بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۰۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۵
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی آذربایجان غربی گفت:

دریافت سود سهام عدالت به شرط ثبت نام در "سجام"

دریافت سود سهام عدالت به شرط ثبت نام در
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی آذربایجان غربی گفت: مشمولان غیرمستقیم سهام عدالت جهت برخورداری از سود، مشارکت در مدیریت شرکت‌های سرمایه‌گذاری استان سهام عدالت و سایر امتیازها، در اسرع وقت در سامانه سجام ثبت‌نام کنند.
کد خبر : ۲۳۴۹۵۵

سهام عدالت

به گزارش بورس نیوز، داود غفارپور، مدیرکل امور اقتصاد و دارایی آذربایجان غربی اظهار کرد: پس از آزادسازی سهام عدالت، افرادی که تمایلی به در دست گرفتن مدیریت مستقیم سهام خود نداشتند، درواقع وکالت و مدیریت سهام خود را به شرکت سرمایه‌گذاری سهام عدالت استان واگذار کرده‌اند، به این معنا که به‌اندازه ارزش سهام عدالت خود، بخشی از سهام شرکت سرمایه‌گذاری سهام عدالت استان محل اقامت خود را در اختیار خواهند داشت.

وی افزود: در صورتی که فردی نسبت به انتخاب روش مستقیم سهام عدالت اقدام نکرده باشد، به‌صورت پیش‌فرض روش سهامداری غیرمستقیم برای این فرد انتخاب‌شده و درواقع این فرد به‌ شرکت سرمایه‌گذاری سهام عدالت استان وکالت می‌دهد تا سهام وی را مدیریت کرده و سود آن را پس از واریز به‌حساب شرکت، به‌حساب فرد واریز کنند.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی آذربایجان غربی ادامه داد: در این استان، ۲ میلیون و ۲۷۷ هزار و ۷۸۹ نفر مشمول سهام عدالت شده‌اند که از این تعداد، یک میلیون و چهار هزار و ۵۵۶ نفر روش مستقیم را برای مدیریت سهام خود انتخاب کرده اند.

غفارپور خاطرنشان کرد: همچنین یک میلیون و ۲۷۳ هزار و ۲۳۳ نفر در حال حاضر سهامدار شرکت سرمایه‌گذاری سهام عدالت استان آذربایجان‌غربی هستند که الزامی بوده این افراد با ثبت‌نام در سامانه سجام، احراز هویت خود را انجام دهند.

وی بیان کرد: تاکنون ۳۵.۲ درصد از مشمولان سهام عدالت در استان آذربایجان‌غربی در سامانه سجام ثبت‌نام کرده‌اند.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی آذربایجان غربی توضیح داد: با توجه به محدودیت‌های ناشی از شیوع ویروس کرونا، مردم می‌توانند از طریق گوشی‌های هوشمند در سامانه سجام ثبت‌نام کنند و نیازی به حضور در دفاتر پیشخوان دولت نیست.

غفارپور گفت: مشمولان سهام عدالت که روش غیرمستقیم سهامداری را انتخاب کرده‌اند، به منظور برخورداری از سود، مشارکت در مدیریت شرکت‌های سرمایه‌گذاری استان سهام عدالت و سایر امتیازها، در اسرع وقت در سامانه سجام ثبت‌نام کنند.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر