بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۶
کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز تاکید کرد

سرمایه‌گذاران بلندمدت، تنها بَرندگان واقعی بازار

سرمایه‌گذاران بلندمدت، تنها بَرندگان واقعی بازار
بسیاری از تصمیماتی که در این مدت اتخاذ شده، نتیجه مثبتی در بر نداشته و مشخص نیست که این تصمیمات هم نتیجه دلخواه متولیان بازار سرمایه را در بر داشته باشد یا نه.
کد خبر : ۲۳۵۵۸۵

سرمایه گذاران بلندمدت، تنها بَرندگان واقعی بازار

به گزارش بورس نیوز، بازار امروز اندکی سبز است و شاخص کل تا این لحظه از معاملات با رشد ۲۱ هزار و ۸۳۹ واحدی به کانال ۱ میلیون و ۱۹۲ هزار واحدی رسیده است.

فرزاد میدانی کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز در خصوص وضعیت بازار سرمایه بیان کرد: به هر حال اثرگذاری تصمیمات جدید شورای عالی بورس هم مثل سایر تصمیمات زمان بر خواهد بود؛ ولی بسیاری از تصمیماتی که در این مدت اتخاذ شده، نتیجه مثبتی در بر نداشته و مشخص نیست که این تصمیمات هم نتیجه دلخواه متولیان بازار سرمایه را در بر داشته باشد یا نه، اما معتقدم بازار سرمایه ما نیازی به محرک برای صعود ندارد و فقط کافی است سرمایه گذاران به این بازار اعتماد کرده و اقدام به خرید کنند و برای بهبود وضعیت بازار سرمایه فقط باید اعتماد از دست رفته را به این بازار بازگرداند، تنها نکته مثبت دامنه نوسان نامتقارن احتمالا کاهش بی اعتمادی هاست؛ ولی منطقی نیست که انتظار رشد شارپ بازار و لمس مجدد سقف های قبلی را داشته باشیم.

وی افزود: اوج گیری بازار سرمایه به سبب انتظار رشد نرخ ارز و دلار ۳۵ الی ۴۰ هزار تومانی تا پایان سال بود. حتی در تحلیل ها هم نرخ ارز، بالاتر از نرخ های فعلی در نظر گرفته می شد. طبیعی است که به سبب شرایط تورمی در کشور ما، سهم هر در بلندمدت حتما از سقف های قبلی هم فراتر خواهند رفت؛ اما انتظار رشد غیر عادی در کوتاه مدت نمی رود. البته باز هم تاکید میکنم که مشکل این بازار، قیمت سهم ها نیست و باید اعتماد از دست رفته را دوباره جلب کرد تا سرمایه گذاران اقدام به خرید و نگهداری سهم های ارزنده بازار کنند.

میدانی در توصیه به سهامدارانی که امسال وارد این بازار شدند و در حال حاضر در فاز زیان هستند، گفت: بهتر است این گروه از سهامداران اگر سهام ارزنده ای در سبد خود دارند، اقدام به نگهداری این سهام کنند و اطمینان داشته باشند در بلندمدت بازدهی معقولی از سرمایه گذاری خود کسب خواهند کرد. سهامداران بلندمدتی که روی سهام ارزنده و مناسب سرمایه گذاری کرده‌اند، همواره برنده بوده اند.

وی اضافه کرد: سهام ارزنده، سهامی هستند که با دید تحلیلی، پتانسیل رشد داشته باشند و یا سود خوبی در مجامع تقسیم کنند و... سرمایه گذاری روی این سهم ها باید حتما با نگاه بلندمدت انجام شود، بدون آنکه هر روز به تابلوی معاملاتی نگاه شود. کما اینکه در سال های قبل سهم های ارزنده و بنیادی بازار، روند صعودی خوبی داشته اند؛ ولو اینکه برخی هفته ها هم منفی معامله شوند. اینکه بازار ما یا صف خرید باشد یا صف فروش، منطقی نیست و بازار سرمایه باید به ثبات برسد. مادامی که رفتارهای هیجانی از بین نرفته و بازار بین گروه های مختلف بازار، تفاوت قائل نشود و سهم های بازار دسته جمعی رشد یا افت کنند، انتظار بهبود اوضاع نمی رود.

