بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۰۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۰
همراه با رشد ۶۸۳ درصدی درآمد شرکت طی سه فصل اول امسال؛

۱۹۸ درصد بازدهی از آن سهامداران "فوکا" شد

شرکت فولاد کاویان فعال در گروه فلزات اساسی است که با سرمایه حدود شش هزار میلیارد ریال محصولاتی همچون انواع ورق فولادی کارمزدی و غیر کارمزدی را در سبد محصولات تولیدی خود قرار داده است.
کد خبر : ۲۳۴۶۱۲

۱۹۸ درصد بازدهی از آن سهامداران

به گزارش بورس نیوز،در این گزارش به بررسی عملکرد ۹ ماهه اول سال مالی ۹۹ این مجموعه و مقایسه آن با دوره مشابه سال مالی ۹۸ در کنار روند معاملات سهام آن در بازار سرمایه طی دوره مورد اشاره پرداخته شده است. این بررسی‌ها از یک سو، روند رو به رشد سود ناخالص شرکت و کاهش زیان انباشته آن را نمایان می‌سازد و از سوی دیگر، ارتقا ارزش سهام "فوکا" به میزان ۱۹۸ درصد را نشان می‌دهد.

سودآوری

بر اساس این گزارش، شرکت فولاد کاویان در دوره عملکرد ۹ ماهه اول سال مالی منتهی به ۳۰ اسفند ماه ۹۹ نسبت به دوره مشابه سال مالی ۹۸ افزایش درآمد عملیاتی به میزان ۶۸۲ درصد را رقم زده است. به گونه‌ای که، درآمد عملیاتی این مجموعه در دوره مورد بررسی از مبلغ یک هزار و ۶۵۶ میلیارد ریال در ۹ ماهه اول سال ۹۸ به بیش از ۱۲ هزار و ۹۵۷ میلیارد ریال در دوره مشابه سال مالی ۹۹ افزایش یافته است. از سوی دیگر، سود ناخالص این مجموعه با ثبت یک هزار و ۹۷۱ درصد رشد از مبلغ ۲۳۲ میلیارد و ۳۱۳ میلیون ریال به چهار هزار و ۸۱۰ میلیار ریال ارتقا یافته است.

بررسی جدول زیر نشان می‌دهد، زیان خالص سه هزار و ۳۰۸ میلیارد ریالی "فوکا" در دوره عملکرد ۹ ماهه اول سال گذشته به تحقق بیش از سه هزار و ۹۱۷ میلیاردی ریال سود خالص در دوره مشابه سال جاری تغییر یافته است. بر این اساس، این مجموعه در دوره ۹ ماهه اول امسال مبلغ ۶۵۶ ریال سود به ازای هر سهم محقق ساخته است.

۱۹۸ درصد بازدهی از آن سهامداران
توجه به این نکته نیز حایز اهمیت است که زیان انباشته شرکت فولاد کاویان در دوره عملکرد ۹ ماهه سال گذشته به مبلغ هفت هزار و ۱۱۳ میلیارد ریال به سه هزار و ۱۹۵ میلیارد ریال در دوره مشابه سال مالی جاری کاهش یافته است که این امر از اقدامات و برنامه‌های مدیران ارشد این مجموعه جهت پوشش زیان انباشته و حرکت در مسیر رشد و سودآوری حکایت دارد که باید دید که در دوره‌های عملکرد آتی تا چه اندازه در این مسیر موفق عمل می‌کنند.

مقدار تولید، فروش و درآمد فروش محصولات

بر اساس اطلاعات موجود، این مجموعه در حالی که مقدار تولید محصولات آن در دوره مورد بررسی حدود شش درصد افزایش را به ثبت رسانده است و مقدار فروش محصولات تولیدی آن نیز تغییر محسوسی نیافته است، اما درآمد فروش شرکت با رشد قابل توجه حدود ۶۸۳ درصدی همراه شده است. بر این اساس، این مجموعه شش هزار میلیارد ریالی در سه فصل اول سال مالی جاری بیش از ۱۳ هزار و ۹۵۷ میلیارد ریال درآمد فروش محقق ساخته است.

۱۹۸ درصد بازدهی از آن سهامداران
روند معاملات سهام

شرکت فولاد کاویان با نماد "فوکا" در بازار پایه زرد فرابورس معامله می‌شود که در جریان معاملات این بازار از ابتدای سال جاری تا پایان آذر ماه حدود ۱۹۸ درصد بازدهی مثبت را از آن سهامداران خود ساخته است. چراکه، قیمت سهام شرکت در این دوره از مبلغ پنج هزار و ۳۶۹ ریال به ۱۵ هزار و ۹۷۷ ریال افزایش یافته است.

در پایان این گزارش می‌افزاید، تعداد ۳۲۴ هزار و ۹۱۳ سهم "فوکا" به ارزش یک میلیارد و ۷۰۹ میلیون ریال طی معاملات بازار سرمایه در اولین روز از سال جاری میان معامله گران داد و ستد شده است و جا به جایی حدود دو میلیون و ۳۹۲ هزار سهم این شرکت در آخرین روز معاملاتی بورس در آذر ماه امسال ارزشی به مبلغ ۳۸ میلیارد و ۲۲۰ میلیون ریال را در این بازار رقم زده است.

۱۹۸ درصد بازدهی از آن سهامداران

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
سودسازی فوکا از ۱۰۰۶ تا ۲۵۴۴
یک شرکت مشاور سرمایه گذاری تحلیل کرد؛

سودسازی فوکا از ۱۰۰۶ تا ۲۵۴۴

کاهش ۱۰ درصدی نرخ ورق گرم در بورس کالا؛

معاملات بیش از ۲۰ هزار میلیارد ریالی فولاد مبارکه

ارسال نظر