بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۰
ساعت پنج و نیم عصر؛

افزایش تقاضای رمل و اسطرلاب

افزایش تقاضای رمل و اسطرلاب
گزارش پنج و نیم امروز نیم نگاهی دارد به پیشگویی هایی که شهرت به همراه داشت و ...
کد خبر : ۲۳۵۱۲۱

طنز بورسی

به گزارش بورس نیوز، این روزها اقتصادمان از هر زمان دیگری گل و بلبل تر است و جالب اینجاست که بعضی آقایان به درجه ای از ادراک رسیده اند که پیشگویی می کنند؛ اما با کمی انحراف و عجیب تر آنکه فعالان بازارها هم به این پیشگویی ها آنقدر دقت دارند که تا کنون هر چه گفته اند برعکس درآمده! هنوز داغ کف ۱ میلیون و ۶۰۰ هزار واحدی بر دل مان سنگینی می کرد که خبر از دلار ۱۵ هزار تومانی دادند! نشان به همان نشان که هیچ کس این پیشگویی را جدی نگرفت جز بورسی ها و دلار امروز هم بالاتر رفت و فعلا از بالای قله ۲۴ هزار تومانی به سهامداران می خندد! البته این پیشگویی ها هر چه نداشته حداقل شهرت به همراه داشته و گویا برخی اهالی بهارستان در حال خرید رمل و اسطرلاب از شوش و مولوی هستند و بعد از پاستور، نوبت پیشگویی های این بزرگواران است.

لگن حمام مادربزرگ آقای بانکی

بعضی ها معلوم نیست چه پدرکشتگی با بورس دارند که حتی سوراخ شدن لگن حمام جهیزیه مادربزرگ شان را هم گردن بورس می اندازند. نسبت دادن افزایش حجم اعطای تسهیلات در بانک ها به خاطر رشد بی سابقه بورس، از آن ادعاهایی است که... تجربه چندین دهه فعالیت بانک های محترم نشان داده این صنف جای تَر نمی خوابد و اگر تسهیلات دهی شان شدت گرفته، باید دید پول وام ها واقعا کجا رفته و امیدواریم هر کس هر چه گم شده بود را در بورس نجوید...

همان همیشگی

اهالی ملاصدرا سال هاست که عادت کرده اند برای آنکه خدایی نکرده سهامداران نگران سلامتی شان نشوند، هر از چند گاهی دست به کاری بزنند که به بازار سیگنال بدهند که ما هنوز هستیم! و جالب اینجاست که خلاقیت هم ندارند و چند سالی است که ۲_۳ طرح تکراری را مدام یا ممنوع یا دوباره الزامی اعلام می کنند. بازگشت دوباره پیش بینی سود شرکت ها از آن تصمیماتی است که معلوم است خیلی فسفر خرجش شده! دریغ از ذره ای نوآوری و البته جسارت!

عــــــــــــــــساتید نفوذی در بورس

اما در همین زمانی که در بازار سرمایه، بعضی کارشناس نماها بر سر بورس می کوبند تا خرابش کنند، در بازارهای موازی کارشناسان به در و دیوار می زنند تا قیمت ها خدایی ناکرده افت نکند! آقای املاکی هم که این روزها به شدت رسانه ها را دور خود جمع کرده تا رقیبش در اتحادیه را بکوبد و پز سلامت اخلاقی خود را بدهد، سفت و سخت اصرار دارد که درج قیمت ها در فضای مجازی باعث افزایش قیمت است و اگر می خواهید بازار مسکن سامان بگیرد، باید در سایت های درج آگهی فروش اینترنتی ملک را گل گرفت. بعضی از دوستان در بهانه تراشی، بدجور استاد هستند. انگار نه انگار که این بازار چندین دهه است که سامان ندارد و ربطی هم به سایت های اینترنتی ندارد.

مدیری که از سمیه رفت تا ... 

از سمیه هم خبر رسیده که جناب رئیس هر وقت دلش از هر جا پر باشد، یک مدیر روابط عمومی عوض می کند تا حالش بهتر شود! انتقاد از قیمت گذاری دستوری و... نکنید که ممکن است باز بی نوایی را که تازه سمت گرفته از نان خوردن بی اندازید.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
ساعت پنج‌و‌نیم عصر؛

کوچه بی‌نام "روز سهامدار"

ساعت پنج‌و‌نیم عصر؛

کوچه بی‌نام "روز سهامدار"

ارسال نظر