بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۰۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۰
کارشناس بازار سرمایه در گفت‌و‌گو با بورس‌نیوز تاکید کرد:

کاهش نرخ ارز و چالش ‌کش‌دار شدن مذاکرات

کاهش نرخ ارز و چالش ‌کش‌دار شدن مذاکرات
معتقدم دلار تا محدوده ۲۲ هزار تومانی پتانسیل افت دارد و افت بیشتر نرخ ارز منطقی نیست.
کد خبر : ۲۳۶۲۳۴

خواندن ۵دقیقه

دلار محدوده ۲۲هزارتومانی + بورس نیوز

به گزارش بورس‌نیوز، فضای سیاسی و اقتصادی کشور این روزها تحت تاثیر اخبار مربوط به توافق احتمالی و لغو تحریم ها قرار دارد. اتفاقی که می تواند سبب تسهیل روند صادرات شرکت‌ها نیز شود. قیمت‌های جهانی هم فراتر از انتظارات ماه های قبل رشد کرده و نفت تقریبا ۶۵ دلاری و مس نزدیک به ۹ هزار دلاری و... اثر مثبتی روی سودآوری بعضی صنایع بورسی دارد. با این حال، بورس تهران حال خوشی ندارد و حتی دامنه نوسان نامتقارن و افزایش ضریب اعتبار کارگزاری ها و.... هم مانع فشار فروش در سهم ها نبوده است.

فضای سیاسی و اقتصادی کشور این روزها تحت تأثیر اخبار مربوط به توافق احتمالی و لغو تحریم‌ها قرار دارد. اتفاقی که می‌تواند سبب تسهیل روند صادرات شرکت‌ها نیز شود. قیمت‌های جهانی هم فراتر از انتظارات ماه‌های قبل رشد کرده و نفت تقریباً ۶۵ دلاری و مس نزدیک به ۹ هزار دلاری و... اثر مثبتی روی سودآوری بعضی صنایع بورسی دارد. بااین‌حال، بورس تهران حال خوشی ندارد و حتی دامنه نوسان نامتقارن و افزایش ضریب اعتبار کارگزاری‌ها و.... هم مانع فشار فروش در سهم‌ها نبوده است.

محمد نوربخش کارشناس بازارسرمایه در گفت‌وگو با بورس‌نیوز در خصوص وضعیت بازار سرمایه بیان کرد: بازار سرمایه بیش ازآنچه به رویدادهای واقعی امروز اهمیت دهد، بر اساس انتظارات آتی حرکت می‌کند. با توجه به زمزمه احتمال لغو تحریم‌ها، انتظار کاهش نرخ ارز می‌رود و "بورس" با همین انتظار و ابهام کاهش نرخ ارز، حرکت می‌کند. ضمن اینکه دست‌کاری‌هایی هم در بازار صورت گرفته که درروند حرکت بازار بی‌تأثیر نبوده است.

وی افزود: به لحاظ منطقی، معتقدم دلار تا محدوده ۲۲ هزارتومانی پتانسیل افت دارد و افت بیشتر نرخ ارز منطقی نیست اما؛ باید دید انتظارات سرمایه‌گذاران تا چه حد بازار ارز را تحت تأثیر قرار خواهد داد.

نوربخش در پاسخ به این سؤال که "آیا توافق احتمالی ایران با دولت آمریکا و لغو تحریم‌ها، همچون نیمه دوم سال ۱۳۹۴ بازار سرمایه را متأثر خواهد کرد یا نه؟" گفت: اتفاقاتی مثل بازگشت آمریکا به برجام و لغو تحریم‌ها، می‌تواند دوباره بورس را به حرکت مثبت وادار سازد ؛ ولی این بار احتمالاً روند توافق و برجام کش‌دارتر از بار قبل خواهد بود و مذاکرات زمان ببرد؛ به همین خاطر هم اعتقادی به کاهش بااهمیت نرخ ارز ندارم.

وی در خاتمه در معرفی گزینه‌های مناسب برای سرمایه‌گذاری ۶ الی ۱۲ ماهه اظهار کرد: کلیت بازار به لحاظ تحلیلی مشکل خاصی ندارد و با فرض دلار ۲۲ هزارتومانی، بسیاری از سهم‌های بزرگ بازار سرمایه برای سرمایه‌گذاری ارزنده هستند. در میان سهم‌های گروه فلزی و معدنی و همچنین تک سهم‌های بازار، گزینه‌های جذابی برای سرمایه‌گذاری وجود دارد.

بیشتر بخوانید:

رفتار آمبولانسی و خطرناک زیر تابلوی بورس 

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
سهامداران دست به معاملات انتقامی نزنند
کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز:

سهامداران دست به معاملات انتقامی نزنند

متغیر قدرتمندی که مغفول مانده!
کارشناس بازارهای مالی در گفت‌و‌گو با بورس‌نیوز تاکید کرد:

متغیر قدرتمندی که مغفول مانده!

الزام حمایت از
مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری پارند در گفت‌و‌گو با بورس‌نیوز تاکید کرد:

الزام حمایت از "بورس" با ارائه EPS شرکت‌ها

ارسال نظر
نظرات بینندگان
آرش هاشمیان
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۰۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۳:۰۸
امروز در نماد کزغال شاهد تحولی در نحوه سفارش گزاری بودیم که از نظر شخصی دید مثبتی به این نحوه یعنی صرفا خرید و صرفا فروش دارم امّا این استراتژی مدیران محترم زمانی اثرگذارتر می شود که کدها صرفا یک اختیار خرید لغو ویرایش داشته در فروش یا خرید و سعی مجدد آنها برای حضور در صفوف مختلف خرید یا فروش مسدود گردد با توجه به شرایط حال حاضر بازار هم از دیده ظن دستکاری می تواند اقدام مفیدی باشد هم مکمل طرح دامنه نوسانات نامتقارن و هم جهت کنترل هیجانات باقی سهامداران محترم .
آرش هاشمیان
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۰۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۳:۲۷
همینطور سازمان محترم برای کدهای معاملاتی یک برنامه مدون تعیین کند مثل زمان دریافت سود شرکت ها که از سوی شرکت ها تعیین می شود یک برنامه مدونی اگر تعیین بشود که نمادی یا سهامی خریده شد بعد بازه ی n، n+1 روز فروخته شود بنظر شخصی در کنار شرطی کردن قرارگیری تنها صف خرید تنها صف فروش برای هر کد معاملاتی در هر روز معاملاتی تنها یک اقدام لغوویرایش خرید یا فروش برای یک نماد و جلوگیری از عدم تکرارهای اکشنهای ضربدری خرید فروش فروش خرید در همان لحظه و تبدیل آن به اکشن یا خرید یا فروش هر کد ابتکار عمل در اختیار سهامدار عمده بیشتر شده و از نوسانگیریهای مخرب کاسته میشود یا هر پیشنهاد ممکنی که نوسانگیریها و رنج منفی کشیدن های قیمتی را حتی الامکان بکاهد آرامش سهامدار و رغبت وی برای ماندگاری در بازار سرمایه را بیشتر خواهد کرد.
آرش هاشمیان
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۰۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۳:۲۹
خواهشا حتی الامکان تعویض لحظه ای اردرها در ساعات معاملاتی بازار سهام محدود بشود .
با تشکر از دست اندرکاران و مسئولین مرتبط