بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
جمعه ۰۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۳
گزارش هفتگی صندوق‌های سرمایه گذاری در سهام؛

ارزش صندوق‌های سهامی از مرز ۳۲۳ همت گذشت

ارزش صندوق‌های سهامی از مرز ۳۲۳ همت گذشت
متوسط بازدهی هفتگی صندوق‌های سهامی به ۲.۴ درصد رسیده و این در حالی است که بر اساس معیار‌های بازار سرمایه یعنی شاخص کل و شاخص کل هم وزن بازدهی بازار معادل ۲.۵ و ۳.۵ درصد بوده است.
کد خبر : ۲۳۶۰۹۹

به گزارش گروه تحقیق و مطالعات بورس‌نیوز، در این گزارش به بررسی نوسانات ارزش و بازدهی صندوق‌های سرمایه در سهام پرداخته شده و اقلام اصلی مربوط به صندوق‌ها را در جدول زیر مشاهده می‌نمایید.
ارزش کل صندوق‌های سرمایه گذاری در سهام تا پایان روز سه شنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۹ به ۳۲۳ هزار و ۳۴۷ میلیارد ریال رسید.

پس از ارائه جدول مربوط به بازدهی کسب شده صندوق‌های سهامی و همچنین ارزش این صندوق ها، سایر موارد مربوط تشریح شده است.

ارزش صندوق‌های سهامی به بیش از ۳۲۳ هزار میلیارد ریال رسیدارزش صندوق‌های سهامی به بیش از ۳۲۳ هزار میلیارد ریال رسیدارزش صندوق‌های سهامی به بیش از ۳۲۳ هزار میلیارد ریال رسیدارزش صندوق‌های سهامی به بیش از ۳۲۳ هزار میلیارد ریال رسید

ارزش خالص دارایی‌های صندوق‌های سرمایه گذاری در سهام در روز سه شنبه ۲۸ بهمن ماه سال جاری به ۳۲۳ هزار و ۳۴۷ میلیارد ریال رسیده است. متوسط ارزش هر صندوق بر اساس اطلاعات ۶۸ صندوق مورد بررسی معادل ۴ هزار و ۷۵۵ میلیارد ریال بوده است. در هفته گذشته همچنین شاهد جذب ۳.۷۸۵ میلیارد ریال منابع مالی جدید در این صندوق‌ها بودیم.

متوسط بازدهی هفتگی صندوق‌های سهامی به ۲.۴ درصد رسیده است. این در حالی است که بر اساس معیار‌های بازار سرمایه یعنی شاخص کل و شاخص کل هم وزن بازدهی بازار معادل ۲.۵ و ۳.۵ درصد بوده است.

بهترین عملکرد هفتگی را سه صندوق دماسنج، صندوق بانک خاورمیانه و ارزش کاوان آینده به ترتیب با ۷، ۶.۵ و ۵.۹ درصد داشته اند. ضعیف‌ترین عملکرد را نیز صندوق‌های ایساتیس پویای یزد، پیشتاز و قابل معامله بذر امید آفرین با ۰.۶، ۰.۶۶ و ۰.۸ درصد بازدهی داشته اند.

همچنین متوسط بازدهی ماهیانه و سه ماهه صندوق‌های سهامی به ترتیب معادل ۴ درصد مثبت و ۴ درصد منفی بوده است.

متوسط بازدهی سالیانه صندوق‌های سهامی در یک سال منتهی به ۲۸ بهمن ماه سال جاری معادل ۱۶۲ درصد بوده است. لازم به ذکر است که متوسط بازدهی سالیانه بازار سرمایه بر اساس دو معیار شاخص کل و شاخص کل هم وزن به ترتیب معادل ۱۶۱ و ۱۸۷ درصد بوده است.

بهترین بازدهی سالیانه را ۳ صندوق سروسودمند مدبران، آسمان آرمانی سهام و سهام بزرگ کاردان به ترتیب با ۲۷۳.۵، ۲۴۹ و ۲۳۷ درصد داشته اند. ضعیف‌ترین عملکرد را نیز صندوق‌های یکم سامان، سینا و ایساتیس پویای یزد با ۹۸.۵، ۱۰۶ و ۱۰.۸ درصد بازدهی داشته اند.

در هفته قبل شاهد جذب مبلغ ۳.۷۸۵ میلیارد ریال منابع مالی جدید در صندوق‌های سهامی بودیم. صندوق‌های پیشرو، زرین پارسیان و مشترک بانک خاورمیانه به ترتیب با ۵۵۱، ۴۱۷ و ۳۲۸ میلیارد ریال جذب منابع مالی جدید بهترین عملکرد را از این حیث داشته اند. از سوی دیگر ۳ صندوق بورسیران، هستی بخش آگاه و ارزش کاوان به خروج به ترتیب ۲۹۴، ۲۸۷ و ۸۶ میلیارد ریال منابع مالی، بدترین عملکرد را از حیث جذب منابع مالی داشته اند.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
بازدهی سالانه ۱۲۷‌درصدی
عملکرد تأمین سرمایه تمدن زیر ذره‌بین رفت؛

بازدهی سالانه ۱۲۷‌درصدی "گوهر نفیس تمدن"

عملکرد "سبد گردان سرآمد بازار" زیر ذره‌بین رفت؛

بازدهی سالانه صندوق "نقش‌جهان" در مرز ۲۰۰ درصد

گزارش هفتگی صندوق‌های سرمایه‌گذاری در سهام؛

بازدهی هفتگی صندوق‌های سهامی، ۶درصد منفی شد

گزارش هفتگی صندوق‌های سرمایه‌گذاری مختلط بررسی شد؛ 

حرکت "صندوق مشترک کوثر" بر خلاف زیان صندوق‌ها

ارسال نظر
نظرات بینندگان
اقدس
Iran (Islamic Republic of)
جمعه ۰۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۰
همتی نباید دلار را ول کنه . برای بورس فاجعه است