بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۰۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۸
مدیرعامل شرکت سیمان ساوه در گفت‌و‌گو با بورس‌نیوز تاکید کرد:

"ساوه" در تدارک افزایش سرمایه/ خروج از قیمت گذاری دستوری، بهترین اتفاق ممکن

حاشیه سود پایین صنعت سیمان، جذابیتی برای سرمایه گذاری در این صنعت نگذاشته است.
کد خبر : ۲۳۶۱۷۴

به گزارش بورس نیوز، با وجود آنکه این روزها سیمانی ها منتظر موافقت با یکی از ۳ سناریو ارائه شده انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان و تغییر الگوی قیمت گذاری سیمان هستند، اما منفی های بازار به این گروه هم رحم نکرده و سهم های سیمانی یکی در میان با صف فروش مواجه اند.
"ساوه" هم از جمله نمادهایی است که امروز اقبالی نداشته و با بی مهری سهامداران، صف فروش شده است. شرکت سیمان ساوه با سرمایه ۶۵ میلیارد تومانی، ۲ کارخانه سیمان سفید ساوه با ظرفیت تولید روزانه هزار تن سیمان سفید و کارخانه سیمان خاکستری زرند با ظرفیت تولید ۷۵۰۰ سیمان خاکستری را دارد، در ۱۰ ماه اول سال با رشد تقریبا ۹۰ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل، نزدیک به ۶۰۰ میلیارد تومان فروش داشته و پیش بینی کرده تا پایان سال به ازای هر سهم ۵۰۹ تومان سود محقق کند.

کمال صدیقی مدیرعامل شرکت سیمان ساوه در گفت و گو با بورس نیوز در خصوص وضعیت شرکت بیان کرد: مهم ترین اتفاق اثرگذار بر روند سودآوری شرکت که برای سهامداران هم جذاب خواهد بود، بحث تغییر الگوی قیمت گذاری سیمان است.

وی افزود: البته در مورد جزئیات سناریوهای ارائه شده توسط انجمن صنفی و میزان افزایش نرخ احتمالی و... انجمن صنفی بهتر می تواند اظهار نظر کند. اما نکته اینجاست که هزینه های موثر در بهای تمام شده، سیر صعودی دارد و با توجه به افزایش هزینه های حقوق و دستمزد در سال ۱۴۰۰ و رشد سایر هزینه ها، بهای تمام شده سیمان به شدت افزایش داشته و نرخ های فعلی، جوابگوی هزینه های تولید نخواهد بود. ضمن اینکه حاشیه سود پایین صنعت سیمان، جذابیتی برای سرمایه گذاری در این صنعت نگذاشته است. در همه جای دنیا، نسبتی منطقی بین نرخ فروش سیمان و قیمت فولاد وجود دارد(حدود ۱ به ۶)؛ اما در حال حاضر نرخ سیمان پاکتی در مقایسه با نرخ فولاد بسیار پایین است. متاسفانه در کشور ما، استراتژی مشخصی برای صنعت سیمان وجود ندارد و سیمان از هر محصولی ارزان تر است. انتظار می رود سیمان از شمول قیمت گذاری دستوری خارج شود یا حداقل قیمتی برای سیمان تعیین شود که با توجه به ارزش جایگزینی بالای کارخانجات سیمانی و هزینه های تولید، توجیه پذیر باشد.

مدیر عامل "ساوه" در ادامه با اشاره به برنامه افزایش سرمایه شرکت گفت: برنامه افزایش سرمایه شرکت فعلا در دست بررسی است و یک گزارش توجیهی اولیه برای سهامداران عمده ارسال شده و باید دید نظر سهامداران عمده در این مورد چه خواهد بود. پیشنهاد ما افزایش سرمایه از محل سود سال جاری و رسیدن سرمایه شرکت به ۲۱۰ میلیارد تومان خواهد بود. ولی این افزایش سرمایه فعلا فقط در حد پیشنهاد بوده و قطعیت ندارد و قطعا در صورت موافقت سهامداران عمده، شفاف سازی صورت خواهد گرفت.

بیشتر بخوانید:

بورس جذاب است؛ اما...

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۰۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۹
روحانی،فاسدترین،دروغگوترین،خائنترین،بی عرضه ترین مسئول دراین42 سال بوده است،انشالله خیانتی که به سهامدارن کردی بادچارشدن خودت وخانواده ات به سرطان جبران بشه،آمین