بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۰۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۲
کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز:

سیگنال غلط دلار ۱۵هزارتومانی/ واکنش مثبت بازار به گزارش‌های ۹ ماهه

کارشناس بازار سرمایه گفت: بازار به نقطه‌ای رسیده که از نظر بنیادی ارزنده است در ضمن گزارش‌های ۹ ماهه عامل مهم تری برای شوک مثبت به بازار سرمایه بوده است.
کد خبر : ۲۳۴۶۰۶

گزارش‌های ۹ ماهه عاملی برای جهش شاخص

روزبه شریعتی در گفت‌وگو با بورس نیوز در خصوص وضعیت بازار اظهار کرد: بازار را دولت، مجلس و حقوقی‌ها جمع نکردند بلکه اشخاص حقیقی خریداری کردند.

کارشناس بازار‌سرمایه افزود: رئیس دفتر رئیس‌جمهور روی شاخص یک‌میلیون و ۶۰۰ هزار واحد سیگنال مبنی بر کف بازار داد یا برخی مدیران وعده حمایت و خرید می‌دهند اما؛ اقتصاد مالی نشان داد که دستور پذیر نیست و دخالت کردن تعادل بازار را برهم می‌زند و این اتفاق به ضرر سهامداران بازارسرمایه رخ داد.

وی ادامه داد: همه انتظار داشتند که پس‌ازاین اظهارنظرها شاخص اُفت نکند اما بازار به این صحبت‌ها توجهی نکرد و تا جایی که خود تشخیص داد، اصلاح انجام شد و دراین‌بین پیش واکنش به نرخ ارز نیز اتفاق افتاد.

شریعتی بیان کرد: همان‌طور که در تیرماه بازار در حال افزایش بود و پیش واکنش درباره افزایش نرخ دلار اتفاق افتاد، در زمان ریزش نیز پیش واکنش درباره کاهش نرخ دلار صورت گرفت.

این کارشناس بازارسرمایه با اشاره به صحبت‌ها درباره دلار ۱۵ هزارتومانی تأکید کرد: سیگنال‌های غلط سیاسی موجب می‌شود بازار‌های مالی با این نوع دخالت‌ها و تنش دچار خروج و عدم تعادل شوند.

وی تصریح کرد: بازار سرمایه به سمتی حرکت کرد که قیمت دلار را ۱۵ هزارتا ۱۷ هزار تومان در نظر گرفت درحالی‌که دلار در حال حاضر ۲۲ هزار و ۶۰۰ تومان در حال معامله شدن است.

شریعتی تصریح کرد: باید اجازه داد بازار خود مکانیزم قیمت را تعیین کند نه با دستور قیمت تعیین شود، مکانیزم دستوری باید از بین برود.

کارشناس بازار سرمایه گفت: ریزشی که در بازار اتفاق افتاده عملاً به‌جای رسیده که اگر P/E تعادلی بازار با دلار ۲۱ هزار تومان در نظر بگیریم به میانگین خوبی رسیده و اگر کسی نیت سرمایه‌گذاری در بازار‌ها را داشته باشد بازار بورس را انتخاب می‌کند.

وی بیان کرد: بازار به این نقطه رسیده که از نظر بنیادی ارزنده است در ضمن گزارش‌های ۹ ماهه عامل مهم‌تری برای شوک مثبت به بازار سرمایه بوده است.

شریعتی تأکید کرد: به نظر شکست شاخص یک‌میلیون ۱۰۰ هزار واحد به‌آسانی ممکن نخواهد بود مگر اینکه دلار ۱۵ هزارتومانی واقعی باشد و تثبیت شود.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
نرخ رسمی پوند افزایش یافت
طبق اعلام بانک مرکزی؛

نرخ رسمی پوند افزایش یافت

کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز:

دولت منابع مالی را به بازار برگرداند

چشم سهامداران پالایش یکم روشن!

سرانجام صندوق "توزیع ثروت" به صف خرید نشست

عضو شورای عالی بورس در گفت‌وگو با بورس نیوز:

شایعه تغییر دامنه نوسان برای نمادهای خاص

ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۰۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۶
تا تاریخ تاریخ هست این کلاهبرداری دولتی را در بورس تهران فراموش نمیکنیم .. فقط خدا می داند چه بلایی سر سهامداران آوردند . نفرین بر این دولت
فرهاد
India
پنجشنبه ۰۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۰:۲۶
یعنی مثبت بوذن امروز بورس مربوط به گزارشات 9 ماهه بود؟ جل الخالق از این همه تحلیل . چه گزارشی بود که صفهای فروش ملیلونی را صف خرید میلیونی کرد
ناشناس
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
پنجشنبه ۰۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۱:۵۰
دولتیها میگن برای تامین کسری بودجه
توی بازار سهام این بازی رو درآوردن
اما خبرایی هست که میگن دولتیها خودشون که چاق کن بنداز سهمهارو طراحی کرده بودن
و کل رانت اطلاعاتی ودستکاری بازار دستشون بوده خودشون هم سودهای هزاران میلیاردی با کدهای ناشناس توی اوج قیمتها نوسان گیری ونقد کردن و حالا میخان دلار رو بیارن پایین همشونو دلار بخرن و محدودیتهای مهاجرتی برداشته شد در فرصت مناسب برن اونور آب
ملت بیچاره بدجور کلاهشونو برداشتن این خائنین
قابل توجه آقای رئیسی بزگوار
سلاطین بورس اعدام باید گردند