بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۰۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۸
افزایش سودآوری در سه ماهه پایانی سال؛

سود ۲.۰۵۶ ریالی به ازای هر سهم "گلتاش" در سال ۱۳۹۹

جمع کل درآمد‌های عملیاتی شرکت در سال مالی گذشته به ۸ هزار و ۱۹۵ میلیارد ریال رسیده که ۴۵ درصد بیشتر از سال مالی گذشته بوده است.
کد خبر : ۲۳۴۸۹۱

افزایش سودآوری در سه ماهه پایانی سال

به گزارش گروه تحقیق و مطالعات بورس نیوز، شرکت گلتاش به عنوان یکی از شرکت‌های فعال در حوزه تولید محصولات شوینده و بهداشتی در سال مالی منتهی به پایان آذر ماه سال جاری و بر اساس صورت‌های مالی حسابرسی نشده موفق به کسب سود خالص ۲ هزار و ۵۶ میلیارد ریالی شده، این سود که معادل ۲.۰۵۶ ریال به ازای هر سهم بوده نسبت به سال مالی گذشته از آن افزایش اندک ۱۶درصدی را داشته، همچنین در سه ماهه پایانی سال مالی ذکر شده با توجه به مجوز افزایش نرخ دریافتی توسط این شرکت شاهد افزایش سودآوری شرکت هستیم.

به گونه‌ای که سود خالص محقق شده سه ماهه پایانی سال مالی شرکت نسبت به سه ماهه سوم سال گذشته افزایش ۵۸درصدی داشته و بیش از ۳۵درصد از کل سود خالص سال مالی شرکت در سه ماهه پایانی سال (فصل پاییز ۱۳۹۹) محقق شده، جمع کل درآمد‌های عملیاتی شرکت در سال مالی گذشته به ۸ هزار و ۱۹۵ میلیارد ریال رسیده که ۴۵ درصد بیشتر از سال مالی گذشته بوده است.

افزایش سودآوری در سه ماهه پایانی سال

مقادیر فروش محصولات شرکت که عمدتا شامل شامپو، صابون و خمیردندان بوده در سال قبل به ۵۷.۶۴۰ تن رسیده که ۱۳ درصد بیشتر از سال گذشته بوده، همچنین این شرکت برای سال مالی جاری (سال مالی منتهی به ۳۰ آذر ۱۴۰۰) فروش بیش از ۶۱ هزار تن محصول را پیش بینی کرده و بیشترین حاشیه سود ناخالص شرکت از لحاظ مبلغ محقق شده مربوط به محصول شامپو بوده که بیش از نیمی از کل حاشیه سود ناخالص شرکت از محل تولید و فروش این محصول محقق شده است.

حاشیه سود عملیاتی شرکت به ۳۱ درصد رسیده و این در حالی است که در سال مالی قبل از آن این نسبت بیش از ۳۵ درصد بوده، بیش از ۹۰ درصد هزینه‌های تولید در اختیار مواد اولیه مصرفی گزارش شده و بیش از ۴۰ درصد از مواد اولیه مصرفی از محل واردات تامین شده است.

به این ترتیب مشاهده می‌شود که در صورت تعدیل نرخ ارز، این شرکت می‌تواند با کاهش هزینه تولید مواجه شود.

مبلغ مالیات در نظر گرفته شده توسط این شرکت در سال مالی قبل معادل ۴۳۶ میلیارد ریال بوده است که معادل ۱۷ درصد از سود قبل از کسر مالیات شرکت محسوب می‌شود.

متوسط نرخ فروش دو محصول اصلی شرکت در سال مالی گذشته به ترتیب معادل ۱۱۱ و ۲۰۲ میلیون ریال به ازای هر تن بوده، این در حالی است که در آخرین گزارش عملکرد ماهیانه شرکت نرخ این دو محصول به ترتیب معادل ۱۴۵ و ۲۹۴ میلیون ریال بوده است.

روند تغییرا اقلام اصلی «گلتاش»

در نمودار فوق روند کسب درآمد، سود عملیاتی و سود خالص در چهار فصل گذشته از سال مالی شرکت ارائه شده، همان گونه که در نمودار زیر قابل مشاهده است شاهد رشد چشمگیر آیتم‌های اصلی صورت سود و زیان در سه ماهه چهارم سال و پس از دریافت مجوز افزایش نرخ محصولات شرکت هستیم.

بیشتر بخوانید:

ثبت رکورد جدید فروش «شگل»

اشتراک گذاری :
ارسال نظر