بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۱
رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار:

تغییرات پی در پی برای مدیریت بازار مناسب نیست

تغییرات پی در پی برای مدیریت بازار مناسب نیست
رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: تلاش می‌شود تا حداقل تغییرات اعمال شود، زیرا معتقدیم تغییرات پی در پی برای مدیریت بازار مناسب نیست.
کد خبر : ۲۳۵۶۵۶

بازار سرمایه+بورس نیوز

به گزارش بورس نیوز، محمدعلی دهقان دهنوی، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار درخصوص تغییرات دامنه نوسان و حجم مبنا از روز شنبه، ۲۵ بهمن ماه اظهار کرد: در این خصوص نظرات متفاوتی مطرح بود و شورای عالی بورس با درنظر گرفتن طیف وسیع نظرات و پیشنهادات محدوده دامنه نوسان منفی ۲ تا مثبت ۶درصد را مصوب کرد.

وی افزود: با توجه به متغیر‌های اقتصادی و همچنین برخی ابهامات نسبت به فضای اقتصادی، تصمیم بر آن شد دامنه نوسان تغییر کند. در پاسخ به چرایی اتخاذ این تصمیم باید گفت، تغییر دامنه نوسان در شرایط خاص، با ایجاد بستر زمانی مناسب، مسیر تحلیل را هموار می‌کند و پیرو آن سهامداران در فضای آرامتری تصمیم گیری می‌کنند.

سخنگوی سازمان بورس ادامه داد: این تصمیم به صورت موقتی و به دلیل شرایط خاص بازار اخذ شد و روز شنبه گزارش بازار پس از اعمال تغییرات به شورای عالی بورس ارسال و نتایج آن بررسی می‌شود. همچنین در صورت رسیدن به شرایط ثبات اقتصادی، دامنه نوسان می‌تواند تغییرات دیگری را نیز تجربه کند.

دهقان دهنوی خاطرنشان کرد: سازمان بورس و اوراق بهادار ناظر بازار سرمایه بوده و ناظر نیاز به ابزاری برای تنظیم بازار دارد، از همین رو مقرر شده تا تعیین حجم مبنا برای شرکت‌ها در اختیار سازمان بورس و اوراق بهادار باشد.

وی با تاکید بر اینکه در مواقعی به عکس العمل‌های فوری نیاز است و سازمان می‌تواند از ابزار حجم مبنا استفاده کند، بیان کرد: در سازمان بورس و اوراق بهادار اعتقاد بر این است که باید هر تصمیمی با اخذ نظر کارشناسان و اطلاع بازار اجرا شود.

سخنگوی سازمان بورس و اوراق بهادار تصریح کرد: در عین حال، تلاش می‌شود تا حداقل تغییرات اعمال شود، زیرا معتقدیم تغییرات پی در پی برای مدیریت بازار مناسب نیست.

وی به افزایش سطح نقدشوندگی بازار نیز اشاره کرد و با تاکید بر اینکه فرآیند عملیات بازارگردانی نسبت به ماه گذشته تقویت شده و در ماه‌های آینده نیز توسعه می‌یابد، توضیح داد: بخشی از نقدشوندگی به این موضوع برمی گردد که بازار از آرامش کامل برخوردار باشد و سهامداران بتوانند از تصمیمات هیجانی دوری کنند. در این صورت می‌توانند بر اساس متغیر‌های اقتصادی که چشم انداز روشن تری دارند، تصمیم گیری کرده تا متوجه ضرر و زیان نشوند.

دهقان دهنوی گفت: بررسی‌ها نشان می‌دهد که دستورالعمل بازارگردانی نیازمند تغییرات بوده و با تاکید بر نقدشوندگی، نقیصه‌ها برطرف خواهند شد تا این ابزار به کاراترین حالت خود، اعمال شود.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
سیگنال مثبت متولیان، سوختی برای رشد دوباره بازار سرمایه
مدیرعامل شرکت مشاور سرمایه گذاری معیار در گفت‌و‌گو با بورس نیوز تاکید کرد

سیگنال مثبت متولیان، سوختی برای رشد دوباره بازار سرمایه

سیگنال مثبت متولیان، سوختی برای رشد دوباره بازار سرمایه
مدیرعامل شرکت مشاور سرمایه گذاری معیار در گفت‌و‌گو با بورس نیوز تاکید کرد

سیگنال مثبت متولیان، سوختی برای رشد دوباره بازار سرمایه

ارسال نظر