بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۰۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۰
کارشناس بازار سرمایه در گفت‌و‌گو با بورس‌نیوز تاکید کرد:

لطمه "انحصار" به لیدرهای بورسی!

احتمالا خبرهای مثبتی از همکاری صنایعی همچون خودروسازی با شرکت های خارجی مطرح خواهد شد و همین احتمالات، انتظارات سرمایه گذاران را شکل خواهد داد.
کد خبر : ۲۳۴۵۶۷

۲ اتفاق مهم پیش روی بازار سرمایه

به گزارش بورس‌نیوز، در آخرین روز معاملاتی، بورس تهران بعد از تحمل صف‌های فروش سنگین، کم‌کم از فشار فروش‌ها کاسته شد و درنهایت شاخص کل چند واحدی سبز شد تا کانال یک میلیون و ۱۵۰ هزار واحدی از دست نرود.

عباس گمار کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس‌نیوز در خصوص وضعیت آتی بازارسرمایه بیان کرد: در ماه‌های پیش رو با ۲ اتفاق اثرگذار بر بازار سرمایه مواجه هستیم؛ از طرفی با مهار ویروس کرونا و همچنین در دست گرفتن زمام امور توسط رئیس‌جمهور منتخب آمریکا، بازار‌های جهانی تحت تأثیر قرار خواهد گرفت و حتی اگر کامودیتی‌ها در همین محدوده فعلی تثبیت شود، ارزش‌گذاری سهام صنایع وابسته به کامودیتی‌ها متأثر شده و پایداری سودآوری شرکت‌ها در بلندمدت اثر بااهمیتی بر بازار سرمایه ما خواهد داشت.

وی افزود: البته نرخ ارز هم به‌عنوان متغیر اثرگذار همیشگی در بازار بر سودآوری شرکت‌های با فروش یا بهای تمام‌شده ارزی اثرگذار خواهد بود که با در نظر گرفتن مؤلفه‌های اقتصادی، بعید است که میانگین نرخ دلار در بازه زمانی میان‌مدت به کمتر از ۲۰هزار تومان برسد.

گمار اضافه کرد: در بازار سرمایه ما معمولاً تحلیل‌ها عمدتاً بر اساس نرخ ارز و تورم صورت می‌گیرد و به همین دلیل هم باوجود تحریم‌ها و کاهش مقداری فروش بسیاری از شرکت‌ها، درآمد فروش شرکت‌ها رشد نشان می‌داد و واکنش بازار سرمایه هم به این موضوع مثبت بود اما؛ لغو احتمالی تحریم‌ها و کاهش نرخ ارز منطقاً به علت احتمال تداوم ساختار اقتصادی فعلی نباید دغدغه‌ای برای بازار سرمایه ما ایجاد کند.

این کارشناس بازارسرمایه تاکید کرد: علاوه بر این، حتی اگر شرکت‌ها و صنایع داخلی ما قرارداد‌هایی با شرکای خارجی منعقد کنند، بازهم انحصار در صنایعی همچون خودرو و قطعه‌سازی و فولاد و... از بین نخواهد رفت و با این شرایط، نگرانی بابت فروش شرکت‌ها بی‌مورد خواهد بود.

این کارشناس بازار سرمایه ادامه داد: دومین رویداد بااهمیت برای بازار سرمایه، روی کار آمدن بایدن و تغییر احتمالی مناسبات ایران با سایر کشور‌ها ولو در کوتاه‌مدت خواهد بود. قطعاً با آغاز کار رسمی بایدن و تعیین برخی مناسبات و جهت‌گیری‌ها، برخی صنایع ما از گشایش‌های احتمالی منتفع خواهند شد و احتمالاً خبر‌های مثبتی از همکاری صنایعی همچون خودروسازی با شرکت‌های خارجی و همچنین بانک‌ها مطرح خواهد شد و همین احتمالات، انتظارات سرمایه‌گذاران را شکل خواهد داد؛ بنابراین با نگاه بلندمدت، بازار سرمایه ما پتانسیل رشد خواهد داشت.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
کارشناس بازارسرمایه در گفت‌وگو با بورس‌نیوز تاکید کرد:

غفلت سهامداران از نکته‌ای مهم در تحلیل‌ها

کاهش ۱۰ درصدی نرخ ورق گرم در بورس کالا؛

معاملات بیش از ۲۰ هزار میلیارد ریالی فولاد مبارکه

تحلیلگر بازار ارز در گفت‌و‌گو با بورس‌نیوز تاکید کرد:

آیا دولت توان تحقق دلار ۱۵هزارتومانی را دارد

عضو شورای عالی بورس در گفت‌وگو با بورس نیوز:

دامنه نوسان نامتقاران و چالش بزرگ "بورس"

ارسال نظر
نظرات بینندگان
زکریا
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۰۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۲:۴۵
فیلم بازی نکنند کارشناسان .
این ریزشهای فقط توسط دولت اصلاحات و وزرای کاخ نشین انجام گرفته ..والسلام.
بزرگترین سرقت قرن توسط اصلاح طلبان بنفش و عباس آخوندی انجام گرفته