بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۰۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۱
مدیرعامل شرکت شیر پاستوریزه پگاه خراسان در گفت‌وگو با بورس نیوز:

ثبت افزایش سرمایه "غشان"/ رشد ۶درصدی سودخالص به فروش

مدیرعامل شرکت شیر پاستوریزه پگاه خراسان گفت: افزایش سرمایه شرکت از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی‌ها طبقه زمین به مبلغ ۱.۳۷۴.۰۴۵ میلیون ریال افزایش یافته، و در تاریخ ۱۳۹۹.۸.۲۵ نزد اداره ثبت شرکت‌های مشهد به ثبت رسیده است.
کد خبر : ۲۳۴۸۲۲

ثبت افزایش سرمایه پگاه خراسان

به گزارش بورس نیوز، شرکت سهامی خاص شیر پاستوریزه پگاه خراسان از ادغام دو شرکت شیر پاستوریزه مشهد و کارخانه شیر پاستوریزه پگاه خراسان (شیر منطقه‌ای خراسان) در یکدیگر ادغام و نام آن به شرکت سهامی خاص شیر پاستوریزه پگاه خراسان تغییر یافت و بر اساس صورتجلسه مجمع عمومی فوق العاده ۱۳۸۳.۳.۲۱ نوع شرکت از سهامی خاص به سهامی عام تغییر داده شد. ۱۶/۹۷ درصد سرمایه شرکت متعلق به صنایع شیر ایران است و در تاریخ ۱۳۸۳.۹.۲۳ بعنوان چهارصد و بیست و سومین شرکت در بخش ساخت محصولات غذایی و انواع آشامیدنی (کد ۰۵-۲۰-۱۵) و نماد غشان در فهرست شرکت‌های بورسی درج شده است.

با توجه به حضور این شرکت لبنی در بورس گفت‌وگویی را با رحمان پارسیان مهر "مدیرعامل شرکت شیر پاستوریزه پگاه خراسان" انجام دادیم که در ذیل می خوانید.

افزایش سرمایه شرکت از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی‌ها چه زمانی به ثبت رسیده است؟

پارسیان مهر: با توجه به مجازبودن افزایش سرمایه ازمحل مازاد تجدید ارزیابی دارایی‌های استهلاک ناپذیر (زمین) به موجب ماده (۱۴) قانون حداکثراستفاده از توان تولیدی و خدماتی کشور، مصوب اردیبهشت ماه ۱۳۹۸ و حمایت از کالای ایرانی و صورتجلسه هفتادویکمین جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید وزارت صنعت، معدن و تجارت مورخ ۱۳۹۸.۱.۲۶ و بخشنامه شماره ۳۰/۹۸/۲۰۰ مورخ ۱۳۹۸.۴.۳ وزارت امور اقتصاد و دارایی، سرمایه شرکت به موجب مجوز سازمان بورس و اوراق بهادار مورخ ۱۳۹۹.۵.۲۸ و مصوبه مجمع عمومی فوق العاده صاحبان سهام مورخ ۱۳۹۹.۶.۳۱ از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی‌ها طبقه زمین به مبلغ ۱.۳۷۴.۰۴۵ میلیون ریال افزایش یافته، و در تاریخ ۱۳۹۹.۸.۲۵ نزد اداره ثبت شرکت‌های مشهد به ثبت رسیده است.

دلیل کاهش میزان فروش خامه در نه ماهه نخست سال جاری نسبت به نه ماهه سال قبل چیست؟

پارسیان مهر: در سال گذشته بدلیل شرایط بازار بخشی از مجموع فروش خامه شرکت به صورت غیر بسته‌بندی بوده که حاشیه سود بالایی برای شرکت متصور نبوده، لیکن افزایش ۳۳ درصدی فروش خامه‌های بسته‌بندی در سال جاری، حاشیه سود بهتری نسبت به سال قبل برای شرکت داشته است.

دلیل رشد هزینه‌های عمومی و اداری در ۹ ماهه سال جاری نسبت به مدت زمان مشابه سال قبل چیست؟

پارسیان مهر: دلیل آن افزایش هزینه‌های حقوق و دستمزد بر اساس مصوبات قانون کار و رفاه اجتماعی در سال جاری، افزایش هزینه‌های حمل و افزایش هزینه تبلیغات جهت به دست آوردن سهم بیشتری از بازار فروش است.

با توجه به وزن بالای شیر در سبد فروش، آیا شرکت برنامه‌ای برای افزایش تولید و فروش محصولات با ارزش افزوده بالاتر دارد؟

پارسیان مهر: بی شک یکی از اهداف مدیران تولید بهره ور و حداکثر استفاده از ظرفیت و امکانات موجود جهت بدست آوردن سهم بیشتر از بازار است، در همین راستا مدیران این شرکت و شرکت پخش سراسری بازار گستر پگاه به عنوان متولی اصلی فروش داخلی و همچنین شرکت بازرگانی صنایع شیر ایران به عنوان متولی فروش صادراتی شرکت همواره در تلاشند تا در جهت حفظ منافع سهامداران، سبد فروش را به گونه‌ای تعیین کنند که سوآوری بالاتری برای این شرکت ایجاد نماید در ۹ ماهه نخست سال جاری نیز نسبت سود خالص به فروش شرکت ۶ درصد است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲ درصد افزایش داشته است.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر