بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۳
کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز:

"نقدینگی" و "ضعف خریدار" چالش بورس شد

کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه کمبود نقدینگی مشکل اصلی بازار است، گفت: در بسیاری از سهامی که فشار فروش قابل توجهی وجود نداشت بیشترین مشکل به دلیل ضعف در طرف خرید بوده است.
کد خبر : ۲۳۶۰۱۰

خواندن ۴دقیقه

کمبود نقدینگی و ضعف خریدار چالش بازار سرمایه

علیرضا کدیور در گفت‌وگو با بورس نیوز اظهار کرد: مشکلی که از چند ماه گذشته بورس با آن مواجه شده این است که به صورت خالص بخشی از نقدینگی فعال از بازار خارج شده است.

کارشناس بازار سرمایه افزود: این روند موجب شده در بسیاری از سهامی که فشار فروش قابل توجهی وجود نداشت بیشترین مشکل به دلیل ضعف در طرف خرید بوده است.

وی با بیان اینکه مشکل اصلی در طرف خرید است که دلایل مختلفی دارد، گفت: اواسط تابستان شاخص بورس بیش از ۲ میلیون واحد رشد کرد و برخی از سهامداران در آن مقطع اقدام به خروج از بازار کردند.

کدیور با بیان اینکه برخی از دلایل دیگر به انتخابات آمریکا، نتیجه آن و انتظاراتی که درباره بازار ارز و دارایی‌ها به وجود آمد مرتبط است، ادامه داد: با توجه به صحبت‌هایی که وجود داشت به این نتیجه رسید که شاید مذاکرات هسته‌ای آغاز شود و تحریم‌ها برداشته شود همچنین صحبت‌هایی که درباره نرخ ارز از سوی مسئولان دولتی صورت گرفت، عملا بازار همه دارایی‌ها به واسطه انتظاری که از اُفت نرخ ارز وجود داشت عقب نشینی کردند و همه بازار‌ها با اُفت مواجه شدند.

کارشناس بازار سرمایه بیان کرد: در حال حاضر بازار سهام از نظر قیمتی در وضعیتی قرار دارد که از دید اکثر فعالان بازار قیمت‌های فعلی ارزنده است، اما به شرطی که متغیر‌های اصلی و تاثیرگذار در بازار دچار تغییر اساسی نشوند.

وی خاطرنشان کرد: همچنان یک نگرانی در بین فعالان بازار وجود دارد که ممکن است نرخ ارز، سقوط عجیبی داشته باشد و در حال حاضر بواسطه این انتظار، بازار سرمایه به صورت محتاطانه در سمت خرید حاضر می‌شود و یا خرید را به تعویق انداخته تا به قطعیتی برسد که رنخ ارز اُفت نمی‌کند یا اگر اُفت می‌کند زمان ورود به خرید را بر اساس آن تنظیم کند.

کدیور با بیان اینکه مشکل عدم قطعیت درباره آینده مشکل اساسی اقتصاد کشور و بازار سرمایه است، تصریح کرد: به آرامی باید نتیجه این انتظار مشخص شود که آیا در مذاکرات بین المللی اتفاق مثبتی خواهد افتاد یا خیر، تا بازار به جمع بندی برسد.

کارشناس بازار سرمایه تاکید کرد: اگر بازار به این نتیجه برسد که کف دلار ۲۴ یا ۲۵ هزار تومان است، بازار می‌تواند یک جهش شدیدی داشته باشد، اما هنوز به این قطعیت نرسیده است.

بیشتر بخوانید:

بورس جذاب است؛ ولی نه در کوتاه مدت

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
متغیر قدرتمندی که مغفول مانده!
کارشناس بازارهای مالی در گفت‌و‌گو با بورس‌نیوز تاکید کرد:

متغیر قدرتمندی که مغفول مانده!

سرعت‌گیر‌های پیش‌روی
کارشناس بازارسرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز مطرح کرد:

سرعت‌گیر‌های پیش‌روی "بورس"

استراتژی نادرست سهامداران کم‌تجربه
کارشناس بازارسرمایه در گفت‌و‌گو با بورس نیوز تاکید کرد:

استراتژی نادرست سهامداران کم‌تجربه

ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Germany
چهارشنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۱
بورس دستوری کارش دیگه فایده نداره ، ۱ روز مثبت ۶ ، ۴ روز منفی ۲
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۱:۴۲
وقتی آقای وزیر اقتصاد با افتخار میگن ۵۰۰هزار میلیارد تامین مالی کردیم خوب به نظرتون پولی تو بازار مونده