بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۳
گزارش هفتگی صندوق‌های سرمایه‌گذاری در سهام؛

ارزش صندوق‌ها به ۳۱.۵ "همت" رسید

ارزش صندوق‌ها به ۳۱.۵
ارزش کل صندوق‌های سرمایه‌گذاری در سهام تا پایان روز سه شنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۹ به ۳۱۵ هزار و ۲۱۸ میلیارد ریال رسید.
کد خبر : ۲۳۵۷۴۵

صندوق های سرمایه گذاری در سهام+بورس نیوز

به گزارش گروه تحقیق و مطالعات بورس نیوز، در این گزارش به بررسی نوسانات ارزش و بازدهی صندوق‌های سرمایه در سهام پرداخته شده که اقلام اصلی مربوط به صندوق‌ها را در جدول زیر مشاهده می‌کنید.

ارزش کل صندوق‌های سرمایه‌گذاری در سهام تا پایان روز سه شنبه ۲۱بهمن ۱۳۹۹ به ۳۱۵ هزار و ۲۱۸ میلیارد ریال رسید.

پس از ارائه جدول مربوط به بازدهی کسب شده صندوق‌های سهامی و همچنین ارزش این صندوق ها، سایر موارد مربوط تشریح شده است.

لیست صندوق های سرمایه گذاری+بورس نیوز

بازدهی هفتگی صندوق های سرمایه گذاری در سهام+بورس نیوز

فهرست صندوق های سرمایه گذاری در سهام +بورس نیوز

جدول صندوق های سرمایه گذاری+بورس نیوز

• ارزش خالص دارایی‌های صندوق‌های سرمایه‌گذاری در سهام در روز سه شنبه ۲۱ بهمن ماه سال جاری همانگونه که در ابتدای گزارش نیز ذکر شد به ۳۱۵ هزار و ۲۱۸ میلیارد ریال رسید. پر ارزش‌ترین صندوق‌های سهامی در حال حاضر دو صندوق تحت مدیریت مجموعه مفید یعنی پیشرو و پیشتاز به ترتیب با ۲۵.۳۵۲ و ۱۹.۰۲۷ میلیارد ریال و همچنین صندوق امید توسعه با ۱۸.۱۹۲ میلیارد ریال هستند.

• در هفته گذشته متوسط بازدهی صندوق‌های سهامی به منفی ۲.۶ درصد رسید. صندوق‌های یکم سامان، یکم اکسیر فارابی و مشترک رشد سامان با بازدهی‌های منفی ۵ تا ۶.۵ درصد ضعیف‌ترین عملکرد هفته گذشته را ثبت کردند و صندوق‌های قابل معامله معیار، سپهر کاریزماو آتیه درخشان مس با بازدهی‌های مثبت ۴.۸ تا ۶ درصد بهترین عملکرد‌های هفتگی را داشتند. البته لازم به ذکر است، اطلاعات مربوط به صندوق‌های قابل معامله یک روز جلوتر از سایر صندوق‌های سهامی است و با توجه به روند مثبت بازار سرمایه در روز سه شنبه، بخشی از این بازدهی مثبت مربوط به رشد بازار در این روز بوده که در سایر صندوق‌ها لحاظ نشده است.

• متوسط بازدهی ماهیانه صندوق‌های سهامی در یک ماه گذشته که در تمامی صندوق‌های سهامی بازدهی منفی محقق شده معادل ۷.۸ درصد بازدهی منفی بوده است که ضعیف‌ترین عملکرد ماهیانه مربوط به دو صندوق کارگزاری پارسیان با ۱۸.۹ درصد بازدهی منفی و صندوق یکم اکسیر فارابی با ۱۶.۵ درصد بازدهی منفی بوده است.

• متوسط بازدهی سال این صندوق‌ها در یک سال منتهی به ۲۱ بهمن ماه ۱۳۹۹ کمتر از ۱۶۲ درصد بوده است. بهترین عملکرد سالیانه را در میان صندوق‌های سهامی دو صندوق قابل معامله سروسودمند مدبران با ۲۷۹ درصد بازدهی و صندوق آسمان آرمانی سهام با ۲۵۳ درصد بازدهی از آن خود کرده اند. ضعیف‌ترین عملکرد سالیانه نیز مربوط به صندوق‌های مشترک یکم سامان با ۹۶.۳ درصد بازدهی و صندوق سینا با ۱۰۴.۵ درصد بازدهی است. لازم به ذکر است که صندوق مشترک یکم سامان تنها صندوق سهامی محسوب می‌شودکه بازدهی یک ساله آن به کمتر از ۱۰۰ درصد رسیده است.

بیشتر بخوانید:

پذیره‌نویسی صندوق سهامی قابل معامله زرین کوروش از سه‌شنبه

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
ارزش ۸.۶۶۰ میلیارد تومانی صندوق
عملکرد سبدگردان کاریزما زیر ذره‌بین رفت؛

ارزش ۸.۶۶۰ میلیارد تومانی صندوق "ثابت کمند"

گزارش هفتگی صندوق‌های سرمایه‌گذاری با درآمد ثابت؛

جذب ۲۴هزار میلیارد ریال منابع مالی جدید

مدیریت صندوق "تامین سرمایه امین" زیر ذره بین رفت؛

بازدهی ضعیف ۱۹.۳درصدی "ثابت امین سامان"

ارسال نظر