بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۰۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۵
معامله ۱۲۰ میلیون ورق بهادار مبتنی بر کالا
بررسی آمارهای معاملاتی ۱۱ماهه سال ۱۳۹۹ در بازار مالی بورس کالا حاکی از آن است که تعداد ۱۲۰ میلیون و ۷۲۹ هزار گواهی سپرده کالایی رقم خورده است.
کد خبر : ۲۳۶۳۱۲

خواندن۳ دقیقه

بورس کالا+بورس نیوز

به گزارش بورس نیوز، بررسی آمارهای معاملاتی ۱۱ماهه سال ۱۳۹۹ در بازار مالی بورس کالا حاکی از آن است که تعداد ۱۲۰ میلیون و ۷۲۹ هزار گواهی سپرده کالایی بر پایه ۸ دارایی پایه سکه، زعفران نگین و پوشال، پسته فندقی و بادامی، زیره سبز، رطب مضافتی و کشمش در ۴۵ نماد معاملاتی مورد معامله قرار گرفته و ارزش بیش از ۸۰ هزار و ۳۳۳ میلیارد ریال را رقم زده؛ حجم و ارزش معاملات به نسبت ۱۱ماهه سال گذشته ۱۱۰ و ۱۴۰ درصد رشد داشته است. 

 براساس آمارهای موجود از ابتدای معاملات سال جاری تا پایان بهمن‌ماه، معامله ۴۴میلیون و ۱۸هزار و ۲۷۰ گواهی سپرده سکه طلا در حالی دست به دست شد که این دارایی پایه با ثبت ارزش بالغ بر ۷۱هزار و ۵۲۴میلیارد ریالی بالاترین ارزش معاملات ۱۱ ماه را در میان سایر دارایی ها در اختیار خود گرفته است.

در جریان این معاملات، زعفران نگین نیز با ثبت بالاترین حجم معاملاتی و دادوستد ۷۲ میلیون و ۵۶۳ هزار و ۵۵۱ گواهی سپرده کالایی، ارزش حدود ۷هزار و ۴۳۲ میلیارد ریالی را در پی داشته است.

جابجایی ۳ میلیون و ۱۲ هزار و ۴۵ گواهی سپرده زعفران پوشال نیز ارزش بیش از ۲۱۶ میلیارد و ۲۹۴ میلیون ریال را رقم زده است.

تعداد ۸۵۲ هزار و ۷۱۱ گواهی سپرده در مجموع بر پایه دو دارایی پسته فندقی ۳۲-۳۰ و بادامی ۳۰-۲۸ مورد معامله قرار گرفت و ارزش بیش از یک هزار و ۴۲ میلیارد ریالی برای آن ثبت شد.

در بازه زمانی مذکور ۲۴۷ هزار و ۶۵۷ گواهی سپرده زیره سبز در میان معامله‌گران دست به دست شد و ارزش تقریبی ۱۰۵ میلیارد و ۷۳۲ میلیون ریالی را برای این دارایی پایه به ارمغان آورد.

ارزش معامله تعداد ۲۰هزار و ۸۶۷ گواهی سپرده کشمش سبز به رقم تقریبی ۸.۴ میلیارد ریالی رسید.

حجم معامله دارایی پایه رطب مضافتی نیز به ۱۴هزار و ۱۲۳گواهی سپرده کالایی و ارزش آن به رقمی نزدیک به ۳ میلیارد ریال رسید.

بیشتر بخوانید:

معامله بیش از یک میلیون گواهی سپرده سکه طلا

اشتراک گذاری :
ارسال نظر