بیشتر بخوانید:

قصور مدیران و تنبیه سهامداران 

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
پیش‌بینی غیر واقعی ممنوع
کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس‌نیوز تاکید کرد:

پیش‌بینی غیر واقعی ممنوع

رسوخ نوسانگیری میان سهامداران
کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز:

رسوخ نوسانگیری میان سهامداران

نرخ بهره بانکی سد راه رونق تولید
عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی در گفت‌و‌گو با بورس‌نیوز تاکید کرد:

نرخ بهره بانکی سد راه رونق تولید

بانک‌ها در چند قدمی پرتگاه عدم تعادل
کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس‌نیوز تاکید کرد:

بانک‌ها در چند قدمی پرتگاه عدم تعادل

ارسال نظر
نظرات بینندگان
علی
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۸
.کردی با این .و .. ..من یکساله خرید زدم گذاشتم الان سربسر شدم البته بعضی ها تا منفی ۴۰ هم رسیدم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۸
لطفا بفرمایید منظورتون از سهام بنیادی چیه!!!!
الان منظور از سهام بنیادی یعنی سهامی که دولت یا فلان بنیاد پشت سرش باشن!!
والا اینکه شما دهها معدن طلا یا صدها طرح دانش بنیان داشته باشی یا اینکه تمامی درآمد دلاری کشور رو در زمان تحریم تامین بفرمایی که نمیشه بنیادی!!!!!
اینجوری شده چه میشود کرد!!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۹
تا بازار مثبته خروج بزنید فعلا دور دور ارز دیجیتاله اگه بلند مدتی هستین که بورس جای خوبیه
تحلیلگر اقتصادی
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۶
وقتی دولت بیش از 80% دارایی و پس انداز مردم را با حقه بازی طی 2-3 ماه از چنگشون در میاورد ایا سهامداری بلند مدت معنی دارد مسلما خیر.با این مئولین دزد اصلا بورس دیگر بدرد نمیخورد و برای در امان ماندن از دست این دزدها باید به بیکوین ها پناه برد که دستشان به انها نمیرسد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۹
آقای محترم بلند مدت گذاشتیم پولمون نابود شد الان دارم نوسانگیری میکنم پولم داره بر میگرده گول این حرفاشونپ نخورید پولتون پودر میشه بخصوص تو سهمای بنیادیشون که یه ریال نمی ارزه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۳:۵۸
لطفا مشاورین به رهبری و روسای سه گانه قوا توصیه اکید داشته باشند که آقای همتی را از توییتهای مسخره ای که انجام میدهند منع کنند کشور را این آقا به این فلاکت رسانده.کجای دنیا نوسانات ارری سی چهل و پنحاه درصده که این آقا توییت می کنه دلار شاید بشه ۱۵ یا ۲۰ تومان.که همین یک جمله بی پایه و اساس بورس را ۳۰درصد دیگر در دو هفته گذشته نابود کرد.به این شخص نابود کننده ریال و بانک مرکزی گفته شود شما نباید با شاید اقتصاد را به بی ثباتی بکشانی.این آقا اگر میخوان اقتصاد ثبات و رونق داشته باشه .باید بگوید تا شش ماه یا یک سال آینده دلار از این بازه خارج نخواهد شد تا افق اقتصاد برای همه مشخص باشه.نه اینکه با یک لبخند بایدن ریس بانک مرکزی توییت کرده و بگوید شاید دلار بشه ۱۵ و با اخم بایدن توییت نکند و در سکوت فرو رود و در آخر کجای دنیا رییس بانک مرکزی با توییت سیاست ارزی و پولی را اعلام میکنه که این آقا انجام میده؟توییت برای سیاسمدارهاست نه روسای بانک مرکزی.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۲۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۸
بلند مدت از نظر شما دزدی‌های با خیال راحتتو نه، خب مگه آدم مریضه پولشو بده به شما میرم طلا میخرم خیالم هم راحته مگر اینکه آدم تو بورس حداقل درماه سود کنه نه تو یک ماه 60،70 درصد ضرر
رسول
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۲۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۶
ما خرده سهام دارن به طرح دامنه نوسان اعتماد داریم چون بازار شما نوسانگیرهای مردم بیچاره کن را کساد کرد