بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۰۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۱
پیش بینی تداوم رشد آلومینیوم جهانی تا محدوده ۲۲۰۰ دلاری
عضو هیات مدیره و دبیر سندیکای آلومینیوم گفت: مصرف آلومینیوم افزایش یافته و رکود بازار‌های جهانی کمرنگ‌تر شده و قیمت جهانی آلومینیوم احتمالا تا حدود ۲۲۰۰ دلار افزایش خواهد یافت.
کد خبر : ۲۳۶۳۸۰

پیش بینی تداوم رشد آلومینیوم جهانی تا محدوده ۲۲۰۰ دلاری

به گزارش بورس نیوز، قیمت آلومینیوم در بازارهای جهانی سیر صعودی دارد و روز گذشته هر تن آلومینیوم در بورس فلزات لندن با رشد ۱۸.۵ دلاری به حدود ۲۱۵۳ دلار رسیده است.

آریا صادق نیت عضو هیات مدیره و دبیر سندیکای آلومینیوم ایران در گفت‌و‌گو با بورس نیوز در خصوص پیش بینی روند قیمت جهانی آلومینیم در ماه های آینده بیان کرد: یکی از دلایل افزایش قیمت کامودیتی ها، کاهش تنش های تجاری چین و آمریکا بعد از روی کار آمدن بایدن بوده که باعث شده چین بعنوان بزرگترین تولیدکننده و بزرگترین مصرف کننده کامودیتی ها، روند بازارهای جهانی را تحت تاثیر قرار دهد. از این رو، مصرف افزایش یافته و رکود بازارهای جهانی کمرنگ تر شده و قیمت جهانی آلومینیم احتمالا تا حدود ۲۲۰۰ دلار افزایش خواهد یافت.

وی افزود: سودآوری شرکت های این صنعت در داخل کشور علاوه بر آنکه به قیمت های جهانی وابستگی دارد، تحت تاثیر نرخ ارز نیز هست. هنوز مشخص نیست سیاست های داخلی در مورد بازار ارز چه خواهد بود و شاید کاهش احتمالی نرخ ارز، اثر مثبت افزایش قیمت های جهانی را خنثی کند. ولی با فرض دلار ۲۰ الی ۲۲ هزار تومانی، به نظر می رسد قیمت آلومینیوم در داخل کشور تغییر چندانی نخواهد داشت و شرکت های مادر از جمله ایرالکو و المهدی و... کماکان سودآوری خواهند داشت و حداقل سودهای امسال را تکرار خواهند کرد. مزیت این شرکت ها استفاده از انرژی و نیروی کار ارزان قیمت است که این مزیت سال آینده هم برقرار خواهد بود. البته باید به بهای تمام شده تولید و نرخ آلومینا بعنوان مواد اولیه این صنعت هم توجه داشت.

این کارشناس صنعت آلومینیوم ضمن تاکید بر اینکه رفع تحریم ها می تواند فرصتی پیش روی این صنعت باشد، گفت: در حال حاضر، قیمت آلومینیوم در بازارهای داخلی بالاتر از قیمت های صادراتی است و اگر قیمت ها اصلاح شود، صادرات محصولات آلومینیومی در رونق این صنعت اثرگذار خواهد بود. رفع تحریم ها، هزینه های انتقال پول و واسطه های اجباری برای دور زدن تحریم ها را کاهش خواهد داد و ضمنا تامین مواد اولیه هم تسهیل خواهد شد. به سبب تحریم ها، فعلا صادرات محصولات آلومینیومی دشوار است و اگر این مشکل برطرف شود، سهم دلالان و واسطه ها به سود شرکت ها اضافه خواهد شد. همچنین امکان گشایش LC و حضور در مناقصه ها برای شرکت های ایرانی فراهم خواهد شد. در این صورت، چشم انداز این صنعت روشن خواهد بود.

بیشتر بخوانید:

رفتار آمبولانسی و خطرناک زیر تابلوی بورس 

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
افت چشمگیر نرخ فروش داخلی
روند کاهشی تقاضا و نرخ‌های فلزات اساسی با کاهش تورم انتظاری؛

افت چشمگیر نرخ فروش داخلی "فایرا" در بهمن

افزایش نرخ شمش و بیلت آلومینیوم ایرالکو
در مقایسه با هفته گذشته این شرکت رقم خورد؛

افزایش نرخ شمش و بیلت آلومینیوم ایرالکو

افزایش قیمت مس با چاشنی نگرانی از کسری
یک تحلیلگر بازارهای مالی در یادداشتی برای بورس نیوز تاکید کرد:

افزایش قیمت مس با چاشنی نگرانی از کسری

ادامه روند افزایشی معاملات ایرالکو در بورس کالا
افزایش جزئی نرخ شمش و بیلت آلومینیومی در هفته گذشته؛

ادامه روند افزایشی معاملات ایرالکو در بورس کالا

ارسال نظر
نظرات بینندگان
سیری
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۶
ماشاالله چگونه میشود به حرف آقای حمید پهلوان نه گفت