بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۸:۲۹
رئیس هیات مدیره شرکت کشت و صنعت پیاذر در گفت‌و‌گو با بورس‌نیوز تاکید کرد:

گام بلند "غاذر" به سوی توسعه

گام بلند
پیگیر اخذ مجوز تولید مکمل‌های بدنسازی بر پایه "وِی پروتئین" با برند شرکت و در بسته بندی مناسب هستیم. امیدواریم این محصول هم در سال ۱۴۰۰ روانه بازار گردد و قطعا اضافه شدن مکمل‌های بدنسازی به سبد محصولات شرکت، تاثیر مثبتی بر سودآوری "غاذر" خواهد داشت.
کد خبر : ۲۳۵۷۴۳

گام بلند

به گزارش بورس نیوز، در ریزش چندماهه بورس تهران، معدود نمادهایی هم بودند که نه‌تنها افت نداشتند؛ بلکه رشد هم کردند. یکی از این معدود نمادها "غاذر" بود که از نیمه مردادماه تاکنون، بازدهی تقریباً ۱۰۰ درصدی هم برای سهامداران به ارمغان آورده است. این شرکت علاوه برافزایش سرمایه‌ای که به‌تازگی انجام داده، عملکرد مثبتی هم داشته است.

خلیل قلی‌پور خلیلی رئیس هیات مدیره شرکت کشت و صنعت پیاذر در گفت‌وگو با بورس نیوز در خصوص وضعیت این شرکت بیان کرد: شرکت برنامه افزایش سرمایه ۲۰۰ درصدی دارد که در مرحله اول، افزایش سرمایه ۱۱۲ درصدی از محل سود انباشته انجام شد و در حال انجام فرآیند ثبت این افزایش سرمایه هستیم و تا پایان سال، پرونده مرحله اول افزایش سرمایه بسته خواهد شد. پس‌ازآن، بلافاصله مرحله دوم افزایش سرمایه از محل آورده نقدی و مطالبات سهامداران را کلید خواهیم زد تا سرمایه شرکت، به حدنصاب موردنظر سازمان بورس و اوراق بهادار برسد. بعد از انجام افزایش سرمایه ۲۰۰ درصدی، تلاش می‌شود از محل مازاد تجدید ارزیابی زمین، افزایش سرمایه دیگری صورت بگیرد. لازم به ذکر است از زمان تأسیس شرکت تاکنون، تجدید ارزیابی دارایی‌ها انجام‌نشده است.

وی در ادامه با اشاره به روند مثبت تولید در "غاذر" گفت: به‌رغم آنکه امسال شیوع کرونا، تمامی صنایع تولیدی را با مشکلاتی مواجه کرده و کشت و صنعت پیاذر هم از این قضیه مستثنا نبوده؛ ولی شرکت با رعایت پروتکل‌های بهداشتی تولید داشته و وقفه‌ای درروند کار ایجاد نشده است. برنامه‌هایی هم‌جهت تنوع‌بخشی به سبد محصولات شرکت داریم. همان‌طور که در گزارش توجیهی افزایش سرمایه هم آمده، در نظر داریم با جایگزین کردن شیر پرچرب به‌جای شیر کم‌چرب در فرآیند تولید شیر خشک، خامه بسته‌بندی‌شده را هم به سبد محصولات اضافه کنیم. همچنین شرکت کشت و صنعت پیاذر تولیدکننده پودر آب‌پنیر و پروتئین وِی (whey) نیز هست و در حال حاضر این محصول به‌صورت عمده در بسته‌بندی‌های ۲۰ کیلوگرمی و بالاتر به بازار عرضه می‌شود. اما پیگیر اخذ مجوز تولید مکمل‌های بدن‌سازی بر پایه "وِی پروتئین" با برند شرکت و دربسته بندی مناسب هستیم. امیدواریم این محصول هم در سال ۱۴۰۰ روانه بازار گردد و قطعاً اضافه شدن مکمل‌های بدن‌سازی به سبد محصولات شرکت، تأثیر مثبتی بر سودآوری "غاذر" خواهد داشت.

وی افزود: البته بازار این روزها با مشکلات متعددی درزمینهٔ تأمین سویا (به‌عنوان مواد اولیه) مواجه است و "غاذر" هم مشکلاتی داشته؛ ولی خوشبختانه با برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده فعلاً سعی کرده‌ایم خللی درروند تولید ایجاد‌ نشود. امیدواریم هر چه زودتر مشکلات مربوط به تخصیص ارز واردات سویا برطرف شود. در حال حاضر واردات سویا مشمول تخصیص ارز دولتی است؛ ولی چند ماهی است که مشکلاتی در این زمینه وجود دارد که امکان تأمین سویا با نرخ دولتی را نداریم. در صورت حذف ارز دولتی، نرخ فروش محصولات هم متناسب با بهای تمام‌شده تعدیل خواهد شد و این مشکل، برطرف خواهد شد.

قلی پور در ادامه اظهار کرد: برنامه‌هایی هم‌جهت تقویت شبکه توزیع و فروش محصولات و افزایش تعداد نمایندگان فروش در نقاط مختلف کشور ازجمله استان تهران و البرز داریم. در همین راستا قصد افزودن ۲۰ دستگاه کامیون هم به بخش توزیع شرکت را داریم. تمرکز بر توسعه فعالیت‌های شرکت، برندسازی و تبدیل‌شدن به یک هلدینگ غذایی مهم‌ترین اولویت شرکت است. ضمن اینکه تلاش می‌شود وابستگی شرکت به تأمین مواد اولیه هم کاهش یابد و به همین منظور احتمالاً برنامه تأسیس یک شرکت بازرگانی برای واردات مواد اولیه به‌صورت مستقیم و بدون واسطه در برنامه‌های آتی شرکت خواهد بود.

رئیس هیات مدیره "غاذر" در خاتمه ضمن تأکید بر حمایت از سهم گفت: همواره از نقد شوندگی سهم در محدوده قیمت ذاتی حمایت کرده‌ایم. از همان ابتدا ابلاغ دستورالعمل بازارگردانی توسط سازمان بورس و اوراق بهادار، برای تعیین بازارگردان در سهم اقدام کردیم و حالا هم تقریباً ۳ ماهی است که بازارگردانی سهم توسط صندوق یکم سهم آشنا در حال انجام است. خوشبختانه سهم‌روند متعادلی دارد و امیدواریم هم عملیات شرکت و هم‌روند بازارگردانی، موجبات رضایت خاطر سهامداران را فراهم کند.

بورس نیوز متذکر می‌شود زمین کارخانه کشت و صنعت پیاذر حدود ۸۰ هزار مترمربع بوده که در سال ۱۳۵۱ خریداری‌شده و راه‌اندازی شرکت هم در همان زمان صورت گرفته است.

بیشتر بخوانید:

تنبیهی برای سهامداران 

اشتراک گذاری :
ارسال نظر