع دارایی‌های خود را بالغ بر ۳۱.۱۴۹.۸۶۸ میلیون ریال گزارش کرده که نسبت به سال گذشته ۷۸ درصد افزایش را در پی داشت.

وجودی نقد گروه بهمن در پایان آذرماه بالغ بر ۴۳۳.۹۱۵ میلیون ریال اعلام شده که رشد ۳۹۶ درصدی را نسبت به سال گذشته تجربه کرد.

صورت وضعیت مالی

"خبهمن" در پایان آذرماه ۹۹، سود انباشته خود را برابر با ۲۱.۸۳۴.۶۵۹ میلیون ریال گزارش کرده که در مقایسه با سال گذشته ۱۳۲ درصد افزایش را شاهد بوده، همچنین  اندوخته قانونی با ۱۴ درصد افزایش به رقم ۱.۰۰۰.۰۰۰ رسیده است.

بیشتر بخوانید:

"خبهمن" سوددهی را آغاز کرد

اشتراک گذاری :
ارسال نظر