بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۰۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۵
ادامه روند افزایش سودآوری کالسیمین در فصل پاییز؛

پیش‌بینی فروش ۱۱.۸۳۰ تن شمش روی/ ۱.۴۸۹ ریال سود هر سهم در دوره ۹ماهه

رشد محسوس مقادیر فروش شمش روی در کنار رشد نرخ‌های فروش این محصول از دلایل اصلی افزایش محسوس سودآوری شرکت محسوب می‌شود.
کد خبر : ۲۳۴۶۸۹

شرکت کالسیمین

به گزارش گروه تحقیق و مطالعات بورس نیوز، شرکت کالسیمین در دوره ۹‌ماهه منتهی به پایان آذر ماه سال جاری موفق به کسب سود خالص ۸ هزار و ۹۳۱ میلیارد ریالی رسیده و این سود که معادل ۱.۴۸۹ ریال به ازای هر سهم بوده نسبت به دوره مشابه سال گذشته افزایش قابل توجه و محسوس ۲۴۸ درصدی را نشان می‌دهد.

گزارش عملکرد شرکت کالسیمین

رشد محسوس مقادیر فروش شمش روی در کنار رشد نرخ‌های فروش این محصول از دلایل اصلی افزایش محسوس سودآوری شرکت محسوب می‌شود.

این شرکت در سه ماهه سوم سال سود خالص ۴.۴۸۰ میلیارد ریالی و معادل ۵۰ درصد از کل سود ۹‌ماهه را محقق کرده که سود فصل پاییز نسبت به تابستان افزایش بیش از ۳۲ درصدی را نشان می‌دهد.

جمع کل درآمد‌های عملیاتی شرکت در دوره ۹ ماهه سال جاری به ۱۳ هزار و ۵۴۵ میلیارد ریال رسیده که ۲۴۸ درصد بیشتر از مدت مشابه سال ۹۸ است.

مقادیر فروش شمش روی در این دوره شامل فروش‌های داخلی و عمدتا صادراتی معادل ۲۴.۳۰۰ تن بوده و این در حالی است که در سال گذشته و در مدت مشابه سال ۹۸ فروش تنها ۱.۵۴۰ تن شمش روی محقق شده بود.

شرکت کالسیمین برای سه ماهه پایانی سال جاری فروش ۱۱.۸۳۰ تن شمش روی دیگر را پیش بینی کرده است.

متوسط نرخ فروش هر تن شمش روی داخلی و صادراتی در دوره ۹‌ماهه سال جاری به ترتیب معادل ۴۵۵ و ۵۱۸ میلیون ریال بوده و این در حالی است که در آخرین گزارش عملکرد ماهیانه شرکت که مربوط به آذرماه سال جاری بوده، این نرخ معادل ۶۵۶ میلیون ریال بوده است.

حاشیه سود عملیاتی شرکت در این دوره به رقم قابل توجه و تقریبا کم نظیر ۷۲ درصدی رسیده و این نسبت مالی مهم در سودآوری شرکت در ۹‌ماهه سال گذشته ۶۲ درصد بوده است.

مبلغ مالیات شناسایی شده و ثبت شده در صورت سود و زیان شرکت مبلغ ۵۱۰ میلیارد ریال و معادل ۵.۵ درصد از مبلغ سود قبل از کسر مالیات بوده است.

در نمودار زیر روند کسب درآمد، سود عملیاتی و سود خالص در سه فصل گذشته از سال مالی شرکت ارائه شده است.

همان گونه که در نمودار زیر نیز مشخص است و در بخش‌های گذشته نیز اشاره شد، تقریبا نیمی از کل سود خالص شرکت در سه ماهه سوم سال محقق شده و شاهد رشد بیش از ۳۰ درصدی سود محقق شده سه ماهه سوم نسبت به فصل تابستان هستیم.

نمودار صورت های مالی کالسیمین

بیشتر بخوانید:

رشد ۷۳ درصدی سودآوری "فاسمین" در ۶ ماهه نخست سال

 

اشتراک گذاری :
ارسال نظر