بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۰
گزارش پنج و نیم امروز نیم نگاهی دارد به بی توجهی به یک اتفاق مهم در روزهای آینده و دلخوشی به پنبه دانه ها و...
کد خبر : ۲۳۵۶۷۰

۵

به گزارش بورس نیوز، تغییرات اساسی در ملاصدرا خیلی جدی شده و بعد از تغییر سکاندار این کشتی به گل نشسته، استارت اصلاحات دیگری هم خورد. اولین نکته مثبت این ماجرا، نگاه مثبت به آینده این بازار و تلاش برای شکوفه زدن شاخه های خشکیده سهم ها در هفته های پایانی سال است. ولی چیزی که از نظرها دورمانده، نزدیکی به فصل تسویه اعتبار کارگزاری هاست و اگر تدبیری برای به تعویق انداختن زمان تسویه نیندیشیدند، خیلی ها ناچار به فروش خواهند شد و حتی اگر سیاست های مثبتی هم در پیش بگیرند، این فشار فروش از سر اجبار رمقی برای بازار نخواهد گذاشت.

 

بزرگترین بازار جمع آوری کمک های خیرخواهانه

آقای رئیس باب همایون هم فرموده اند پاستور هیچ وابستگی به تامین مالی از بازار سرمایه ندارد. ما هم که گوش هایمان مخملی است و باور می کنیم آن بیش از ۴۰ هزار میلیاردی که از این بازار درآمد داشته اند، صرف امور خیریه شده و اصلا آقایون به این باز چشمداشتی نداشته و نخواهند داشت.

 

گاهی چه زود دیر می شود 

تا چند وقت قبل هر کسی می فهمید برای بازار سرمایه قلم میزنیم از ما نشان کارگزاری برای دریافت کد بورسی و سهم مناسب و... می گرفت. ولی چندی است که جنس سوالات عوض شده؛ کسی نمی پرسد بازار کی بر می گردد و... فقط میپرسند چطور می توانند ارز دیجیتال بخرند و به نظرمان بیت کوین بهتر است یا اتریوم و... وقتی هم بگوئیم این حوزه در تخصص ما نیست، نگاه عاقل اندر سفیهی انداخته و می گویند بورس که کوره پول سوزی است! افسوس که بازاری که سال ها برای توسعه آن تلاش شد، با ورود خیل کثیر مردم، طوری معرفی شد که گویی گردنه ای مخوف است و تکان بخوری، جیبت را زده اند! قبل از آنکه دیر شود، فکری کنید...

 

سلطان کُد

از جلسه متهمان پتروشیمی هم اخبار عجیبی مطرح می شود‌. مثلا یکی از متهمان لقب "کُد" داشته؛ کد خرید محصولات پتروشیمی می گرفته و کدها را می فروخته! امان از فساد...

 

دلخوشی به پنبه دانه 

بعضی از آقایان هم مرتبا از پتانسیل های صادراتی می گویند و وعده گشایشی را می دهند که خودشان هم می دانند پنبه دانه ای بیش نیست. یکی ذوق زده شده که به زودی همه رقبایمان حتی ترکیه را پشت سر می گذاریم و به صادرات ۱.۵ میلیارد دلاری به ارمنستان می رسیم؛ حال آنکه ما خوب می دانیم در حال حاضر حجم صادرات به ارمنستان ۴۰۰ میلیون دلار است! حالا این رشد ۲۷ برابری چطور قرار است اتفاق بیفتد؟ با امید و یک دیدار با وزیر اقتصاد آنها!
دیگری باد به غبغب می اندازد که سوریه بازار ۵ میلیارد دلاری دارد و ما ظرفیت صادرات ۱ میلیارد دلار به آنها داریم! البته حجم واقعی صادرات مان به سوریه همین حالا ۱۵۰ میلیون دلار است!! کاش این بزرگواران کمی جزئیات هم می گفتند تا متوجه شویم کدام بخش از محدودیت ها رفع شده که پز توسعه صادرات می دهند؟ دشمن قسم خورده مان توبه کرده یا مدیران... داخلی مان متحول شده اند؟

 

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
شمس یاوری ساوجی
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۳:۰۴
با کمی اندیشه در وضعیت اسفبار این روزهای بورس ایران ، بسادگی میشود فهمید که گروهی مسئول بطور غیر عمد،بدون درک عواقب رفتار نسنجیده خود در باب وضع آتی بازار مالی ایران ،‌ اکثریت جوانان را حتا با اندک سرمایه پانصد هزار تومانی اشان (( مشابهت با حداقل سرمایه برای خرید سهم در بورس )) روانه بازار ارزهای دیجیتال سرمایه داری جهانی نمودند که بازگرداندن آنان اگر غیر ممکن نباشد بسیار مشکل خواهد بود بخصوص با سود بالائی که روزانه نصیب خریداران ارزها میکند ..
علی
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۲۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۲
نکته های درستی را گفتی خیلی ها منتظرند با ضرر هم که شده از بازار بورس سرمایه هاشان را دربیاورند