بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۰۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۷
یک کارشناس اقتصادی در یادداشتی برای بورس‌نیوز تشریح کرد:

چطور می‌توان بیت کوین خرید

به چند طریق می‌توانیم بیت کوین داشته باشیم و اساساً چطور میتوانیم از این ارز دیجیتال کسب سود کنیم.
کد خبر : ۲۳۶۲۴۲
نویسنده :
محمد میرزایی _ کارشناس اقتصادی

به گزارش بورس‌نیوز، "محمد میرزایی  کارشناس اقتصادی" در یادداشتی برای بورس نیوز نوشت:

چطور می‌توان بیت کوین خرید


این گزارش سیگنال خرید نیست و فقط به دلیل کثرت سوالات مخاطبان بورس نیوز تهیه شده است.


ترجیح می‌دهم قبل از پاسخ به این سؤال که چطور می‌توان بیت کوین خرید، کمی در مورد بیت کوین توضیح بدهم. بیت کوین یکی از ۸۴۰۰ ارز دیجیتالی است که در حال حاضر وجود دارد. سال ۲۰۰۹، ساتوشی ناکاموتو، "بیت کوین" را به‌عنوان اولین ارز دیجیتال دنیا معرفی کرد. هویت آقای ناکاموتو جعلی بود و هیچ‌وقت هویت واقعی خود را به دنیا معرفی نکرد و ترجیح داد برای همیشه مجهول‌الهویه باقی بماند.

"بیت‌کوین" ارز رمزنگاری‌شده‌ای است که از بستر سیستم بلاک چین تولید می‌شود و قابلیت نقل‌وانتقال و سرمایه‌گذاری بدون واسطه به‌صورت نفربه‌نفر را دارد. هرکسی در هرکجای دنیا می‌تواند بیت‌کوین را از یک فرد خریداری کرده و پول آن را پرداخت کند، بی‌آنکه واسطه‌ای وجود داشته باشد. این عملیات در بستری بسیار امن اتفاق می‌افتد که عملاً امکان تغییر توسط سایر اشخاص در آن وجود ندارد.

بیت کوین زمانی که عرضه شد، ارزشی حدود چند صدم دلار داشت و چند ماه بعد ارزش بیت کوین به حدود نیم دلار رسید. امروز قیمت بیت کوین چیزی حدود ۵۱ هزار دلار است. یعنی اگر ماسال ۲۰۰۹، یک سرمایه‌گذاری ۵۰۰ هزارتومانی در بیت کوین انجام می‌شد، ارزش این سرمایه‌گذاری حالا به حدود ۱.۳ میلیارد تومان رسیده بود. ارزش‌افزوده این سرمایه‌گذاری دیوانه کننده است.

این بازه زمانی راکمی کوچک‌تر می‌کنیم؛ اگر سال ۲۰۱۶ بیت‌کوین خریده بودید، فقط باید ۲.۶ میلیون تومان می‌پرداخت، درصورتی‌که امروز قیمت آن ۱.۳ میلیارد تومان ارزش داشت. همین بازدهی است که سرمایه‌گذاری در ارز‌های دیجیتال را جذاب می‌کند و آن‌ها را از بقیه بازار‌های مالی مجزا می‌کند. اما باید به این نکته هم توجه داشت که نوسانات منفی هم در بازار رمز ارز‌ها بسیار شدید است، پس برای سرمایه‌گذاری حتماً باید آموزش‌دیده باشید.

به چند طریق می‌توانیم بیت کوین داشته باشیم و اساساً چطور می‌توانیم از این ارز دیجیتال کسب سود کنیم؟

برای خرید بیت کوین دو راه وجود دارد. اولین راه این است که بیت کوین را استخراج‌کنید. اما چطور؟ با خرید دستگاه‌های الکترونیکی باقدرت پردازش بالا و قرار دادن آن در شبکه بزرگ استخراج بیت‌کوین می‌توان در حل معادلات تولید بیت‌کوین شرکت کرد و بعد از ایجاد تکمیل یک بلاک در شبکه بلاک چین، از پاداش ایجاد بلاک به‌اندازه قدرت دستگاهی که به شبکه ملحق کرده‌اید بهره‌مند خواهید شد و به‌تدریج این پاداش‌ها افزایش‌یافته و درنهایت به یک بیت کوین می‌رسد. راه‌حل دوم این است که پول بپردازید و بیت کوین بخرید.

برای این کار، شما می‌توانید از حساب بانکی خود، مبلغی را به فردی که بیت کوین استخراج کرده بدهید و به ازای آن، بیت کوین دریافت کنید.

چند سال بعد از به وجود آمدن "بیت کوین" صرافی در سراسر دنیا به وجود آمد که این امکان را فراهم کرد که سرمایه‌گذاران در آن‌ها ثبت‌نام کنند و بعد از طی کردن مراحل احراز هویت، پنل کاربری داشته باشند و بعد از انتقال پول به این پنل، از کسانی که بیت کوین خود را عرضه می‌کنند، بیت کوین بخرند و بهای آن را پرداخت کنند. چند سالی است که در ایران هم، شرکت‌هایی این بستر را فراهم کرده و صرافی‌های آنلاین ایرانی به وجود آورده‌اند که در کشور ما هم بتوان به شبکه خریدوفروش جهانی متصل شد و در صورت تمایل، اقدام به خرید بیت کوین کرد.

برای دریافت پنل کاربری از طریق این شرکت‌ها (صرافی‌ها)، می‌توان وارد یکی از صرافی‌های ارز دیجیتال کشور شد و با واردکردن ایمیل و پسورد، پنل کاربری ایجاد کرد و بعد از ایجاد پنل کاربری، اطلاعات تکمیلی خود را وارد کرده تا احراز هویت تکمیل‌شده و اجازه خرید یا فروش داشته باشید.

بخش بعدی این گزارش را روز پنجشنبه بخوانید.


بیشتر بخوانید :

سیگنال رئیس کل بانک مرکزی به بازار کریپتوکارنسی ها 

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
سیگنال رئیس کل بانک مرکزی به بازار کریپتوکارنسی ها
یک تحلیلگر اقتصادی در گفت و گو با بورس نیوز تاکید کرد:

سیگنال رئیس کل بانک مرکزی به بازار کریپتوکارنسی ها

استخراج بیت کوین، فرصت یا تهدید برای اقتصاد ایران
یک کارشناس اقتصادی در یادداشتی برای بورس نیوز تحلیل کرد:

استخراج بیت کوین، فرصت یا تهدید برای اقتصاد ایران

ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۰۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۰
خدا کند دولت تصمیم نگیرد که نقش نظارت و کنترل به عهده بگیرد و این بازار را مانند بورس ایران به انحراف و خرابی بکشاند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۰۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۱
همش اخرش پولتون از دست میدین اونکه بورس کشور بود ازش حمایت می کرد دولت اون شد چه بره به بیت کوین که نه حمایت میشه نه قانون خارجی درستی داریم اصلا بدرد نمی خوره
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۰۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۱
همش اخرش پولتون از دست میدین اونکه بورس کشور بود ازش حمایت می کرد دولت اون شد چه بره به بیت کوین که نه حمایت میشه نه قانون خارجی درستی داریم اصلا بدرد نمی خوره
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
جمعه ۲۷ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۸
بدرد ما ایرانی ها نمی خوره سایتهای واسط در ایران سودهای بی حساب و کتابی از دو طرف می گیرند و اغلب کلاهبردارند. به هیچ وجه با شرایط فعلی پول تان را به رمز ارز تبدیل نکنید.