بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۰۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۳
سرمایه گذاران حداقل نگاهی یک‌ساله داشته باشند/ در بازار سرمایه کسی برنده است که صبر پیشه کند
مدیرعامل شرکت سبدگردان سرمایه ایرانیان گفت:بورس مثل یک باغ میوه است که وقتی باغ را می‌خریم باید یکسال به آن برسیم و سرسال میوه می‌دهد.
کد خبر : ۲۳۶۳۸۳

خواندن ۳دقیقه

بازار سرمایه+بورس نیوز

به گزارش بورس نیوز، مصطفی صفاری، مدیرعامل شرکت سبدگردان سرمایه ایرانیان در خصوص وضعیت بازارسرمایه اظهار کرد: چیزی که الان ما شاهدش هستیم بیشتر شوک سیاسی است. ما الان موضوع برجام را داریم، بودجه مجلس و از طرفی موضوع تعیین حداقل دستمزد را داریم. تا نیمه اول اسفند شفاف می‌شود. شرکت‌ها دارند بودجه سال آینده‌شان را می‌بندند که می‌توانند به بورس اعلام کنند.

وی افزود: علت اصلی ما نبود پیش‌بینی سود بود. چرا که ما به گذشته نگاه می‌کردیم. شما وقتی رانندگی می‌کنید یک شیشه بزرگ دارید که جلو را می‌بینید و آینه کوچک دارید که پشت را نگاه می‌کنید.

مدیرعامل شرکت سبدگردان سرمایه ایرانیان ادامه داد: پس سال آینده هم سالی نیست که تورم تک‌رقمی شود. اتفاقا یک شوک سیاسی در خردادماه داریم که تغییر دولت است که ۴ ساله آینده بعد را بازیگران بورس باید نگاه کنند. اما خوبی این است که ‌ای‌پی‌اس‌های شرکت‌ها رو به رشد است. شوک، شوک سیاسی است. نفس شوک سیاسی کوتاه مدت است.  

صفاری تاکید کرد: بورس محل سرمایه‌گذاری بالای یکسال است. به عنوان مثال بورس مثل یک باغ میوه است که وقتی باغ را می‌خریم باید یکسال به آن برسید و سرسال میوه می‌دهد. این طور نیست که باغبانی دوماه به دوماه باغ را بفروشد و بخرد. قیمت این باغ زمانی گران می‌شود که باغ پرمیوه شود. فروردین و اردیبهشت بستن حساب‌های مالی است. در خرداد زمان میوه‌‍چینی از این باغ است.

وی خاطرنشان کرد: یکسری شرکت‌ها را داریم که سودده هستند و در گروه دیگر شرکت‌هایی داریم که زیانده هستند. یکسری شرکت‌ها هم بین این‌ها هستند. مثل باغ گردو در بلندمدت جواب می‌دهند. همه باید بازه زمانی یکسال را صبر کنند.

مدیرعامل شرکت سبدگردان سرمایه ایرانیان گفت: در بازار سرمایه کسی برنده است که صبر پیشه کند. دقیق انتخاب کند. نفس بازار و نوسان بازار را بشناسد.  

بیشتر بخوانید:

کباب "بزرگان" از نوسان‌گیری ...

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Singapore
سه‌شنبه ۰۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۳:۲۹
این ،که سر طرف بشکن گردو بریز دامنش را ۹ پیش تلاوت نمی کردی که سهم ی شرکت کاغذی را ۲۰۰ برابر به مردم قالب کردند.حتما مرخصی استعلاجی بودی .، چرا اونهای که نقدینگی کلان راخارج کردن صبر نکردند تا گردو ها تولسنگ بشه ونارس قورت دادند،،،حال داری مسکن تجویز میکنی برید اون پولهای قلمبه رامصرف کنید تا ی پاییز دیگه تا گردوها برسند!!!