بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۳
خبر‌های خوش تاپ برای سهامداران؛

عملکرد چشمگیر تاپ در حوزه پرداخت الکترونیک

عملکرد چشمگیر تاپ در حوزه پرداخت الکترونیک
شرکت تجارت الکترونیک پارسیان به‌عنوان یکی از معتبرترین و بزرگترین شرکت‌های پرداخت کشور، با تکیه بر توان نیرو‌های متخصص و کارآمد و بهره‌گیری از ظرفیت‌های فنی و تجاری خود موفق شده تا با استمرار در توسعه شبکه پذیرندگی خود در سطح کشور و با جذب نزدیک به ۵ میلیارد تراکنش پرداخت الکترونیکی بر روی شبکه پذیرندگان فروشگاهی، درگاه‌‏های پرداخت اینترنتی و موبایلی طی ۱۰ ماه نخست سال ۹۹ از رشدی معادل ۴۲.۹۹ درصد نسبت به عملکرد مدت مشابه در سال گذشته برخوردار شود.
کد خبر : ۲۳۶۵۴۸

خواندن ۵دقیقه

شرکت تجارت الکترونیک پارسیان+بورس نیوز


به گزارش بورس نیوز، شرکت تجارت الکترونیک پارسیان به‌عنوان یکی از معتبرترین و بزرگترین شرکت‌های پرداخت کشور، با تکیه بر توان نیرو‌های متخصص و کارآمد و بهره‌گیری از ظرفیت‌های فنی و تجاری خود موفق شده تا با استمرار در توسعه شبکه پذیرندگی خود در سطح کشور و با جذب نزدیک به ۵ میلیارد تراکنش پرداخت الکترونیکی بر روی شبکه پذیرندگان فروشگاهی، درگاه‌‏های پرداخت اینترنتی و موبایلی طی ۱۰ ماه نخست سال ۹۹ از رشدی معادل ۴۲.۹۹ درصد نسبت به عملکرد مدت مشابه در سال گذشته برخوردار شود.

این در حالی است که شبکه پرداخت کشور در همین مدت از رشدی به میزان ۲۲.۰۴ درصد برخوردار بوده که این مهم بیانگر عملکرد مطلوب شرکت در جذب تراکنش و دستیابی به رشدی بیش از روند معمول کشور بوده است.

عملکرد مطلوب شرکت در این مدت باعث شده تا سهم بازار شرکت در حوزه جذب تراکنش‌های پرداخت از ۱۶.۲۳ درصد در پایان سال ۹۸ به ۱۸.۴۸ درصد در پایان دی ماه سال ۹۹ بالغ شود که بیانگر بیشترین رشد سهم بازار در بین شرکت‌های پرداخت کشور و افزایش سهم بازار شرکت به میزان ۲.۲۵ درصد بوده که در همین مدت نسبت بهره‌وری پایانه‌های فروشگاهی شرکت به بهره‌وری پایانه‌های فروشگاهی کشور، به ۱۱۹ درصد بالغ شده که این مهم به ارتقاء بهره‏ وری سرمایه‌گذاری‌های شرکت در حوزه صنعت پرداخت کشور و نیز سودآوری بیشتر نسبت به سال گذشته شده است.

در همین راستا احمد جعفری، مدیرعامل شرکت اظهار کرد: شرکت در سال ۹۹ با اقدامات گسترده‏ای که به منظور بهره‌برداری هرچه بیشتر از فضای کسب کار انجام داد در حوزه پرداخت‌های اینترنتی و موبایلی موفق شد تا ضمن حفظ جایگاه خود در حوزه پرداخت‌های فروشگاهی، با یک پله ارتقاء به رتبه نخست در پرداخت‌های اینترنتی و با دو پله ارتقاء به رتبه سوم در پرداخت‌های موبایلی دست پیدا کند.

برنامه ریزی برای توسعه پرداخت‌های بدون کارت در سال ۱۴۰۰/ رشد ۴۰۰ درصدی تراکنش‌های کدپرداز

وی همچنین گفت: شرکت تجارت الکترونیک پارسیان با ایجاد زیرساخت بسیار مناسب برای ارائه خدمات پرداخت بدون کارت در کشور، در صنوف فروشگاهی نسبت به سال ٩٨ در تعداد پذیرنده‌های مجهز به کدپرداز رشدی در حدود ۵٠٠ درصدی داشته؛ همچنین در صنف حمل نقل نیز با افزایش چشمگیر همراه بوده و در حال حاضر بیش از ١۵ استان از جمله تهران که شامل حدود ١۴ هزار راننده هستند، مجهز به سیستم پرداخت از طریق کدپرداز شده اند.

مدیرعامل شرکت تجارت الکترونیک پارسیان همچنین افزود: تراکنش‌های شرکت در حوزه کدپرداز در سال ٩٩ با رشد ۴٠٠ درصدی روبرو بوده است.

شایان ذکر است شرکت تجارت الکترونیک پارسیان به عنوان یکی از شرکت‌های پیشرو و نوآور در حوزه پرداخت الکترونیک در کشور با همکاری شهرداری تهران و سازمان تاکسیرانی تهران اقدامات موثر و گسترده‌ای را در زمینه فرهنگ سازی و تجهیز ناوگان تاکسیرانی به سیستم پرداخت مبتنی بر QR را به انجام رسانده است.

ورود به حوزه فیننک و استارت آپ‌ها

جعفری، در بخش دیگری از صحبت‌های خود گفت: شرکت تجارت الکترونیک پارسیان در جهت پیشبرد و دستیابی به اهداف و چشم‌انداز خود، و در راستای پیشگامی در عرصه ارائه خدمات نوین پرداخت الکترونیک در کشور درصدد است با بهره گیری از توان فنی متخصصان این حوزه نسبت به راه اندازی یک مرکز با هدف سرمایه‌گذاری و توسعه استارت‌آپ‌های حوزه فینتک اقدام کند و به‌زودی در این خصوص خبر‌های خوبی را منتشر خواهد کرد.

همچنین بر اساس بررسی‌های انجام شده از روی گزارش‌های منتشر شده تجارت الکترونیک پارسیان در سایت کدال پیش‌بینی می‌شود سود امسال شرکت نسبت به سال گذشته افزایش قابل توجهی را داشته باشد.

بیشتر بخوانید:

درآمد "رتاپ" از استهلاک دستگاه‌های پوز

اشتراک گذاری :
ارسال نظر