بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۷
بین شما و ثروت، تنها یک کلیک فاصله است!
صندوق‌های سرمایه‌گذاری راهکاری برای سرمایه‌گذاری غیر مستقیم و بهره‌مندی از دانش و تجربه متخصصان هستند. قابلیت نقدشوندگی و بازدهی بالا، مزیت رقابتی برای سرمایه‌گذاری در بازار بورس به شمار می‌رود.
کد خبر : ۲۳۵۱۶۱

سبدگردان آگاه+بورس نیوز

به گزارش بورس نیوز، شرکت سبدگردان آگاه یکی از زیرمجموعه‌های گروه مالی آگاه است که مطابق با قوانین جدید و تحت نظارت سازمان بورس و اوراق بهادار به فعالیت در زمینه مدیریت دارایی می­پردازد. تیم مدیریت دارایی آگاه، منابع سرمایه‌گذاران را در مجموعه متنوعی از دارایی‌ها سرمایه‌گذاری می‌کنند و این کار را با در نظر گرفتن ویژگی‌های فردی یا سازمانی، سطح ریسک‌پذیری، افق زمانی و اهداف مشتریان انجام می‌دهند.

خدمات مدیریت دارایی در قالب سبدگردانی اختصاصی و صندوق‌های سرمایه‌گذاری ارائه می‌شود و به واسطه این خدمات، افراد می‌توانند بدون نیاز به صرف وقت و کسب تخصص، از دانش و تجربه متخصصان این حوزه بهره‌مند شوند.

صندوق‌های سرمایه‌گذاری نهاد‌های مالی هستند که به منظور مدیریت حرفه‌ای وجوه، با مجوز سازمان بورس و اوراق بهادار تأسیس می‌شوند.

این صندوق‌ها با تجمیع وجوه سرمایه‌گذاران و در اختیار داشتن منابع مالی گسترده و با استفاده از دانش و تخصص مدیران سبد دارایی، این امکان را برای سرمایه‌گذاران فراهم کنند که با دارایی مورد نظر خود (هرچند اندک) از مزایای سرمایه‌گذاری در سبدی متنوع از اوراق بهادار شامل سهام، اوراق مشارکت و سایر دارایی‌های مالی بهره‌مند شوند.

صندوق هستی بخش آگاه با نماد معاملاتی آگاس یکی از صندوق‌های سرمایه‌گذاری آگاه است که از نوع در سهام و قابل معامله در بورس است. این صندوق از آذر ماه ۱۳۹۴ فعالیت خود را آغاز کرده است و طبق امیدنامه موظف است ۷۰ درصد از دارایی‌های خود را به سهام و حق تقدم سهام اختصاص دهد. در نمودار زیر می‌توانید ترکیب دارایی‌های صندوق هستی بخش آگاه را مشاهده کنید:

مزایای سرمایه گذاری در صندوق آگاه+بورس نیوز

واحد‌های صندوق هستی‌بخش آگاه را می‌توان مانند سهام در بازه زمانی معاملات بازار خرید و فروش کرد. برای این منظور کافی است با داشتن کد بورسی و پس از جستجوی نماد آگاس در پنل معاملاتی خود، نسبت به خرید و فروش واحد‌های این صندوق اقدام کنید.

سرمایه‌گذاری در صندوق هستی بخش آگاه (آگاس) مزایای متعددی دارد که از آن جمله می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

سرمایه گذاری در صندوق هستی بخش آگاه+بورس نیوز

مدیریت حرفه‌ای: از آن جایی که صندوق‌های در سهام حداقل ۷۰ درصد از دارایی‌های خود را به سهام و حق تقدم سهام اختصاص می‌دهند، میزان ریسک آن‌ها از سایر صندوق‌ها بالاتر است و طبیعتا می‌توان انتظار بازدهی بیشتری هم از این صندوق‌ها داشت. به همین دلیل، به‌کارگیری تیم متخصص و باتجربه و مدیریت حرفه‌ای باعث دریافت بازده حداکثری برای سرمایه‌گذاران و همچنین کاهش ریسک خواهد شد.

بازارگردانی حرفه‌ای و نقدشوندگی بالا: به طورکلی وظیفه بازارگردان متعادل کردن عرضه و تقاضا در شرایط مختلف بازار، جلوگیری از ایجاد صف خرید و فروش و در نتیجه نقدشوندگی بالای صندوق‌ها است. صندوق هستی بخش آگاه به دلیل بازارگردانی حرفه‌ای در زمان رشد بازار رشد بیشتری دارد و همچنین در زمانی که بازار با ریزش مواجه است، این صندوق‌ها حداقل ریزش را دارند.

معافیت مالیاتی: طبق قوانین سازمان بورس و اوراق بهادار خرید و فروش واحد‌های صندوق‌های قابل معامله در بورس معاف از پرداخت مالیات است.

صندوق سرمایه‌گذاری قابل معامله هستی بخش آگاه، فرصت مناسبی است برای سرمایه‌گذارانی که به دنبال کسب بازدهی بیشتر در بورس هستند و ریسک‌پذیری بالایی نیز دارند.

بیشترین درصد دارایی‌های این صندوق از سهام و حق تقدم سهام شرکت‌ها تشکیل شده است و واحد‌های آن را می‌توان به سادگی و از طریق سامانه‌های آنلاین معاملاتی خرید و فروش کرد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر